Huizen/woningmarkttopic #3

We hebben het er bij laten zitten.

We zijn nog een paar keer heen en weer gegaan met de verkopende partij. Eerst een lager bod neergelegd - toen weer terug naar ons oude bod, toen financieel voorbehoud eraf.

Maar de verkoper wilde (steeds) meer. Maar hij had (denk ik) tegelijkertijd geen zin in nog een ronde met bezichtigingen.

Wij hebben vooraf heel duidelijk bepaald wat ons eindbod was en daar wilden we niet van afwijken. We zijn in onze zoektocht ook in contact gekomen met een makelaar die veel woningen in deze specifieke buurt verkoopt en die was verbaasd dat er zo een hoog bod was gedaan (als dat waar was) en vond ons bod in de juiste range zitten.

De woning wordt nu weer aangeboden op Funda… er is dus blijkbaar ook niets meer gebeurd met de andere mensen die tijdens de eerste ronde hebben bezichtigd. Nou succes ermee dan.

Ik ben blij dat we ons niet gek hebben laten maken.

20 likes

Wij hebben 8 bezichtigingen staan voor ons huis. Leek me best weinig maar er moet natuurlijk maar 1 goed bod zijn en het is verkocht. Hebben jullie hier ervaring mee?

1 like

Ligt denk ik heel erg aan de prijsklasse van je woning? In de ene prijsklasse zal je meer bezichtigingen hebben dan in de andere

3 likes

Ik zou n je besluit meenemen hoe lang je verwacht er te gaan wonen. En of je bij 15 jaar vast het hogere maandbedrag kan / wil betalen. En wat wordt er verwacht dat de rente gaat doen over 10 jaar, maar dat is speculeren.

Wij hebben de rente 20 jaar vast staan, maar die is in 2021 zowat op laagste niveau ooit vastgezet dus die keus was wat makkelijker gemaakt, het verschil was ook iets van 0.25 procentpunt.

2 likes

Tussen de 600 en 700, populaire stad

1 like

Ik had er laatst 11 voor mijn appartement in een populaire stad (randstad), randje centrum. Viel mij (en de makelaar) ook wat tegen. Heb wel twee biedingen!

Oeh had je twee biedingen waar je blij mee was? En was het ook in juni? Hier ook aan het centrum trouwens! Wel echt what you see is what you get dus kan me indenken dat mensen niet teleurgesteld zijn bij de bezichtigingen (of althans dat hoop ik dan maar haha)

1 like

Ik heb vorige week mijn huis verkocht. Prijsklasse 400 in een dorp, 7 kijkers, 1 bod. Was een beetje teleurgesteld, niet met het resultaat maar de makelaar had ons echt lekker gemaakt.

Ja, juni! Ik ben blij met de biedingen die er zijn gedaan dus hopelijk komt het bij jullie ook helemaal goed :slight_smile:

2 likes

Ik had er 5 wat ik ook echt weinig vond (instapklaar, goed voor starters, net 10 jaar oud). Maar ook 5 biedingen dus dat was top.

3 likes

Wij hebben gekeken naar de rentestanden over de afgelopen jaren, en ook meegenomen wat er gaat gebeuren met onze uitgaven en andere vaste lasten over 10 jaar.

Daarbij kwamen we tot de conclusie dat de rente historisch gezien redelijk goed stond en en we voor wat meer zekerheid wilden gaan.

Wij hebben hem 20 jaar vastgezet met het idee dat we dan ook een flink deel hebben afgelost en het minder impact heeft op onze vaste lasten als het dan omhoog gaat. Laat je daarin ook vooral adviseren door een hypotheekadviseur, want misschien is het voor jullie prima om wat extra risico te nemen.

4 likes

In die prijsklasse is 8 denk ik heel redelijk

Ik heb 8 maanden geleden mijn huis in die prijsklasse in een populaire stad in provincie Utrecht verkocht. Er waren iets van 16 bezichtigingen, waarbij het de makelaar opviel dat er redelijk veel niet echt serieus waren of helemaal in het begin van hun zoektocht stonden (1 persoon was nogal verrast door de flat tegenover ons huis, die had er niet aan gedacht om ff te googlen naar de straat bijv). 6 verschillende biedingen (waarvan 5 echt serieus, 1 zat bijna 60K onder de vraagprijs?) waarvan er 3 nog een 2e bod uitgebracht hebben en uiteindelijk 10% overboden. Maarja dat is dus wel 2024

Bij mij was het heel simpel: ik had geen keuze. Ik moest zoveel mogelijk kunnen lenen en dat was het beste mogelijk met een groot deel voor 10 jaar vastzetten en een klein deel voor 5 jaar vastzetten.

2 likes

Wij hebben ons huis sinds gisteren op Funda staan. Rijtjeshuis, kleine stad bij Rotterdam, hebben 12 bezichtingen gepland staan.

1 like

Nice!! Welke prijscategorie?
Morgen en zaterdag hier bezichtigingen… vind het zo spannend!

1 like

Vind het ook heel spannend! Succes!

340K, de makelaar verwacht vanwege de prijsklasse nog wel meer animo.

1 like

We hebben de sleutel van ons nieuwe huis en ik kan nog steeds niet geloven dat we aan het strand gaan wonen 🥹✨

64 likes

Mn vriend en ik zijn weer serieus aan het bezichtigen na even gepauzeerd te hebben en gaan volgende week waarschijnlijk een bod uitbrengen, vind het wel weer spannend omdat we dan ook ons eigen huis te koop moeten zetten.

Zie het alweer helemaal voor me en heb al de hele avond keukens ontworpen haha, zie dat ook maar als een hobby. Want afgelopen maanden 10x bezichtigd, 4x een bod uitgebracht en nog geen nieuw huis. Gaat vast een keer komen, maar wat tijdrovend gebeuren zo. Hulp van een aankoopmakelaar heeft ook nog niet echt geholpen…

5 likes

Gefeliciteerd! :smiley: Gaan jullie geen spijt van krijgen!
Ik woon nu sinds twee jaar aan het strand en ik prijs me bijna dagelijks gelukkig dat ik daar woon. Het is zo fijn! Zowel in de zomer als in de winter echt genieten.

4 likes