Wij hebben dus een bod gedaan, is geaccepteerd. Vandaag krijgen we het koopcontract maar we zijn aan de twijfel geslagen. Echt over van alles. De hypotheekrente die stijgt als een malle en de kosten die per maand daardoor flink stijgen. De energiekosten (groot pand) en we weten niet of de prijs die makelaar noemt klopt (want makelaar). Als we nieuwbouw gaan doen zijn we vermoed ik net zoveel kwijt aan vaste lasten. En we vielen juist voor dit huis vanwege de sfeer (huis uit 1800).
Oja en de overdrachtsbelasting boven 4k, we hoopten er met de verkopers uit te komen want bod is net boven 4k qua koopovereenkomst maar dat willen ze niet. Hoppa weer bijna 10.000 euro erbij.
Het moment (ik ben zwanger van eerste en dat vinden we op dit moment al super spannend met de nipt, 13 + 20 weken echo nog in het vooruitzicht). Andere regeldingen door komst baby. Het is gewoon teveel. Mn vriend en ik willen bewust deze periode (ons eerste kindje zo bijzonder) meemaken maar we merken deze week al dat we volledig geleefd worden door twijfels, geregel en stress.
Maar het is zo’n fantastisch huis, dit komt niet weer voorbij, alleen qua voorzieningen gewoon minder chill. Die afweging is onmogelijk. Daarna denk ik weer ach het zijn 3 maanden dan zitten we er en is alles weer goed. Maar 3 maanden op een zwangerschap van 9 is toch best veel. En die kosten die we nu niet precies weten incl alle bijkomende veranderingen (auto, baby, huis, energielasten). Ben ook wel zo iemand: bij twijfel niet doen. Maar twijfel altijd aan alles en uiteindelijk komt het altijd goed. Onmogelijk