Ah wat fijn!! Gefeliciteerd
Eens een keertje een open vraag in plaats van een poll: Omschrijf je absolute droomhuis, niks is te gek, geld speelt geen rol, gewoon; hoe zou je het állerliefste wonen als alles kon. Waar staat het? Wat heeft het allemaal?
Leuke vraag! Een vrijstaand huis, in of dichtbij het bos. Voorzieningen op loopafstand. Geen standaardindeling, glas en lood ramen, veel licht en een tuin rondom. Vanuit meerdere vertrekken kun je de tuin inlopen. Mooie houten vloeren, ruime slaapkamers, grote open keuken met kookeiland. Openhaard. Ik droom nog even door
Ik zit nu op het punt dat ik best wat concessies doe tijdens de huizenjacht, dus dit is wel een leuke vraag!
Ik zou het liefst aan de rand van een bos of heide wonen, in hetzelfde dorp of net een dorp verder dan waar ik nu woon zodat ik dezelfde bereikbaarheid houdt. Het liefst een kleine boerderij met een mooie tuin, maar wel met schutting omheen zodat ik mijn katten op eigen terrein kan houden. Qua inrichting wil ik de woonkamer achterin de woning, met mooie grote ramen voor de lichtinval en originele houten balken waar ik planten aan zou kunnen hangen.
Oeh leuk; als geld geen rol speelt zou ik het volgende graag willen en dromen mag haha:
- aan de rand van een stad of in een dorp op fietsafstand van een stad. Aan een rustige straat.
vrijstaand of 2 onder 1 kap, in ieder geval dat je langs het huis kan lopen - een grote woonkeuken met veel kastruimte en het liefst ook nog een bijkeuken voor opbergen en wassen.
- een grote, diepe tuin met veel groen en bomen aan de rand en geen direct inkijk. En openslaande deuren vanuit de woonkamer of keuken.
- het liefst een mooie oude terrazzo vloer in de gang, en een brede gang.
- in het huis ook authentieke details, bijv glas in lood en balken, maar wel wat gemoderniseerd ook qua energie vooral
Nu vrees ik dat dit wel over het miljoen heen gaat haha, dus voorlopig niet aan de orde
Leuke vraag inderdaad!
Ik zou dan gaan voor een jaren 60-70 bungalow, met lekker wat buitenruimte eromheen met veel groen en een klein moestuintje. Grote keuken en een knusse woonkamer.
Het allerliefst in de stad waar ik nu woon maar in een andere buurt, met meer groen en wat kindvriendelijker.
Offf een verbouwde oude school oid, met hoge ramen en brede gangen en dan dus opnieuw ingedeeld als woonruimte.
En aangezien geld helemaal geen rol speelt zou ik het ook wel zelf helemaal willen indelen, (laten) verbouwen en inrichten, echt een droom maar niet zonder geld en naast een baan.
Aan de rand van het dorp waar ik nu woon, vrijstaand met buren op een dergelijke afstand dat je elkaar nooit hoort (dat is de ultieme droom). Verder moet er dan een catio aan zitten haha maar voor de rest is 80m2 voldoende zonder overdadige luxe. Gewoon comfortabel met genoeg bergruimte.
Wat leuk! Ik zou in het groen willen wonen, echt mn eigen wereldje. Een huis dat heel knus en sfeervol aanvoelt, niet enooooorm groot. En vooral een boomgaardje met mooie oude bomen er omheen, paadjes om te dwalen, een grote moestui en kas, aan de rand van het bos.
En geen onderhoud
Eigenlijk deze maar dan mooi opgeknapt:
https://www.funda.nl/detail/koop/utrecht/huis-wilhelminapark-63/43926433/
Ruim, midden in de stad maar wel met een ruime tuin met op het oog best wat privacy waar ik al mijn tuinierbehoeftes in kwijt kan. Maar ja, we hebben helaas geen 2 miljoen + verbouwkosten liggen
En als dit hem niet wordt dan wil ik wel het huis van mijn schoonouders in Australië, een grote bungalow met zwembad. Moet wel heel wat aan gebeuren haha, maar het is een heel fijn huis op een prima locatie. Als het nog beter kon dan vanuit de suburbs naar dichterbij het centrum van de stad waar ze wonen.
Echt leuk om over na te denken
Ik wil ook een vrijstaand huis met een groene tuin in de omgeving waar ik nu woon. Geen inkijk in de tuin, minimaal 2 slaapkamers, rustige buren en energielabel A. En parkeerplekken op eigen terrein
Ik zou graag in een oud pand in de binnenstad wonen, zo’n historisch huis maar wel helemaal opgeknapt. Met hele hoge plafonds en andere oude stijlelementen. Met heel veel bergruimte, een grote woonkeuken met veel licht, genoeg slaap- en badkamers voor gasten. Die panden hebben vaak een verrassend diepe binnentuin, die neem ik er dan ook graag bij
Ooh, dit zou ook mijn droomhuis beschrijven! En dan het liefst ook nog langs een gracht waar geen toeristen komen!
Mijn droom is wel echt aan vaarwater wonen, dat lijkt me echt het summum.
Wat heerlijk om al jullie antwoorden te lezen! Zal 'm zelf ook nog even beantwoorden.
Als ik echt volledig onrealistisch exorbitant ga (hoe ik deze vraag had bedoeld) dan staat mijn droomhuis in een stuk duinen met open uitzicht op strand en zee (liefst privé duinen en strand natuurlijk maar vooruit, een paar natuurliefhebbende wandelaars mogen wel voorbij). Met aan alle kanten ontzettend veel grote ramen, een grote leefkeuken met een enorme tafel en veel werkruimte.
In de tuin heb ik, behalve een buitenkeuken, een paar van die raised beds met verse kruiden en aardbeien, een natuurzwembad (voor als de zee te woest is om te zwemmen) en hét perfecte, comfortabele plekje om mijn koffie in de ochtendzon te drinken.
Het huis heeft een sportkamer en werkkamer voor mijn man, ruime kamers voor mijn kinderen, en voor mij een mooie ruimte met veel licht die dient als atelier & daglichtstudio.
De bouwstijl is zo duurzaam mogelijk met veel natuurlijke materialen en kleur breng ik aan met mijn eigen kunst.
De realistischere versie (al twijfel ik of zelfs dat haalbaar is voor ons):
Een huis met een voor- en achtertuin in de wijk waar we nu wonen of een van de aangrenzende wijken, een fijn plekje om in de ochtendzon te zitten, iedereen z’n eigen kamer waarbij de mijne dus mijn atelier zou zijn.
Ohhh een natuurzwembad
Ik denk dat ik eigenlijk mijn droomhuis heb gevonden waar we volgende maand naar toe verhuizen, alleen dan zou ik er graag een nog grotere tuin bij heben, met een open uitzicht naar een weiland of meer en plek voor een pluktuin, barrelsauna, boomgaard en kippen. Ik zou wel een soort park willen hebben met allemaal mooie plekjes, een vijver hier, een grote boom met een bankje eromheen daar, een verstopt zitplekken tussen de struiken, moestuintje. En van die hoge plafonds met ornamenten. Oja en dan dat de verbouwing al klaar was en met een beter energielabel.
Nooou ik heb een update (voor wie er geïnteresseerd is). De woning was ineens van Funda verdwenen en ik had niets meer van de makelaar gehoord.
Werd ik net ineens gebeld. De koop gaat niet door en of wij nog interesse hebben…
En heb je nog interesse…
Ja op zich wel, maar we gaan ons originele bod niet verhogen.
Gelijk heb je. Take it or leave it.
Wat een raar gedoe met dit huis zeg…