Huizen/woningmarkttopic #3

Ik heb geen idee hoe ik hier een artikel plaats, maar er staat nu inderdaad ook een artikel op nu.nl over dat de rentes zijn gestabiliseerd en soms zelfs al iets gedaald.

2 likes

Ik las het idd ook net:

Uiteindelijk weet niemand het natuurlijk, in dat artikel staat ook dat sommige economen denken dat de huizenprijzen zullen dalen, terwijl banken en makelaars denken dat de stijging nog even door zal gaan.

1 like

Thanks voor het linken haha. Ja het is zo onvoorstelbaar nog inderdaad.

1 like

Geen probleem! Je kunt de link gewoon plakken trouwens, dan maakt ie er vanzelf zo’n fancy blokje van :nerd_face:

1 like

Thanks! Good to know :wink:

Nou blijkbaar was er die eerste week al een bod van 15k boven de vraagprijs gedaan maar was de verkoper daar niet mee akkoord gegaan en had ie daarna ook niet meer zo’n hoog bod gekregen. Daarom staat het dus al zolang te koop. Volgens de verkoopmakelaar was de kans heel groot dat ie dat bedrag nu wel zou accepteren dus we zijn nog in dubio of we dat gaan doen of niet.

De vraag is; vinden jullie het 15k boven de vraagprijs waard?

1 like

Echt killing inderdaad! Nu nog een week in spanning zitten totdat hij op Funda komt.

Maar het goede nieuws: vanavond Netflix i.p.v. zoals de afgelopen 5 avonden huis schoonmaken en opruimen!

En @Suikerklontje : goed om te weten, thanks!

3 likes

Twijfelen we nog overšŸ˜… past wel binnen ons budget dus nog even de voors en tegens afwegen!

2 likes

Ik heb dit verhaal ook gehoord ja van een hypotheekadviseur! Die is er zelfs zo zeker van dat de rente na de vakantie omlaag gaat dat hij z’n klanten adviseert om nog ff te wachten met nieuwe hypotheek afsluiten.

2 likes

Ik kreeg deze link zonet door van een van onze nieuwe buren.
Dit verzin je toch niet, na Corona en de oorlog kan dit er ook wel bij!

1 like

Haha lol ik dacht nou nou dat is wel even een andere gradatie, een oorlog/pandemie vs een bouwstop

Maar jij bedoelt zeker dat ook corona en de oorlog invloed hadden op jullie nieuwbouwproject

16 likes

Haha ja het komt nogal onsamenhangend over, sorry.
Maar dat bedoel ik inderdaad.

1 like

Spannend!!

3 likes

Oh wat spannend! Ik duim voor jullie

3 likes

Ja wij zouden ook voor 5 of 10 jaar vast gaan, is al heel bijzonder dat je het überhaupt zo lang vast wil leggen hier.

Maakt die 5% rente dat het zo zeldzaam is om de hypotheekrente voor 30 jaar vast te leggen? Is het dan niet ook gewoon een verschil in wat mensen gewend zijn? Als ik nu bij mijn hypotheekverstrekker kijk, dan kan ik 30 jaar vastleggen tegen 4,32% rente. Dat vind ik niet eens zoveel verschil met de rente die jij noemt.

Variabel is bij mijn hypotheekverstrekker nu 1,7%.

2 likes

Vraag van een first time home en tuin owner:

Moet ik dat onkruid buiten mn hek ook weghalen?
Ik zou zeggen dat dat niet onder onze grond valt maar niemand in de straat heeft verder onkruid daar

3 likes

Nee hoor, niet jouw tegels niet jouw probleem.

2 likes

Nee hoor je moet niks weghalen. Zelfs het onkruid binnen je hek is geen verplichting.

6 likes