Ik snap je heel goed. Wij hebben onze huizenjacht gestaakt voor dit huidige jaar, door de redenen die jij noemt als rente, verkoop van je eigen huis etc, plus dat wij nu een klein appartementje hebben waarvan de energiekosten maar 100 euro per maand zijn, dus dat geeft rust.
Nu maar hopen dat wanneer ik 33 ben, we wel inmiddels verhuisd zijn, want ik ben bang dat daarna een gezin stichten nog moeilijker wordt.
Wat gebeurt er als je 33 bent?
Als ik dan nog moet verhuizen en settelen ben ik pas 35 voordat we kunnen beginnen met het proces. Het is niet alsof bij 33,3 jaar je eierstokken exploderen ofzo.
Ik weet natuurlijk niet wat jullie situatie is maar ik heb een kind gekregen terwijl we in een huurhuis wonen en dat was in alle opzichten echt prima! Als je het graag wil, waarom zou je het uitstellen?
Omdat ik nu 1 slaapkamer heb waar ik niet eens op een normale manier het bed in kan. Een wiegje zou op het balkon of in de berging moeten
Aan het voeteneinde of een iets smaller bed? Wat echt niet kan kan niet natuurlijk, maar een babykamer is écht niet nodig en een baby neemt ook heel weinig ruimte in. Als je het gevoel hebt dat je alleen vanwege het wonen echt actief aan het uitstellen bent zou ik nog eens creatief proberen te denken aan andere oplossingen
Heftig wel. Heeft jullie kind daar verder nog last van nu? En hoe gaan jullie daarmee om?
Ik zou iedereen sowieso adviseren om, als je een kinderwens hebt, kinderopvang mee te nemen in je keuzes… Wij kunnen volgens de bank een hypotheek krijgen van een bepaalde waarde die ik nooit zou kunnen betalen in de maand vanwege de opvang.
De bank ziet niet dat je een tweede hypotheek per maand aan de opvang overmaakt. Maar als je nu een financiele verplichting aan gaat voor 1500€ per maand en over een jaar moet 1500€ per maand overmaken aan de opvang, moet je dat wel hebben… (Ofwel minder opvang, omdat je minder gaat werken maar dat is ook indirect een ‘kostenpost’)
Ik vind dit wel echt een hele betuttelende reactie. Ik snap echt heel goed dat je niet groot hoeft te wonen om een baby te krijgen. Maar iemand kan echt zelf prima inschatten of een baby krijgen in het huis waar je woont relaxt is qua ruimte of voorzieningen. Je weet toch helemaal niets van de grootte van haar woning of de ruimte die ze nodig heeft voor wat dan ook? Snap echt prima dat het beeld van een rijtjeshuis is nodig voor een baby nergens op slaat, maar het is natuurlijk de grootste onzin dat ‘creatief zijn’ altijd maar een oplossing is. Sommige huizen zijn gewoon te klein, gehorig, oud whatever om op een fijne manier een baby te kunnen krijgen.
Ik wilde er een sarcastische post van maken aanvankelijk (hij heeft er niks aan overgehouden), maar dacht opeens dat het miss gevoelig lag dus heb mijn mond gehouden. Geloof me, ik heb dit geen seconde oprecht een punt gevonden
Edit2 @quarterlife het was ook niet mijn bedoeling om betuttelend over te komen, ik denk alleengewoon echt dat het heersende beeld over wat je allemaal nodig hebt voor je een kind kan krijgen vrij absurd is, althans dat zie ik mijn omgeving. En ik weet dat mensen zich daar heel onzeker over kunnen voelen en dat de consequentie dan soms is dat je keuzes uitstelt die je liever niet zo uitstellen. Uiteraard altijd volledig aan jezelf wat je kiest, maar wel goed om te bedenken wat je echt belangrijk vindt
Thanks. Ik heb niet eens ruimte voor een bureau en mijn kledingkast staat in de keuken, ik wil uberhaupt leefruimte, een baby komt er echt niet in dit pand.
Als je nu over mij klaagt: ik woon in een appartement met mijn vriend, minder dan 50m2. Mijn nakijkwerk als docent lijdt al onder het gebrek aan ruimte, ik heb het niet eens over een tuin, dat haal jij erbij.
Voor de mensen die een tussenappartement, al dan niet huur adviseren: ik ben al over de 30, dus ivm kosten koper en inrichten is dat een oplossing die wat minder voor de hand ligt.
En dan ook nog eens de volgende generatie precies hetzelfde aandoen!!! Dat kind gaat het vmbo niet kunnen afmaken hoor!!!
Insiprerend verhaal!
Oeff wij hebben volgende week de fotograaf over de vloer voor de foto’s voor de verkoop van het huis van m’n vriend en ik ben zo benieuwd hoe alles eruit gaat zien op de foto’s. Als ik denk aan alles wat nog geregeld moet worden word ik al moe haha, kan niet wachten op het moment dat we gewoon lekker in ons nieuwe huis zitten. Hopelijk begin oktober
Oh leuk en spannend allemaal!
Ja de regelmodus waar je inzit tijdens koop/ verkoop woning duurt nog wel even.
Zal ook niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar als alles achter de rug is? Genieten maar!
Succes!
Hier in hetzelfde schuitje. Zoooveel geregel! Bizar.
Wij hopen begin oktober de sleutel te krijgen, komende week de koopovereenkomst tekenen.
Naast al het huizen geregel, moet ik ook nog een nieuwe baan zoeken én een nieuwe opvang voor ons zoontje.
We gaan namelijk verhuizen naar een andere provincie en een uur rijden vanaf onze huidige woonplaats.
Zo leuk allemaal, maar ook zó veel!
Heb een hele tijd (2 jaar) in een appartement van 60 m2 gewoond met partner, baby/dreumes en een tiener (die er weliswaar maar 50% van de tijd was, maar toch ook ruimte nodig had). Voor zover ik weet heeft niemand er iets aan over gehouden. Dit was in een stad waar mensen over het algemeen veel kleiner wonen en we kregen ook regelmatig opmerkingen over ons ruime appartement. Alles is relatief.
Zullen we anders stemmen of @Drosera wel of niet nu moet beginnen met haar kinderwens in daden om te zetten?
Aangezien we het echt wel beter weten dan zijzelf.
Haha jezus jongens dit is toch absurd.
Bij een persoon die zelf prima haar persoonlijke situatie in kan schatten haar oordeel in twijfel trekken over haar eigen huis en ruimte, terwijl wij het veel slechter in kunnen schatten…
Dus omdat je bevoorrecht bent en anderen het slechter hebben mag je niet klagen? Vind dit soort reacties altijd zo vreemd, dan mag niemand toch klagen want er zijn altijd mensen die het slechter hebben dan jij.