Huizen/woningmarkttopic #3

Maar… dit is niet het koophuistopic? Je kan hier ook meeposten als je op zoek bent naar een huurhuis.

4 likes

Oh leuk!

Hoe is het daar in jouw stad met bezichtigingen en biedingen? Merk je dat dat nu ook minder wordt?

Succes! :smiley:

1 like

Oh haha… volgens mij wist ik niet eens dat dat topic bestond. Weet ik dat ook weer.

1 like

Ik ben nog maar net begonnen en heb nog maar 2 huizen bezichtigd en nog geen bod gedaan. Maar als ik de makelaars hoor heb ik wel het idee dat het nu minder aan het worden is, iig minder bezichtigingen. En niet enorm overbieden.

1 like

zijn er hier belgen die ervaring hebben met biddit? er is een leuk huis dat binnenkort in bieding komt maar ik wordt een beetje panisch over de voorwaarden omtrent termijnen

1 like

Ik heb een keer geprobeerd om een huis te bemachtigen via biddit. De betaaltermijnen zijn veel korter dan bij een gewone lening. Ga dus al bij je bank voor een goedkeuring voor het bedrag dat je in gedachten hebt. Meestal moet je een week na afsluiten al bij notaris voor de overeenkomst en akte. Ik zou zeggen, bel eens naar de notaris en die kan je wel zeggen hoe en wat.

Heb je een link van het huis?

5 likes

Ja het is vooral de betalingstermijn die me nerveus maakt, de notaris spreekt zelf over 6 weken. In principe zou het wel doenbaar moeten zijn, ik heb ook ngo tijd om terug met de bank te gaan spreken (begin dit jaar al eens langs geweest om zelf een idee te hebben, al zijn de rentevoeten natuurlijk fel gestegen al)

Nu twijfel ik sowieso wel nog of het wel iets voor mij is, ik ben vooral gecharmeerd door de ligging omdat het niet als een woonwijk aanvoelt voor mij maar eigenlijk is het belachelijk groot voor mij alleen. Probleem is dat de regio waar ik zoek echt dramatisch is met of wel grote huizen en lelijke appartementen. Een andere optie zou zijn om een bouwgrond in de buurt te kopen en er over een tiental jaar te bouwen…

Omg sgat, you’re back!

3 likes

Oh dat is wel heel stressvol! Om hoeveel kavels/ woningen gaat het?

1 like

Ah ok 20 woningen, appeltje eitje zou je zeggen he.
Maar nu met die rente?
Ik hoop dat het gaat lukken!!!

1 like

6 weken is echt goed om het geregeld te krijgen. Wij hadden op twee weken akkoord, voorstel en bevestiging dat ze op datum X op de rekening van de notaris gingen overschrijven.

3 likes

goed om te weten! ik moet sowieso nog het bezoekmoment afwachten om een beter zicht te krijgen op directe renovatiekosten, ik kwam ongeveer rond op dit moment

1 like

€3500,- optievergoeding? Waar is dat voor dan?

1 like

Ik ging zeggen ga met een architect bij je eerste bezoekmoment. Maar ben je nu zelf één? En veel succes bij de biedingen, heel mooi huis. Laat het ons zeker weten hier!

Oh ok, nou ik had er nog niet van gehoord. Stelletje ratten zijn het, overal maar geld voor vragen!

De kopers konden individueel nog aanpassingen doen aan de gevel?
Zijn het dure woningen?

Projectbouw is meestal niet heel flexibel, laat staan veranderingen/ aanpassingen aan de gevel.

ja ik gelukkig zelf genoeg ervaring met verbouwingen haha, eerder dan met architecten zelf :sweat_smile:
ik zag trouwens dat je ook iets gekocht? superleuk!

4 likes

Hahahaha je hoeft je niet te verontschuldigen hoor voor je huis van 6 ton.

Klinkt allemaal wel heel tof! Mooi project!

Oh ik hoop echt dat het doorgaat voor jullie; zou geweldig zijn!

Hou ons op de hoogte :smiley:

3 likes

Ah top!

1 like

Een vriendin (hypotheekadviseur) vertelde dat ze vorig jaar een klant heeft geholpen aan een nieuwe hypotheek met gedeelte overbrugging op huidige appartement (in Amsterdam) op basis van taxatiewaarde 530k. Het appartement is vorige week op Funda geplaatst met vraagprijs 475k - geen kijkers :scream:. De makelaar adviseert nu om de woning opnieuw op Funda te plaatsen voor 425k.

4 likes