Ik moest 6 weken wachten op mijn keukenblad, ik heb toen een zijkant van een paxkast uit de koopjes hoek van Ikea gehaald voor €6 en een gratis spoelbak van marktplaats erin gemonteerd met onze nieuwe kraan, ging prima voor die paar weken.
Kan je geen tijdelijk / noodblad krijgen? Dat kregen wij doen ht blad vertraging had
Wij hebben het geprobeerd, maar lukte echt niet terwijl het een dure keuken was die nog in goede staat was. Wel veel reacties, maar hele moeilijke mensen die heel vaal wilde komen kijken, toch weer afhaakte, heel lage biedingen etc. Bij ons moest de keuken er echt voor een bepaalde datum uit en er waren gewoon geen afspraken te maken. Uiteindelijk hebben we alle losse apparatuur verkocht en dat leverde uiteindelijk wel nog wat geld op en was ook veel gemakkelijker afspreken met mensen. Dus zou er niet te veel op hopen dat de hele keuken wordt opgehaald haha.
Wij hebben de oude keuken verkocht van de oude bewoners, was een nette keuken van 4 jr oud maar echt niet onze stijl, wit hoogglans met donkere zijkanten.
Heb een tweedehands keukenverkoper benaderd en wat fotos gestuurd van de keuken incl vragen beantwoord over de staat van de keuken, aanbod was 700 euro.
Klinkt misschien weinig, maar ze verkopen deze keukens weer door voor 1500-2000eu dus ik begrijp dat ze niet duizenden euro’s betalen voor een keuken die ze opkopen. Trouwens ik weet niet of je een ikea keuken hebt, maar die nemen ze meestal niet in.
Uiteindelijk een afspraak gemaakt en zijn twee werklui gekomen om de keuken redelijk snel te demonteren. Ik zou er wel de hele dag voor vrij maken… Bij ons wilden ze eerder komen dan t afgesproken tijdstip en toen dat niet lukte, reden ze door naar de volgende klant en kwamen einde vd werkdag pas terug…
Ik ken iemand die had van een teil of emmer spoelbak gemaakt. Gewoon gat erin en dan dat zo aangesloten.
Stond nog best grappig.
Ja wij moeten de keuken eigenlijk al 1 dag na de sleutel overdracht eruit hebben dus denk dat het dan toch alleen de apparatuur verkopen wordt. Dat kunnen we wel gewoon in het appartement laten staan.
@Fishing voor een tijdelijk blad gaven ze zelf aan om een goedkoop ikea blad te nemen! Was bij k14, dus geen keukenboer oid.
@Jeezlouiz misschien dat ik dat ook ga proberen! Heb eerlijk gezegd ook geen zin in al dat gezeik via marktplaats met mensen die willen kijken en dan toch afhaken, zeker niet met die tijdsdruk erbij.
Bedankt voor alle suggesties!!
Ohh ik kan me zoo voorstellen dat je graag de wieg wil zetten, wel heftig deze drukte en voorbereiden op de bevalling en baby.
Het schoonmaken/opruimen/ spullen verplaatsen telkens weer werd ik ook helemaal gek van. Maar ja houdt voor ogen dat je het voor een goed doel doet! Morgen komt de taxateur (ingeplant door de koper) dus laatste x netjes en dan ben ik er echt klaar mee Hahaha.
Hou je ons op de hoogte?
Wat irritant jullie hebben al geboden, en dan nog maals bieden?
Waarom kiezen ze niet meteen?
Ze hopen natuurlijk dat men uit wanhoop er nog meer bovenop gooit!
Nav eerste kijkronde zijn er paar serieuze volgens de makelaar. Maar we sturen extra info rond en dan ben ik benieuwd.
Mensen zijn toch wat terug houdend ivm de leeftijd van het huis. Terwijl gewoon goed is onderhouden en gebouwd.
Daar is het aan de makelaar om de bezoekers goed te informeren over de staat van de woning.
