Wij wonen nu in het ouderlijk huis van mijn man en zijn ouders hebben niks gepoetst nadat ze eruit waren. Nog niet eens een stofzuiger erdoor. Die badkamerkastjes waren zo goor, dat ik blij was dat we al besloten hadden die eruit te halen, ondanks dat we de badkamer pas over een jaar gaan verbouwen. De oven was een paar jaar oud, maar je vroeg je of daar uberhaupt ooit een doekje door was gegaan. En de glazen douchewand was ook een grote kalkaanslag die zo heftig was dat we hem wel grotendeels weg krijgen, maar het zelfs met nadrogen na een week of 2 er weer uitziet alsof er maanden niks aan is gedaan.
Ik zou me kapot schamen om mijn huis zo achter te laten, zeker bij bekenden. Maar zij hebben er nooit enige gene om gevoeld 
Dusja het gebeurt zeker wel, ook zonder verzachtende omstandigheden. Vorige huis wat we kochten hadden oude bewoners precies in die week een goede vriend verloren, dus ze verontschuldigde zichbij overdracht dat het niet zo schoon was als ze hadden gewild. Was gewoon prima schoon trouwens.