Huizen/woningmarkttopic #3

:rofl: geweldig!

Straks met bezichtigingen moet je weer even creatief zijn.

Ik heb toen even een “wasstop” ingelast: ben ongeveer 2 dagen ervoor gestopt met wassen, zodat alles wat ik nog had hangen, droog en opgevouwen zou zijn.

Gelukkig 1 dag bezichtigingen, dus daarna alle vuile was weer op hoopjes netjes gesorteerd in het washok en de wasmachine weer aan :crazy_face:

1 like

Pfff, hier krijg ik toch ook wat stress van. Ik heb een huis gekocht met gas en verhuis in oktober. Ik heb altijd gehuurd met verbruik inclusief, dus ik heb werkelijk geen flauw benul van al die kosten en daar had ik ook al wat schrik van (want ik kan het zelf niet zo goed inschatten), maar als het zo veel wordt :flushed:. Dan sluit ik me op in mijn kleinste kamertje en verwarm ik alleen dat :upside_down_face:.

1 like

Maar het zal overal nog wel stukken duurder worden, gok ik, niet alleen bij jullie? Misschien niet in die mate, maar toch. Wat een bedragen.

Ik word echt zo moe van de huizenmarkt nu. Vriend en ik zijn sinds eind vorig jaar op zoek naar een woning en al best wat bezichtigd. Op een aantal een bod uitgebracht en vandaag horen we voor de 3e keer dat we wel het hoogste bod hadden, maar er iemand was die gen voorwaarden heeft en ze daar voor hebben gekozen :cry:

Nu zijn we ook met een stel bezig dat hun huis zonder makelaar wil verkopen en daar moeten we morgen ons bod laten weten anders gaat het toch de markt op. Dit huis zit al tegen ons budget aan en moeten we ook ons eigen geld inleggen om kans te maken. Momenteel zijn wij 1 van de 2 gegadigden dus wel spannend.

Ik hoop gewoon dat we snel iets vinden zodat de zoektocht eindigt

6 likes

Ik heb goede ervaringen met Frits. Ik ben ook zzp’er en mijn vriend ook een vast contract. Eerst was ik bang dat het heel lastig werd om als zzp’er een hypotheek te krijgen. Maar onze adviseur heeft al mijn zorgen weg genomen en ons goed geholpen, bijvoorbeeld met welke documenten er nodig waren vanwege mijn onderneming We hadden vooraf ook aangegeven dat ik zzp’er ben en kregen toen een adviseur die daar veel over wist

3 likes

Het ECB heeft de rente met 0,5 verhoogd. Ben benieuwd hoeveel de hypotheekrente gaat stijgen hierdoor

Ik duim mee voor jullie!

De makelaar belde net en er staan al 5 bezichtigingen gepland! Zo blij! Hij staat net een paar uur op Funda.

9 likes

Wat fijn! Is dit in een grote stad?

3 likes

Nee, een dorp. Maar wel in de Randstad/een heel dichtbevolkt gebied.

3 likes

Boykeys? haha

Ja haha!

1 like

Ik was hoogzwanger en wij hadden een week. Elke dag en avond bezig geweest.
We hadden heel veel in kasten gestopt. En op zolder weggemoffeld in dozen. Of bij mijn ouders en in de garage voor de foto’s. Van zolder en binnenkant garage ook geen foto’s gemaakt. Voor de bezichtigingen die ruimtes ook ‘opgeruimd’. En inderdaad een was stop gehouden
Ik had ook veel in ingebouwde kasten gepropt, had iemand bij bezichtigingen die dus geopend (deur stond namelijk open). Misschien een tip als je een ingebouwde kast hebt dat ze die open trekken. Ik vond het overigens geen fijn idee.

4 likes

Kun je misschien een schoonmaker vragen? Hebben wij gedaan voor de foto’s en voor de bezichtigingen, scheelde weer wat! Wij hadden een opslag gehuurd voor alles dat uit het zicht moest en was ook wel handig dat je sommige dingen voor de verhuizing die we sowieso niet meer hoefden te gebruiken al in konden pakken in dozen.

3 likes

Thanks voor de tips @Lichtknopje en @Bertha! Heb het nu een week verzet, dan zijn m’n ouders ook terug van vakantie en m’n moeder heeft (super lief) aangeboden te helpen poetsen en zij vangen de hond de avond van te voren al op, zodat we haar spullen ook nog kunnen opruimen en haar glitter (haar) overal nog van af kunnen halen :sweat_smile:. En ik ga idd de glazenwasser nog even vragen!

Lijkt mij idd ook niet fijn als ze kasten open trekken @Lichtknopje, maar wij hebben een grote kastenwand in een slaapkamer en trapkast in de woonkamer dus ik vermoed dat dat daar sowieso in gekeken wordt met bezichtigen :see_no_evil:. Ga er dan iig rekening mee houden!

2 likes

Wij hadden een vakantiehuisje voor de bezichtigingsdagen! Vooral vanwege de hondenharen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ja slim! Die zijn waarschijnlijk tijdens onze vakantie, dat wil de makelaar iig zo proberen te plannen, dus dan kunnen we tussendoor ook niks vies maken :joy:.

2 likes

Oh dat lijkt me echt fijn!
Ik vind ‘t ook een vies idee dat er mensen met hun schoenen aan in ons huis lopen (vooral boven), dus dat wordt na elke bezichtigingsdag weer stofzuigen en dweilen :crazy_face:
 het houdt je wel lekker van de straat zo!

4 likes

Ja echt wat een gedoe hĂš! Ik vraag me ook af waarom we ook alweer zo nodig wilden verhuizen :joy:

2 likes

Nou precies dat, haha. Ik wil na een drukke (werk)dag gewoon lekker ‘s-avonds op de bank ploffen eigenlijk, maar we zijn alleen maar bezig nu.
Hopelijk voor een goed doel (mooi bod :money_mouth_face:)

1 like

Ja en alles schoonhouden en telkens netjes leggen, alsof je op visite bent in je eigen huis.

Maar we doen het ergens voor!