Huizen/woningmarkttopic #3

Ebike kopen :stuck_out_tongue:

8 likes

Dat sowieso haha. Kleine onderweg dus vind het inschatten hoe belangrijk die voorzieningen dan zijn heel lastig. Niet alleen basisschool en opvang, maar ook sport/vriendjes enz

@C3PO oja die kosten dat is slim om naar te kijken. Alle voorzieningen zitten wel aan de goede kant van het dorp qua afstand. Ik gok met ebike 10 minuutjes? En met auto net zolang als van de andere kant dorp naar de supermarkt (vanwege drukte qua verkeer in dorp)

Proficiat! Benieuwd naar wat het uiteindelijk geworden is.

4 likes

Ooh zo fijn dat het gelukt is! Gefeliciteerd!

3 likes

Ja en als het alleen mn vriend en mij betrof dan wist ik het ook al. Maar in combinatie met een kindje en al die dingen die daarbij komen kijken in een dorp zonder voorzieningen. Dat is vooral de twijfel.

2 likes

Hoe lang is het fietsen naar die voorzieningen en is het een route die je je kind op latere leeftijd zelf ziet fietsen?

Als je in een stad woont en pech hebt moet je ook best een eind fietsen voor je bent bij de gewenste voorzieningen. Ik groeide op in een dorp met voorzieningen maar verderop dus een dorp zonder en er fietste altijd hordes mensen van daar naar hier en dat was echt prima te doen. Veilige route, was zo’n 20 minuten dus ook echt geen schofterige afstand. Vriendjes in de straat is natuurlijk meer afhankelijk van samenstelling van de wijk want mee met iemand naar huis om daar te spelen kan ook in het dorp verderop

2 likes

Ik vind die laatste opmerking echt niet nodig. Als dit een zorg van iemand is, dan is dat een zorg. Beetje vreemd om daar nu zo NMSMVPE over te doen.

17 likes

Als jij nou eens stopt met meldingen kunnen de gemeentelijke belastingen nog eens een keer omlaag

19 likes

Is dat zwemba van et oude of het nieuwe huis? Hoe heb je daar last van @anon50301661?

3 likes

Je hebt al heel veel reacties gehad, maar ook ik zou het daar echt niet op laten schieten. Wij verhuizen in augustus ook naar een dorp verderop, omdat we daar tegen ons droomhuis aan liepen en inderdaad ook meer huis voor ons geld.

Woon nu in een stad waar alles is en ga nu naar een dorp waar alleen een supermarkt en een basisschool is. Het is 10-15min met de auto naar de naastliggende steden en op de fiets 20 tot 30 minuten.

Ik kom oorspronkelijk uit een dorp en ik ben heel blij dat we weer naar een dorp toe gaan. De rust, dat je je buren kent, dat de kinderen gewoon op straat kunnen spelen etc.

Succes met de keuze!

7 likes

Mijn compromis is getekend :partying_face:. In oktober waarschijnlijk verhuizen.

12 likes

Volgende week is (als goed is) de overdracht van nieuwe huis. Maar hypotheekadviseur heeft wat verkeerd gedaan (2e keer al) en we moesten vandaag opnieuw tekenen zodat hij opnieuw bij de hypotheekverstrekker kon indienen.
Wtf. Nog paar werkdagen maar en we moesten de nota van notaris betalen vooraf maar ook nog niet gehad daardoor.
En we horen het pas nadat ie het heeft gefixed. Nooit meer bij deze man. Hij vraagt ook veel geld. Het is dat onze vorige ziek is en ons had doorverwezen naar hem. Maar poeh, hoop maar dat goed komt.

2 likes

Welk hypotheekverstrekker heb je? Bij sommige hypotheekverstrekkers kan de notaris gelukkig de dag van te voren nog het geld opvragen.
Het kan helpen als je belt met de notaris en je offertenummer doorgeeft, zodat de notaris ook even met de bank kan bellen om er spoed achter te zetten. Dat heeft bij mij wel eens geholpen!

4 likes

Goede tip. Ik ga na het weekend bellen als ik nog niks heb. Zit bij munt hypotheken.

3 likes

Bij ons is het ook heel erg last minute werk geworden (als in wij hadden op vrijdag einde het definitieve voorstel van de hypotheekverstrekker, moesten we binnen 2u ondertekend bij ze terug hebben om het te halen want we zaten dinsdagochtend bij de notaris) en dat is allemaal goed gekomen. Hou de notaris idd zoveel mogelijk “in de loop” dat die wel alvast de gegevens hebben en bel ze zodra je het definitieve voorstel vd hypotheekverstrekker hebt ondertekend, dan kunnen zij er ook bovenop zitten dat het geld er op tijd is.

Wij zitten trouwens bij Rabobank en op vrijdagmiddag dus alles ondertekend, notaris had maandagmiddag alles op hun derdenrekening staan.

4 likes

Munt is gelukkig zo’n hypotheekverstrekker! Als de notaris de dag voor passeren voor 9.30 uur het geld opvraagt zou 't de dag erna op de derdengeldenrekening moeten staan.

3 likes

Die berichten stellen me wel gerust. Ik ga zeker de notaris contacten na het weekend. Baal ook van de communicatie van de hypotheekadviseur die het regelt. Zo laat.

1 like

Wanneer en hoe laat heb je de afspraak? Je mag me een pbtje sturen.

1 like

Wat een prachtig huis :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nou tijd voor een goed gesprek met je baas en flinke opslag en binus? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like