Huizen/woningmarkttopic #3

Als je (een gedeelte van) een huis verkoopt met de hypotheek die daar nog op zit dan moet de bank daarvoor toestemming geven, zonder toestemming mag de notaris niet tekenen. Je kan als eigenaar van een woning waar een hypotheek op zit eigenlijk bijna niks zonder toestemming van de bank. Je mag niet verhuren, geen tweede hypotheek vestigen, geen erfdienstbaarheden vestigen, niet splitsen in appartementensrechten… Overal heb je de bank voor nodig.

Je kunt natuurlijk onderhands wel afspraken maken zonder de notaris maar dat zou me heel dom lijken en of dat juridisch stand zou houden? Maar echt niks aan de constructie (met of zonder notaris) zou mij aanspreken :speak_no_evil:.

1 like

Jeetje succes met dit geregel zo vlak voor de bevalling. Lukt het je om de rust te vinden in deze tijd?

1 like

Dankje, als de kijkdagen zijn geweest wel. Hij staat er net op dus hoop begin volgende week alle kijkers hebben gehad en daarna rust voor mij. Nu moet het huis opgeruimd en schoon zijn voor die dagen. Geeft mij onrust ipv rust haha.
Echt verhuizen hebben we zelf in de hand nog en zal augustus of september worden.

2 likes

Even dubbel post. Er willen mensen komen kijken, hoera! Hopelijk ook 1 kopen, toch wel spannend. :grimacing:

9 likes

Ah te gek! Spannend inderdaad! Ben benieuwd :smiley:

1 like

Welk belang hebben verkopers/makelaars bij een lage vraagprijs? In de straat is het afgelopen jaar een paar keer met een ton overboden en nu ligt de vraagprijs per m2 láger dan bij die huizen. Snap er niets van.

Update: kopers hebben vandaag getekend :dancer:t4:
Nu de 3 dagen wettelijke bedenktijd afwachten.

:face_with_spiral_eyes:

23 likes

Dat is snel gegaan! Maandag bezichtigingen gehad toch? En nu al getekend! Die willen het duidelijk graag hebben dus de bedenktijd komt vast goed!

Amai we zijn gewoon ingeloot voor 2 nieuwbouwprojecten, nu kunnen we kiezen. Wie had dat gedacht :joy:

23 likes

Spannend! Komt denk ik bijna niet voor dat iemand zich nog bedenkt in die 3 dagen.

1 like

Klopt de kopers hebben haast blijkbaar, nou beter voor ons hahahaha.

Ooohhhh. Ik hoop het zoo!! Ga anders echt gek worden denk ik.

2 likes

Oh maar dat is helemaal geweldig!!! Wat een luxe, geniet ervan :grin:

2 likes

Ik heb denk ik een domme vraag, maar ik kom er niet uit met Google. :upside_down_face:
Hoe belangrijk is een hypotheekverklaring en hoe kom ik eraan?

Bedoel je zo’n bewijs dat je de hypotheek heus wel kan krijgen, wanneer je een bod doet?

Yes. En dan vooral hoe belangrijk is het.

We hebben een hypotheekadviseur op het oog die momenteel nogal druk is, en dus alleen gesprekken/advies plant als je al een geaccepteerd bod hebt.

1 like

Oh zo. Als het goed is, heb je de berekeningen allemaal al een gemaakt, toch? Voordat je bent gaan bieden. Kan hij niet op basis van die berekeningen een verklaring opstellen? Als hij het daar te druk voor heeft zou ik een ander zoeken :grimacing:

4 likes

Was bij ons wel echt belangrijk, volgens mij kom je anders vaak niet eens door de eerste selectie. Zou echt proberen er een te krijgen!

2 likes

Bij ons was het niet belangrijk omdat we een aankoopmakelaar hadden. Die wist precies wat er geleend kon worden voor ons en kon dat vertellen aan verkopende makelaar. Was bij ons voldoende.

1 like