Huizen/woningmarkttopic #3

Ik zou t wel weghalen want als je het laat staan waaien de zaadjes etc zo je tuin in. Bovendien is het niet jouw tuin, maar staat t wel voor je tuin en maakt dat het plaatje nog steeds niet zo mooi.

6 likes

@KipTokTok right, dat dacht ik al. Prima niks aan doen dus

@Pinkbeliever misschien ga ik het dan wel een keer doen als ik me verveel haha
Op zich heb ik veel planten in mn voortuin staan die als onkruid gezien zouden worden, dus dat is niet zon punt

Bedankt!

1 like

Nee joh, hoeft niet. Ik doe het wel altijd & mijn buren etc ook, beetje ongeschreven regel hier om ‘rondom’ je eigen huis het netjes te houden. Vind ik zelf ook wel verzorgd ogen.

2 likes

Moet niet formeel, maar hoort eigenlijk wel!

1 like

ik vind het geen onkruid.

10 likes

Ik vind het echt iets moois hebben vooral als al die tegels daarmee omringd zijn

5 likes

nee same dus een beetje, maar het valt zo op met de rest van de straat.
grappig hoe zoiets dan ongeschreven regels heeft, want waar houdt het dan op?? is heel de stoep voor jouw hek jouw verantwoordelijkheid? fluisteren de buren stiekem over m’n onkruidjes (of dat andere betere woord wat ik hier laatst ergens las)?
ik ben daar veel te weinig mee bezig om me er druk over te maken haha

2 likes

Mijn vriend en ik zijn door dit soort berichten ook weer aan het twijfelen gebracht. Appartement waar we nu zitten is heel goed geĂŻsoleerd, wel op gas maar vrij klein dus we hoeven echt weinig te stoken. Afgelopen winter toen het allemaal al opliep is het ons echt gigantisch meegevallen. Als we daar overwinteren kan dat maandelijks een paar honderd euro schelen :woman_shrugging: zo lastig.

1 like

De stap om nu iets anders te kopen zou ik waarschijnlijk onder deze omstandigheden niet nemen.

Je moet je echt afvragen in hoeverre je er echt op vooruit gaat ook kwa energie lasten inderdaad.

Toen wij vorig jaar april tekende voor ons huis, hadden we nooit kunnen vermoeden dat in een tijdsbestek van nog geen jaar de vlag er zo bij zou hangen als nu.

2 likes

Met al jouw twijfel (en dat je vrij comfortabel bent in je huidige huis) vraag ik me ook af of het niet een wat grote gok is

3 likes

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het me moet voorstellen, en al helemaal niet welk effect het zal hebben op de prijzen.

Her en der las ik dat het waarschijnlijk om nieuwe projecten zou gaan, maar verder geen bevestiging hiervan gezien.

We wachten het maar weer eens af.

1 like

Mijn vriend en ik hebben vrijdag voor het eerst gereageerd op een huurhuis in Groningen om te gaan samenwonen, en we hebben het gewoon gekregen. We gaan vrijdag bezichtigen, ben benieuwd. Dit ging echt boven verwachting soepel?

Reactie van mijn vader: wel erg duur
Eh ja pa, lang leve deze huizenmarkt :joy:

29 likes

Gefeliciteerd!

En haha, de reactie van iedere ouder ooit tegenwoordig. Echt bij iedereen in mijn omgeving die een nieuw huis heeft nog geen enkele keer een ouder gehoord die het niet allemaal maar duur vond hoor.

8 likes

Gefeliciteerd geniet ervan :grinning:

1 like

Ik volg dit topic en weet dat de rentes best flink zijn gestegen maar ik ging voor de lol eens kijken wat de 10 jaars NHG is. Meer dan ik in 2014 betaalde?! Nu ben ik er helemaal van overtuigd dat ik voor altijd gehuurd moet blijven wonen als chronische vrijgezel (of ik moet ooit echt flink meer gaan verdienen)

3 likes

Huh nhg is toch een vast percentage over het bedrag van een huis? En ook nog eens belastingaftrekbaar. Of ben ik nu helemaal in de war?

1 like

Ze bedoelt de rente voor een hypotheek met tien jaar vast én nhg

1 like

Oh zit daar verschil in? Didnt know. Dan niks gezegd🙈

4 likes

Met nhg is je hypotheekrente lager dan zonder omdat het risico kleiner is. Maar die rente (en alle rentes) is de afgelopen maanden enorm toegenomen

1 like

Ja ik begreep het! Thanks voor de uitleg.

1 like