Huizen/woningmarkttopic #3

Bij mij sloot de inschrijving altijd om 12 uur en ik hoorde bij die biedingen dezelfde dag nog of ik het was geworden. Bij de 2 biedingen waarbij ik het niet was geworden, hoorde ik dat om 2 en 4 uur. Bij de bieding waarbij ik het wel was geworden, hoorde ik dat om 6 uur (want de verkopers hadden lang getwijfeld).

Wij hoorden het pas maandag dat we het waren geworden (we dachten dat het niet was gelukt omdat we vrijdagavond nog veel contact hadden met de makelaar rondom de sluitingstijd). Dat was een vreselijk weekend haha

En bij de verkoop van mijn huis wisten de kopers het binnen een uur.

2 likes

Heb laatst een huis gezien, dat leek op het moment dat ik het zag boven budget en de open dag was net diezelfde dag geweest, zo’n 2,5/3 week geleden, dus ik dacht: daar wordt nu flink op geboden en is zo verkocht en heb het huis toen ook uit mijn gedachten gezet.

Toen een ander huis gezien, die bezichtigd en bij het berekenen van het bod kwam ik uit op de vraagprijs van het huis wat ik eerder had gezien. Het huis waarop ik een bod heb gedaan is uiteindelijk flink overboden en daarvan is de status op funda aangepast.

Maar het huis wat ik als eerste had gezien staat er nu nog steeds als beschikbaar op?? Kwam ik woensdagavond achter, en door hemelvaart was de makelaar donderdag en vrijdag gesloten waardoor ik niet weet of de status op funda gewoon nog niet is aangepast, of dat het huis echt nog beschikbaar is. Ik hoop natuurlijk het laatste maar verwacht het eerste want ik ken de makelaar en die is soms nogal laks in zn werkzaamheden zegmaar. Maar ondertussen ben ik in mijn hoofd het huis en de tuin al aan het inrichten, een boekenkast aan het uitzoeken die perfect op een bepaald stuk muur zou passen en mijzelf valse hoop aan het aanpraten.

Jullie kunnen niks met deze rant maar wou het ff van mij afschrijven :joy::sob:

4 likes

Heb je al op de site vd makelaar zelf gekeken? Misschien dat ze die beter up to date houden?

2 likes

Goeie, had ik nog niet op gekeken, maar staat verder ook niks bij. Facebook ook niet.

En heb je de makelaar al gemaild met het bod dat je zou willen doen?

1 like

Nee want ik heb het huis nog niet bezichtigd, normaliter stuur je dan toch niet al een mail met een bod waar je aan zit te denken?

1 like

Ohh ik dacht dat je het al bezichtigd had, my bad!

1 like

Ik ga morgen om 9:00 direct bellen, ben heel benieuwd.

1 like

Sommige makelaars zijn er heel langzaam mee om de status aan te passen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het nog niet is verkocht!

3 likes

Ons bod op een woning is geaccepteerd! We moeten nog wel de bouwkundige keuring afwachten, maar als daar geen grote dingen uitkomen kunnen we plannen gaan maken :blush:

Er is één ding waar we niet helemaal uitkomen. De voorgestelde overdracht is nu twee weken voor het begin van de bouwvak. Er moet wel het één en ander in de woning gebeuren. Zelf gaan we ook aan de slag uiteraard. Is het dan handig om te vragen of de overdracht iets later kan - dus aan het begin van de bouwvak, zodat er geen kluspauze van een paar weken valt? In die eerste weken zouden we dan zelf aan de slag kunnen met behang en vloeren verwijderen en zo. Mijn man denkt dat het handiger is als we de sleutel krijgen op de voorgestelde datum, zodat er al wat gedaan kan worden voor de bouwvak.

5 likes

Heb je al een aannemer? Want als je nog iemand moet zoeken gaan ze hoogstwaarschijnlijk toch geen tijd hebben voor de bouwvak.

3 likes

Nog niet! We wilden de bouwkundige keuring afwachten voor we gaan zoeken (we hebben al wel een paar namen). Zou jij adviseren om meteen te gaan zoeken?

1 like

Tegenwoordig hebben aannemers het heel druk. Ik zou snel contacten. Misschien hebben ze pas in oktober ruimte.

5 likes

Ik zou wel alvast rond gaan vragen ja, voor zover ik weet zitten aannemers vaak al vrij ver van te voren vol. Ik heb er een paar weken geleden een gevraagd (die ik al ken) en hij heeft eind van de zomer gelukkig tijd. Daar hebben we onze opleverdatum op afgesteld om mee te geven toen we een bod deden.

3 likes

Mijn aannemer is in feb 25 begonnen, dec 23 was het eerste gesprek :wink: wel een volledige reno, geen kleine klusjes. En niet in de randstad.

Ik zou de overdrachtsdatum accepteren. Je hebt dan zelf een paar weken om te slopen en plannen te maken.

5 likes

Zeker nu al een aannemer zoeken! Ik zocht in december een aannemer voor april en had toen geluk dat hij kon. Maar de klus is wel in 2 losse periodes opgedeeld met 6 weken er tussen.

Zeker als die klussen gedaan moeten worden voor je kunt verhuizen zou ik nu al inventariseren of ze kunnen

2 likes

Wat andere zeggen, echt al gaan zoeken. Wij hebben in februari/maart contact gezocht voor een nieuwe badkamer en dat kan nu in december en als ik de verhalen in mijn omgeving hoor is dat nog snel.

3 likes

Haha Jezus okee, ik zal geen seconde meer verspillen :sweat_smile: we weten op zich pas een paar dagen dat ons bod geaccepteerd is, dus hebben nog niet heel veel tijd verloren

1 like

Heb het wel eens vaker gepost maar hier een hele grote/volledige verbouwing gedaan zonder aannemer ertussen en is helemaal prima gegaan met logisch verstand, dus als je daar nog ervaringen over zoekt let me know

Valt me altijd op dat er meteen wordt gesproken over een aannemer en dat het anders niet door kan gaan, maar er zijn ook veel mensen die een verbouwing doen zonder een aannemer

14 likes