Ik weet niet wat voor speciale potten dit zijn, maar als ze 20 euro per stuk zijn (wat ik best veel vind voor random potten je over de jaren heen hebt verzameld) moest ze er 75 verkopen. Vind het zo een ongeloofwaardig verhaal dat ze random wat potten over had die ze kon verkopen voor 1500 euro samen.
Ze zijn wel moestuin-influencer/hebben een moestuin-website. Ik denk niet dat ze die potten zomaar had liggen, maar die sale sowieso van plan was en dus al potten aan het verzamelen was.
https://www.instagram.com/p/CG5M1C3DPfv/?utm_source=ig_web_copy_link
Ik vind het eerlijk gezegd niet heel moeilijk om het te volgen. Als je jong een paar keuzes hebt gemaakt of op andere vlakken geluk heb gehad (full-time werken & bij ouders wonen, vastgoed met overwaarde, erfenis, samenwonen en veel sparen) vind ik het niet super vreemd dat ze samen zoveel spaargeld hadden. Overigens totaal niet te vergelijken met mijn eigen situatie op die leeftijd en ik denk voor velen niet.
En al zou ik het niet volgen hoe zij het hebben gedaan op hun leeftijd (want weet dat niet) en ik begrijp ook niet wat voor mega geweldige plantenpotten ze hebben verkocht , gaat het er wat mij betreft om dat je kan doorzien hoe je dit in je eigen plaatje, wens, situatie zou kunnen toepassen mocht je dat willen natuurlijk.
Btw, volgens mij hadden ze gerekend om het huisje voor 30% van de tijd te verhuren om er jaarlijks 6k aan over te houden.
Oh nu begrijp ik het wat beter, dit is gewoon een serieuze pottenhandel, niet een paar potten die je nog had staan verkopen
Ah, dit zijn wel echt veel potten ja, haha
Ik ben vorig jaar naar een bezichtiging geweest voor een nieuw Landal park, waarbij je de optie had om tegen een gegarandeerd rendement te verhuren (4,1% voor vijf jaar,
met beperkt eigen gebruik). Ik vond de huisjes duur (300-335k voor een 6persoons huisje) en de locatie niet fantastisch, dus uiteindelijk niet gedaan.
Afgelopen juni op Texel begon het bij mij ook te kriebelen om een vakantiehuis op het eiland te kopen, maar de vakantiehuizen zijn daar echt hƩƩl duur.
Ik snap ook wel hoe het eventueel zou kunnen, maar ik lees dat dan graag terug in zoān stuk ipv dat ik moet gaan lopen gissen hoe en wat. Vooral op zoān site als porterenee mis ik bij dit soort stukken gewoon wat openheid over dit soort zaken.
Typisch FF toch. Mensen met veel geld en een luizenleven inspirerend vinden.
Hmm eens zien. Wens: een huis. Kosten: minimaal 2,5 ton. Spaargeld: non-existent na aftrek van schulden. Nou dan ga ik maar eens 10 jaar sparen en daarnaast mān fiets verkopen. Ben echt geĆÆnspireerd!
Zou je je oldtimer park niet wat uitdunnen?
Dat is het hele probleem van dit soort verhalen. Je kĆ n ze niet toepassen als je niet al fuckinglucky bent geweest
Nouja, dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg situaties waarin mensen zich niet die slachtofferrol hoeven aan te praten.
Mijn vriend is daar een voorbeeld van. Hij komt uit een ondernemersgezin waarvan de onderneming in de vorige crisistijd niet kon blijven voortbestaan. Zijn ouders hebben daar nog lange tijd een restschuld aan overgehouden. Mijn vriend heeft naast school en studie altijd gewerkt, is een HBO opleiding gaan volgen en heeft daarna enorm serieus en hard gewerkt om ook zijn pre-master en master te halen. Hij begon einde cirisitijd met een laag salaris aan zijn eerste baan. De gelukken die hij vervolgens heeft gehad: het eerste jaar zat hij doordeweeks voor zijn werk in hotels en woonde hij in de weekenden nog bij zijn ouders, en daarna kwam hij in een huurwoning terecht waarvan de huurprijs niet werd verhoogd zolang hij daar bleef wonen. Omdat mijn vriend bij zijn ouders heeft ervaren hoe financiële stress je leven kan beïnvloeden, heeft hij altijd zuinig geleefd. Daardoor heeft hij in een paar jaar tijd toch een behoorlijk vermogen kunnen opbouwen.
Ik kom vanuit een gezin met meer financiƫle vrijheden, maar heb een studieschuld en vƩƩl minder spaargeld doordat ik minder gezegend ben geweest qua mentale gezondheid. Dat heeft zijn impact gehad op het afronden van mijn studie en op mijn loopbaan. En toch kan ik ook in mijn situatie genoeg toepassen om er financieel beter voor komen te staan.
Sorry maar ik begrijp totaal niet hoe dit verhaal een reactie op de post van @Shaaar is. En alsof iedereen die geen geluk heeft gehad in het leven zichzelf een slachtofferrol aan praat. Maar als je gewoon even je eigen verhaal wilde delen, you do you natuurlijk.
Ok ik word gekā¦. Er zijn 20(!!!) bezichtigingen! Hoe dan?
Ze zetten er nu een stop op en de rest gaat op de reservelijst.
Zo blij !
Omg!!!
Dat is ja geweldig
Nou zou wel heel raar lopen als daar niet een mooi bod tussen zit
Te gek!!!
En wat is het precies wat jij en je vriend uit dit soort verhalen toepassen? Potten verkopen voor 1500 euro? Drie oldtimers die je al had verkopen? Of de comfort van al een huis met 5.000 m2 grond hebben en uit overvloed niet weten wat je met de rest van je geld moet? Als je dit soort verhalen motiverend vindt om zelf hard te sparen en je jezelf graag voor de gek houdt moet je ze lekker lezen, maar er zit werkelijk geen enkele tip in om te krijgen wat deze mensen hebben want ze leggen niet uit hoe je op je 26ste aan veel spaargeld, drie oldtimers en een groot huis met veel grond komt. De uitleg daarvan is altijd: goede uitgangspositie + geluk.
Je ziet het zelf in het verhaal van je eigen vriend. Het enige echt relevante is hoeveel euro er precies binnenkwam vanuit werk, hoeveel jaar dat al zo is en hoeveel euro er uit gaat naar huur. Dat zijn ouders schulden hebben en hij zuinig geleefd heeft is irrelevant. Maar het leest natuurlijk wel leuker qua āoh ik kan dat ookā als mensen daar niet open over zijn.
Begin alvast je was op te ruimen
Haha gaaf toch? Ik kan āt nog niet geloven hoor!
Dit weekend lekker aan de was idd
Na het weekend begint het??? 5 dagen lang???
Eens met alles wat je zegt. Vind het wel knap van haar dat ze als iemand die eigenlijk in ziektewet zou zitten - dus niet kan werken wegens haar fysieke ziekte - dit heeft weten te bereiken & voor haar veel voldoening kan halen uit het huisje.