Huizen/woningmarkttopic #3

Onze aankoopmakelaar raadde ons af om een hypotheekverklaring te gebruiken omdat dat je eigen onderhandelingspositie onder druk kan zetten (verkoper weet wat je kwijt kan). Dus in ons geval; helemaal niet belangrijk. Aankoopmakelaar heeft wel gezegd dat wij deels uit eigen middelen kunnen financieren als dat nodig zou zijn.

3 likes

Om deze reden heeft mijn adviseur een soort brief gemaakt waarin staat dat we het neergelegde bod kunnen financieren en een sufficiënt aandeel aan eigen middelen hebben, of zoiets. Dus geen exact bedrag

4 likes

Ik heb vrijdag een bod gedaan op een appartement, maar dit weekend stonden er nog bezichtigingen gepland, dus het is allemaal nog heel onzeker. Morgen hoor ik normaal meer en ik kan niet slapen van het ongeduld, haha (ik acht de kans groot dat het niets wordt).

7 likes

Heb je inmiddels al wat gehoord??

Nee, maar ik verwacht het nieuws sowieso pas eind deze middag of vanavond. Het ene moment ben ik in m’n hoofd al alles aan het inrichten en plannen alsof het al in kannen en kruiken is, het andere moment voelt het hopeloos en denk ik dat ik toch geen kans maak. Wat een rollercoaster, haha.

5 likes

Ja, ik herken het gevoel, het ene moment zie je jezelf er al wonen, en het volgende moment denk je “ach ik maak toch geen kans”. Heel vermoeiend! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

2 likes

We beginnen nu toch wel slordigheden van onze makelaar te zien. Irritant, want ik vind het al stress genoeg en we betalen best veel.

3 likes

Wat voor slordigheden?
Hij moet er juist voor zorgen jullie te ontstressen! En ja je betaalt er meer dan genoeg voor!

3 likes

Advertentie miste best wat essentiële dingen, wel aangepast na verzoek, maar zag alsnog fouten staan. Weer over gemaild.
Dubbele vragen, wat al keer was besproken, zelf stukken moeten vragen etc. Vooral de administratie kant.

3 likes

Wat een irritatie! Niet iets waar je je druk over zou willen maken, als je het uit handen geeft.

3 likes

Inderdaad. We zijn nu ook echt helemaal ‘klaar’ met huis verkoopklaar maken voor de bezichtigingen. Zoveel opgeruimd en weggegooid en schoongemaakt. Maar badkamer moet nog schoon en beneden nog dweilen. We zijn het echt zat, en huis voelt nu heel leeg. Hopelijk doet iemand een goed bod deze week.
En laten ze alle kastje dicht. :grimacing:

Ik wil ook de wieg al klaar hebben staan en alle andere baby spul neerzetten maar even wachten tot na de bezichtigen deze week.

2 likes

Er hebben 4 mensen geboden. Nu kunnen we alle vier nog een laatste keer bieden, maar dat zal boven m’n budget zijn, vrees ik. Jammer.

2 likes

Iemand ervaring met een keuken verkopen? Wat er in zit is prima, maar we gaan toch voor een nieuwe keuken. Blad en wasbak willen we nog even houden ivm langere levertijd van ons nieuwe blad en wasbak, maar de rest kan weg (en dat kan dan evt 3 weken later opgehaald worden).

Verkoop je zoiets snel? Ik zag ook online wat bedrijven due het voor je doen, is dat wat? Laat je dan de kopers zelf de keuken eruit halen? Vind ik ook wel eng want straks beschadigd een leiding of muur oid.

1 like

Wij hadden een prima hoekkeuken met fornuis en koelkast. In goede staat en heel degelijk. Voor 600 euro op marktplaats gezet (paar weken) en bijna alleen maar idiote reacties zoals: voor 200 euro kom ik hem halen. In de tussentijd heeft mijn vriend de keuken er zelf al uitgesloopt. Lang verhaal kort: verkocht maar niet via mp. Maar er hoeft maar 1 iemand te zijn die precies jouw keuken zoekt en je bent er vanaf. Veel succes!

1 like

Wij hebben die van ons via martktplaats verkocht. Kregen erg veel reacties dus was wel tevreden.

edit= denk dat je met compleet verkopennwel meer kans maakt. Dus met blad en wasbak. Wij hadden onwijs veel handelaren die de keuken gewoon helemaal opnieuw weer wouden plaatswj wn verkopen.

2 likes

Wij hebben m via marktplaats kunnen verkopen, was ik nog vrij verbaasd over want het was echt een oude keuken (2004). Een Duitse dame kwam hem halen, schijnbaar is er daar echt een grote markt voor tweedehands keukens haha.

3 likes

Wij hebben die van ons net online gezet, ben benieuwd of er reactie op komt.

2 likes

Haha sterker nog, als mensen in Duitsland verhuizen dan nemen ze hun keukens mee đŸ„č

2 likes

Ook bij koopwoningen worden keukens in Duitsland bij verhuizen meegenomen inderdaad. Heel onhandig!

Over tweedehands keukens kopen: ik heb daar ook weleens over nagedacht als tussenoplossing tot we over een paar jaar genoeg geld hebben om een uitbouw te plaatsen en een nieuwe keuken met andere indeling te kiezen. Mijn keuken komt uit 1984, dus met een keuken uit 2004 zou ik al heel blij zijn @Zeezout! Ik zou wel een volledige keuken willen als ik hem tweedehands koop. Missende apparatuur of een ontbrekend werkblad zou voor mij een no go zijn. Dan mag je naast het sjouwen en verleggen van leidingen ook nog op zoek naar nieuwe passende onderdelen voor je keuken.

4 likes

Thanks voor alle reacties!

Keukenblad en spoelbak worden pas 3 weken nadat wij erin trekken geleverd, dus zonder zitten is echt alles behalve ideaal. Misschien dat zonder keukenblad nog wel kan met een tijdelijke oplossing met planken oid. Thanks allemaal, ik ga er nog even naar kijken!

1 like