Huizen/woningmarkttopic #3

Ah ok, dat snap ik ja.

Ik heb tussen de verhuizing en overdracht sleutel nóg een extra dag ingepland, alleen om het huis nog schoon te kunnen maken…misschien wat overdreven :crazy_face:

We zijn nu 2,5 maand bezig, en het meeste is nu wel gedaan gelukkig. Oh schrootjes zijn echt verschrikkelijk, gelukkig wordt het weer mooi gestuct dan. Maar met kerst erin moet hopelijk wel lukken, ik hoop dat je geen grote tegenslagen krijgt.

1 like

Wij wonen nu in het ouderlijk huis van mijn man en zijn ouders hebben niks gepoetst nadat ze eruit waren. Nog niet eens een stofzuiger erdoor. Die badkamerkastjes waren zo goor, dat ik blij was dat we al besloten hadden die eruit te halen, ondanks dat we de badkamer pas over een jaar gaan verbouwen. De oven was een paar jaar oud, maar je vroeg je of daar uberhaupt ooit een doekje door was gegaan. En de glazen douchewand was ook een grote kalkaanslag die zo heftig was dat we hem wel grotendeels weg krijgen, maar het zelfs met nadrogen na een week of 2 er weer uitziet alsof er maanden niks aan is gedaan.

Ik zou me kapot schamen om mijn huis zo achter te laten, zeker bij bekenden. Maar zij hebben er nooit enige gene om gevoeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dusja het gebeurt zeker wel, ook zonder verzachtende omstandigheden. Vorige huis wat we kochten hadden oude bewoners precies in die week een goede vriend verloren, dus ze verontschuldigde zichbij overdracht dat het niet zo schoon was als ze hadden gewild. Was gewoon prima schoon trouwens.

5 likes

Tja wij hebben een voormalig sociale huurwoning gekocht, dus dan weet je wel dat mensen weinig geld hebben voor goed onderhoud. De vorige bewoner had ook nog eens een ziekte, dus kon niks zelf doen. Maar je weet dat je geen nieuwe nieuwbouwwoning koopt die helemaal nieuw, fris en afgewerkt is, dus daar houd je ook rekening mee.

1 like

Klopt, maar onze kopers komen niet in een bouwnummerzoveel te wonen.

Zij komen in een huis waar wij 17 jaar hebben gewoond, maar altijd goed hebben onderhouden.

Toen wij dit huis kochten was het een varkensstal, compleet met een ranzig groen zwembad en honden kennel met 5 Huskies.
4 Kinderen en 2 slonzige ouders.

Buren in de straat gaven zelf aan verrast te zijn toen ze de foto’s op Funda zagen; onherkenbaar!

1 like

Klopt!
Dan staat er ook vast niet bij " instapklaar".

Ik kan die kreet niet meer horen :joy:

4 likes

Haha nee inderdaad, ik noem ons huis ‘een huis met potentie’

1 like

Ik reageerde op Shaaar, maar zie de post niet meer?

Hahaha maar dat is het toch vaak ook!

Je moet er doorheen kunnen kijken.

Ik zeg eerlijk dat ik ons huidige huis eigenlijk niet wou (7 maanden zwanger) ik zag het totaal niet zitten: wat een troep!
Mijn man heeft me overtuigd dat het de moeite waard zou zijn; hij zag potentie.

En ik moet 'm gelijk geven…eerlijk is eerlijk.

1 like

Mijn broertje kocht een huis van mensen die er 30 jaar gewoond hadden en enorm trots waren op alles, de vrouw des huizes zei bij de overdracht nog dat ze speciaal de marmeren vloer in de was had gezet nadat de verhuizers waren geweest, en 2 dagen later stonden wij met de sloophamer die vloer eruit te bikken (en alle andere vloeren, plafonds, tussenmuren, elektra, leidingwerk etc) :sweat_smile:

24 likes

Hahaha, nee hoor ik ben geen mopperende huisvrouw die over anderen oordeelt.
Ik oordeel over mijn eigen huis die ik netjes wil achterlaten.

En wat klink jij verzuurd!

5 likes

Sorry maar dit is echt heel erg generaliserend. En hoeft echt niet zo te zijn.

5 likes

En er zijn ook gewoon mensen who really don’t give a shit. Iets met andere standaarden denk ik?

3 likes

Hahaha heerlijk ik hou ervan!

Trouwens heerlijk schoonmaken hoor met (schoonmaak) azijn! :wink:

1 like

Ah nee wat erg! Die zou bij mij ook wel pijn doen hoor haha.
@Whoopdidoo ja ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de drempel hoger is om wat aan het huis te doen als het een huurhuis is, aangezien je natuurlijk de waarde niet zelf meeneemt. Maar inderdaad, die schrootjes bij ons zullen ook niet goedkoop geweest zijn :joy:

1 like

Het lijkt me zo erg om je huis waar je je hele ziel en zaligheid in hebt gestopt achter te laten en dat de volgende bewoners dan alles waar je trots op bent eruit slopen. De mooie vloer, de keuken, de zorgvuldig geplaatste schrootjes ooit, de door de jaren heen mooi aangelegde en onderhouden tuin… Ik vond het al behoorlijk pijn doen toen de volgende bewoner van mijn studentenkamer mijn knalmuur weer wit verfde, laat staan als het veel persoonlijker is dan dat. Het is voor mij wel ook wel een reden om niet een heel smaakgevoelige keuken te laten plaatsen of zo, vet zonde als je zelf misschien weer snel verhuist en de volgende het niks vindt. Zeker met oog op duurzaamheid.

Maar aan de andere kant snap ik ook heel goed dat je zo’n marmeren vloer niet laten liggen als het niet je ding is hoor @Merel, zou het zelf ook zo doen denk ik, dus ik vind het eigenlijk vooral een lastige kwestie

2 likes

Ik denk dat ik er niet te veel bij moet gaan nadenken: verkocht is immers verkocht.

Vind het wel een raar idee dat dit straks niet meer “ons huis” is. Meer omdat de kinderen hier voor een groot deel zijn opgegroeid.

1 like

Bij ons had de vorige bewoonster de vitrage gewassen voor ons… die ik natuurlijk dezelfde dag van de muren getrokken heb :sweat_smile:

7 likes

Daarom hadden wij van te voren al aangegeven dat we de badkamer eruit zouden halen, vonden de oude bewoners heel fijn want anders zouden ze ook voor niks schoonmaken :sweat_smile:

4 likes

Ja echt pijnlijk lijkt me.

Ik ga de vloeren ook niet in de was zetten hoor, wel stofzuigen…en misschien nog dweilen :smile:

Ik lees hier verschillende posts over schrootjes.
Hadden wij in mijn ouderlijk huis, mijn vader was er ook zo trots op!
Nadat de woning verkocht was zou de koper deze er ook meteen uitgesloopt hebben vertelde mijn moeder.
Mijn vader was ook enorm teleurgesteld…

1 like