Ik heb vorige week mijn huis verkocht. Prijsklasse 400 in een dorp, 7 kijkers, 1 bod. Was een beetje teleurgesteld, niet met het resultaat maar de makelaar had ons echt lekker gemaakt.
Ja, juni! Ik ben blij met de biedingen die er zijn gedaan dus hopelijk komt het bij jullie ook helemaal goed
Ik had er 5 wat ik ook echt weinig vond (instapklaar, goed voor starters, net 10 jaar oud). Maar ook 5 biedingen dus dat was top.
Wij hebben gekeken naar de rentestanden over de afgelopen jaren, en ook meegenomen wat er gaat gebeuren met onze uitgaven en andere vaste lasten over 10 jaar.
Daarbij kwamen we tot de conclusie dat de rente historisch gezien redelijk goed stond en en we voor wat meer zekerheid wilden gaan.
Wij hebben hem 20 jaar vastgezet met het idee dat we dan ook een flink deel hebben afgelost en het minder impact heeft op onze vaste lasten als het dan omhoog gaat. Laat je daarin ook vooral adviseren door een hypotheekadviseur, want misschien is het voor jullie prima om wat extra risico te nemen.
In die prijsklasse is 8 denk ik heel redelijk
Ik heb 8 maanden geleden mijn huis in die prijsklasse in een populaire stad in provincie Utrecht verkocht. Er waren iets van 16 bezichtigingen, waarbij het de makelaar opviel dat er redelijk veel niet echt serieus waren of helemaal in het begin van hun zoektocht stonden (1 persoon was nogal verrast door de flat tegenover ons huis, die had er niet aan gedacht om ff te googlen naar de straat bijv). 6 verschillende biedingen (waarvan 5 echt serieus, 1 zat bijna 60K onder de vraagprijs?) waarvan er 3 nog een 2e bod uitgebracht hebben en uiteindelijk 10% overboden. Maarja dat is dus wel 2024
Bij mij was het heel simpel: ik had geen keuze. Ik moest zoveel mogelijk kunnen lenen en dat was het beste mogelijk met een groot deel voor 10 jaar vastzetten en een klein deel voor 5 jaar vastzetten.
Wij hebben ons huis sinds gisteren op Funda staan. Rijtjeshuis, kleine stad bij Rotterdam, hebben 12 bezichtingen gepland staan.
Nice!! Welke prijscategorie?
Morgen en zaterdag hier bezichtigingen⦠vind het zo spannend!
Vind het ook heel spannend! Succes!
340K, de makelaar verwacht vanwege de prijsklasse nog wel meer animo.
We hebben de sleutel van ons nieuwe huis en ik kan nog steeds niet geloven dat we aan het strand gaan wonen š„¹āØ
Mn vriend en ik zijn weer serieus aan het bezichtigen na even gepauzeerd te hebben en gaan volgende week waarschijnlijk een bod uitbrengen, vind het wel weer spannend omdat we dan ook ons eigen huis te koop moeten zetten.
Zie het alweer helemaal voor me en heb al de hele avond keukens ontworpen haha, zie dat ook maar als een hobby. Want afgelopen maanden 10x bezichtigd, 4x een bod uitgebracht en nog geen nieuw huis. Gaat vast een keer komen, maar wat tijdrovend gebeuren zo. Hulp van een aankoopmakelaar heeft ook nog niet echt geholpenā¦
Gefeliciteerd! Gaan jullie geen spijt van krijgen!
Ik woon nu sinds twee jaar aan het strand en ik prijs me bijna dagelijks gelukkig dat ik daar woon. Het is zo fijn! Zowel in de zomer als in de winter echt genieten.
Mijn makelaar zei alvorens wij mijn huis op de markt zette, dat hij wel een terugloop zag in het aantal bezichtingen recentelijk.
Daarop onze vraagprijs een beetje tactisch ingezet waardoor we juist ontzettend veel interesse hebben gecreƫerd blijkbaar! Het betreft een tussenwoning in een middelgrote (niet al te populaire haha) stad binnen de starterscategorie. Uiteindelijk +/- 28 bezichtigingen gehad en +/- de helft heeft een bod uitgebracht
Wat lekker zeg! Hier zei de makelaar hetzelfde, er staat een soort gelijke woning aan de onze te koop voor 499. Onze heeft een iets kleinere zolder en veel kleinere tuin. Maar hij wilt inzetten op 439 onder het mom ādan hebben we ze maar binnenā en vanuit daar verwacht ie door de staat juist wel weer goeie biedingen.
Eerst voelde ik weinig voor de vraagprijs laag in te zetten, maar uiteindelijk zo blij dat we dat hebben gedaan! Wat dat betreft ontzettend veel aan onze makelaar gehad.
Onze makelaar zei dat het de truc was om in het hoofd van de potentiƫle kopers te komen en ze echt het idee te geven dat het een populair huis is wat de prijs doet opdrijven. Hopelijk gaat dit bij jullie ook werken!
Dank je wel! En wat goed om te horen, ik kijk stiekem ook echt uit naar de winter en dan lekker ingepakt een strandwandeling maken haha. Elke dag vakantie gevoel!
Ja heerlijk! En inderdaad elke dag vakantiegevoel. Ik was vorige week op vakantie en vond het helemaal niet erg om weer naar huis te gaan, want daar is het ook vakantie. OkƩ, wel met werken erbij helaas haha.
Als huizenzoeker en bezorgde burger (want huizencrisis) lees ik dit zo
Als iemand die net een huis heeft gekocht wat ook veel te laag geprijsd op de markt stond: same