Spannend man!!
Ja, ze vertelden het hoogste bod en hoeveel biedingen ze hebben gehad, omdat ze “iedereen nog eens de kans wilden geven”, maar eigenlijk is het ook gewoon de prijs opdrijven, want ze hadden meteen voor het hoogste bod kunnen gaan.
(De huizenmarkt is hier wel niet zo extreem als bij jullie en het was ook wel een prachtige woning, dus veel interesse.)
Ik woon niet in Nederland. Ik lees tegenstrijdige berichten in hoeverre het hier mag of niet. Er is op voorhand wel heel duidelijk gecommuniceerd dat het zo zou gaan en het na dat 2e bod wel definitief is (zij zeiden dat dat wettelijk ook de max is).
Oh serieus?! Ik en mijn vriend hebben in januari een huis gekocht (eerste huis). Bij de bezichtiging was er nog geen deadline gesteld waarvoor het bod binnen moest zijn. Dat zie je nu tegenwoordig natuurlijk bijna overal. Wij hadden de bezichtiging op vrijdag en dinsdag waren er nog andere bezichtigingen. Hij had wel aangeven dat als er meerdere serieuze partijen waren hij dan wel een sluitingsdatum aan ging geven. Wij hadden op dinsdag het eerste bod uitgebracht en werden op woensdag door de makelaar gebeld dat er nog andere partijen waren en om iedereen een gelijke kans te geven mochten we, als we zouden willen, nog een tweede bod (eindbod) uitbrengen voor die donderdag om 11u.
Hierbij werd overigens niet benoemd wat de hoogte was van de andere biedingen en hij pushte ons ook niet om nog een hoger tweede bod te doen. (we hebben wel nog iets verhoogd toen)
Het ligt ook een beetje aan wat er van te voren is gecommuniceerd volgens mij. Tegenwoordig gaan veel huizen op inschrijving weg. Dat houdt in kijkers, iedereen die wil een bod uitbrengen voor datum X en dat was het dan. Dan na die ronde biedingen nog gaan vragen of mensen hun bod willen verhogen is dan niet heel netjes en ook niet het idee van inschrijving. Maar het gebeurt wel.
Denk eerlijk gezegd ook in Nederland als van te voren diidelijk wordt gecommuniceerd dat er 2 biedingsrondes zijn, je daar weinig melding van kan maken?
Volgens mij mag je officieel maar met 1 partij in onderhandeling zijn, en niet tegen de hele groep bieders zeggen ‘dit ligt er nu op tafel, kijk maar of je er nog overheen wil gaan’
Wij gaan ons huis verkopen en de makelaar was er vandaag en was aan het onderhandelen over hoeveel hij krijgt als we het verkopen. Ik vond het een beetje raar gaan dus we hebben gezegd dat we erover na gaan denken. Ging dat bij jullie ook zo en wat is schappelijk?
Ergens tussen 1% en 2% geloof ik. Maar verschilt heel erg want sommigen rekenen ook weer apart opstartkosten bijvoorbeeld. Erover onderhandelen gebeurt wel vaker. Toch zou ik het problematisch vinden als je er geen goed gevoel bij hebt. Dan heeft hij jullie kennelijk niet goed ingeschat en dat moet hij wel goed kunnen om ook met kopers te onderhandelen. Als je wel deze makelaar wil maar niet wil onderhandelen kan je dat ook zeggen en hem vragen met een eindvoorstel te komen.
Yes thanks. Mn vriend en ik gaan er vanavond nog even uitgebreid voor zitten maar ik heb er nare bijsmaak van gekregen. Hij wilde eerst alles wat het meer opbrengt dan 525.000 10%. Ja doeiiiiii.
Maar ik heb dit nog nooit meegemaakt en snap er niks van dus weet niet eens of ik dit voorbeeld goed uitleg.
Wat raar. Bij ons is 1% verkoopprijs. Dat heeft hij standaard en geene onderhandeling over geweest.