Huizen/woningmarkttopic #3

Bijzondere situatie… ben benieuwd of ze nu wel akkoord gaan met je bod!

3 likes

Oh, ik zou er zelf nog iets van afgepitst hebben om te kijken hoe ze zouden reageren haha.

6 likes

Oh leuk!
Ik wil een heel groot, oud pand met geschiedenis (genre oude fabriek / school / gigantisch herenhuis) waarin plaats is voor meerdere woningen en gemeenschappelijke delen, waar we met meerdere generaties vrienden / familie kunnen wonen. In een leuke buurt, rustige wijk in het centrum van de stad. Met een grote gedeelde tuin en gemeenschappelijke ruimtes, bv een keuken en eetplaats maar helemaal droom ik van een groot gemeenschappelijk atelier waar iedereen in dezelfde ruimte dingen kan maken. Maar wel aparte woningen zodat je ook individueel een eigen keuken etc hebt.

We hebben hier ook effectief naar gezocht, maar het bleek praktisch (en financieel) niet haalbaar.

9 likes

Dit klinkt echt als een droom!

Ik heb wel eens gekeken naar woongroepen, maar zag daar te veel nadelen aan zitten. Maar samenleven met familie en toch voldoende lijkt me fantastisch.

1 like

Ik zou er nog iets afhalen zelfs

4 likes

Huh na 9 dagen? Ik zou er iets afhalen, blijkbaar verkoopt het huis niet…

1 like

Ja het is heel vaag allemaal. De makelaar benoemde ook het “hoge bod” wat er zogenaamd lag maar voegde er meteen aan toe dat hij begreep dat wij dat er niet voor willen betalen.

2 likes

Mijn droomhuis zou een mooie mid century bungalow in de duinen van Haarlem zijn. Prachtig glas in lood huis met kamers en een zolder. Dan wel lekker kunnen uitwaaien door de duinen naar het strand en op de fiets naar het centrum van haarlem.

6 likes

Zoiets inderdaad! Het lijkt mij echt heerlijk om op een erfje te wonen met een paar huizen waar familie/vrienden in wonen en dan gezamenlijk een grote moestuin, wat dieren, een bijenstal en een werkschuur te hebben. Verder wel je eigen huis(houden) inderdaad maar laagdrempelig samen eten, op elkaars kinderen passen, voor elkaar zorgen etc lijkt me fijn.

Maar waarschijnlijk romantiseer ik dat enorm, haha. Ik woon nu al aangrenzend aan een gedeeld stukje grond en dat hebben ze uiteindelijk informeel gewoon verdeeld onder de bewoners om onenigheid te voorkomen. Een blok verderop doen ze het wel samen maar met veel gedoe en strenge regels. En als je meer samen leeft moet je ook verdraagzamer zijn natuurlijk. Ik ken wel mensen die in woongroepen wonen (of tot voor kort) en dat is soms best wel werken op het sociale vlak.

Maar toch blijf ik dromen van een gezamenlijk erfje.

7 likes

Een zolder op een bungalow?

3 likes

Jazeker

1 like

Door jullie verhalen over shady makelaars was ik er al bang voor…

Bij ons hadden we een bod gedaan maar gingen ze toch door voor een nieuwe bezichtiging ronde. Maar als het een geweldig bod zou zijn, wilden ze het overwegen… Twee keer hebben ze de biedingstermijn verplaatst.

Nu was de bied termijn gisteren maar hebben ze het huis al dinsdagavond verkocht. Dus niet eens meer een bod mogen doen. Zal wel een geweldig bod geweest zijn…

3 likes

Pff wat balen. En echt vervelend dat het proces zo rommelig is verlopen.

Hadden jullie nog een tweede (hoger) bod willen uitbrengen?

2 likes

Ja, maar nu voelt het echt alsof we niet eens een kans hebben gekregen. We hebben netjes naar de makelaar geschikt. Maar idd erg rommelig…

Ben heeel erg aan het balen want het was best wel ons droomhuis (ter aansluiting op alle post hierboven). Mooi tuintje, midden in de natuur.

1 like

Waarschijnlijk is er een bod binnengekomen die bijv gister om 18:00 zou verlopen. Waarsch een niet te missen kans.

3 likes

Ja dit. Wij hebben zelf een paar jaar geleden zo ons huis gekocht. Ons bod was een uur geldig, andere bezichtigingen zijn direct afgebeld.
Snap dat je er van baalt hoor, is superjammer!

Hier ging het laatst over tot het laatst wachten met bieden, maar soms als je hoger kán bieden en het is je droomhuis en ze gaan voor een tweede ronde moet je dat bod meteen op tafel gooien.

1 like

Wij zijn door onze makelaar ook al gewaarschuwd voor deze actie:

Jullie zijn de één na hoogste bieder, maar we gunnen het jullie, dus als jullie dezelfde prijs bieden krijgen jullie de woning.

Ook zooo kak.

2 likes

Hebben jullie de koopovereenkomst voor het ondertekenen nog door de notaris laten checken? Onze notaris biedt dit aan maar we hebben ook al een tekenverzoek binnen van de verkoopmakelaar.

Ik heb de overeenkomst zelf grondig bestudeerd, vragen gesteld, dingen laten aanpassen en ook onze hypotheekadviseur ziet geen gekke dingen. We hebben geen aankoopmakelaar die mee kan kijken helaas maar het lijkt een vrij standaard contract.

Als de hypotheekadviseur geen gekke dingen ziet, zou ik daar wel op durven vertrouwen. Hier heeft de notaris ook niet meegekeken, alleen de hypotheekadviseur en mijn oom (die is zelf makelaar). Mocht je nou zelf al iets geks hebben gezien waar je twijfels over hebt, zou ik het wel weer doen.

1 like

Nee, wij hebben het doorgenomen met onze makelaar.

2 likes