Huizen/woningmarkttopic #3

Ik duim mee voor jullie!

De makelaar belde net en er staan al 5 bezichtigingen gepland! Zo blij! Hij staat net een paar uur op Funda.

9 likes

Wat fijn! Is dit in een grote stad?

3 likes

Nee, een dorp. Maar wel in de Randstad/een heel dichtbevolkt gebied.

3 likes

Boykeys? haha

Ja haha!

1 like

Ik was hoogzwanger en wij hadden een week. Elke dag en avond bezig geweest.
We hadden heel veel in kasten gestopt. En op zolder weggemoffeld in dozen. Of bij mijn ouders en in de garage voor de foto’s. Van zolder en binnenkant garage ook geen foto’s gemaakt. Voor de bezichtigingen die ruimtes ook ‘opgeruimd’. En inderdaad een was stop gehouden
Ik had ook veel in ingebouwde kasten gepropt, had iemand bij bezichtigingen die dus geopend (deur stond namelijk open). Misschien een tip als je een ingebouwde kast hebt dat ze die open trekken. Ik vond het overigens geen fijn idee.

4 likes

Kun je misschien een schoonmaker vragen? Hebben wij gedaan voor de foto’s en voor de bezichtigingen, scheelde weer wat! Wij hadden een opslag gehuurd voor alles dat uit het zicht moest en was ook wel handig dat je sommige dingen voor de verhuizing die we sowieso niet meer hoefden te gebruiken al in konden pakken in dozen.

3 likes

Thanks voor de tips @Lichtknopje en @Bertha! Heb het nu een week verzet, dan zijn m’n ouders ook terug van vakantie en m’n moeder heeft (super lief) aangeboden te helpen poetsen en zij vangen de hond de avond van te voren al op, zodat we haar spullen ook nog kunnen opruimen en haar glitter (haar) overal nog van af kunnen halen :sweat_smile:. En ik ga idd de glazenwasser nog even vragen!

Lijkt mij idd ook niet fijn als ze kasten open trekken @Lichtknopje, maar wij hebben een grote kastenwand in een slaapkamer en trapkast in de woonkamer dus ik vermoed dat dat daar sowieso in gekeken wordt met bezichtigen :see_no_evil:. Ga er dan iig rekening mee houden!

2 likes

Wij hadden een vakantiehuisje voor de bezichtigingsdagen! Vooral vanwege de hondenharen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ja slim! Die zijn waarschijnlijk tijdens onze vakantie, dat wil de makelaar iig zo proberen te plannen, dus dan kunnen we tussendoor ook niks vies maken :joy:.

2 likes

Oh dat lijkt me echt fijn!
Ik vind ‘t ook een vies idee dat er mensen met hun schoenen aan in ons huis lopen (vooral boven), dus dat wordt na elke bezichtigingsdag weer stofzuigen en dweilen :crazy_face:… het houdt je wel lekker van de straat zo!

4 likes

Ja echt wat een gedoe hè! Ik vraag me ook af waarom we ook alweer zo nodig wilden verhuizen :joy:

2 likes

Nou precies dat, haha. Ik wil na een drukke (werk)dag gewoon lekker ‘s-avonds op de bank ploffen eigenlijk, maar we zijn alleen maar bezig nu.
Hopelijk voor een goed doel (mooi bod :money_mouth_face:)…

1 like

Ja en alles schoonhouden en telkens netjes leggen, alsof je op visite bent in je eigen huis.

Maar we doen het ergens voor!

Naast stofzuigen en dweilen ging ik ook alle deurklinken en waar je met je handen aanzit ook schoonmaken daarna.
Misschien beetje te ver maarja, hormonen.
Opeens viel me ook de allerkleinste dingen op in huis mbt schoonmaken.

2 likes

Zo voelt ‘t nu al echt inderdaad, alsof ik in een showroom leef. Ben blij als alle gezellig troepjes straks weer terug zijn!

@Lichtknopje Ik weet nu al 100% zeker dat ik dit ook ga doen, haha. Gewoon een heel gek idee, compleet vreemden die overal aan zitten in je huis.

2 likes

Wil je een vakantiehuisje voor jezelf alleen of ook voor verhuur?

2 likes

In de meeste vakantiehuisjes mag je niet permanent wonen, dat is iets om rekening mee te houden.

Via Funda kun je zoeken op ‘recreatie’, dan vind je de vakantiewoningen.

Dit zijn de enige twee dingen die ik met je kan delen! Als je het doorzet ben ik wel benieuwd naar hoe het gaat. Hopelijk wil je dat dan delen. :hugs:

4 likes

Wat toevallig! Ik heb pas een artikel gelezen en ben helemaal geïnspireerd!

Als je op de Instagram kijkt, kan je zien hoe het nu gaat. Ze had 2 weken terug ook een reeks stories gemaakt over hoe het precies is gelopen na de aankoop van het huisje. Misschien staat dat ook nog bij de hoogtepunten.

Enige waar ik zelf mijn hoofd nog over aan het breken ben, is hoe je het moet doen met de schoonmaak aangezien ik ook full-time werk. En natuurlijk het vinden van een “betaalbaar” interessant object :sweat_smile:.

3 likes

Lol wat zijn dit voor mensen?? 26 en 28 met een huis dat te groot is voor ze op een enorm stuk land, 60 duizend euro aan spaargeld waar ze geen bestemming voor hebben en drie oldtimers??

37 likes