Het is toch niet totaal onvoorstelbaar dat mensen wel íets geven om naar wie hun huis gaat (en dan niet perse wie ze het beste verhaaltje geschreven heeft, maar misschien wel of er idd ethische bezwaren zijn om aan het aan partij x te verkopen). Nog los van huisjes melkers zou ik het wel fijn vinden als er bijvoorbeeld mensen ons huis overnemen die niet van plan zijn de tuin, waar ik heel veel tijd, energie en geld in heb gestoken om het dier- en biodiversiteit vriendelijk te maken, direct volledig te betegelen. Ik hoef er niet meer te wonen maar wel op deze planeet en in deze samenleving lol. En natuurlijk zijn er grenzen van hoeveel je wil (en kan) “mislopen”, en het is afhankelijk van of je naar een groter/duurder huis “moet” of gewoon wat anders wil/moet of juist kleiner wil oid, maar come on geld is toch niet het énige belangrijke.
Mensen nemen toch ook een hypotheek bij een duurzame/eerlijke bank ook al is dat (soms) duurder, scheelt uiteindelijk ook duizenden euro’s, maar wel fijn om de grootste investering in je leven niet te doen in wapens oid. 
En ja ik snap ook dat de realiteit is dat de meeste mensen wel gewoon zo veel mogelijk geld willen, maar ik hoop ook dat er af en toe jonge(re) mensen zijn waarvoor zo veel mogelijk geld verzamelen niet het allerbelangrijkste is