Huizen/woningmarkttopic #3

Bij ons alles bij elkaar opgeteld en 1 leningdeel. Alleen de overbruggingshypotheek werd los afgeschreven

3 likes

Heb even gekeken (onze hypotheek gaat vanaf een andere rekening dan de gezamenlijke rekening met pinpas) en wordt los afgeschreven. Op dezelfde dag.

2 likes

Ik zie dit hier ook, je kunt de verkoopprijzen zien en de meeste gaan nu voor minder dan de vraagprijs weg. Tegelijkertijd zie ik nieuw aanbod nog steeds voor hogere prijzen te koop staan. Ik denk een combinatie van niet geschoten is altijd mis en mensen bieden niet snel de vraagprijs mee dus beter iets hoger gaan zitten?
Ik zag bijvoorbeeld een appartement te koop staan voor bijna een ton meer dan waarvoor exact hetzelfde appartement (in hetzefde gebouw) verkocht is twee maanden geleden. Daar snap ik niks van, maar het zal wel op aanraden van een makelaar zijn.

4 likes

Bij ons word het in 1 bedrag afgeschreven

3 likes

Eerste hypotheek met 2 leningdelen wordt samen afgeschreven, tweede hypotheek apart op dezelfde dag. Zitten bij ING.

2 likes

Ik denk dat de prijzen hoger worden ingezet omdat steeds minder mensen veel overbieden. Ik denk zodat ze toch het ‘gehoopte bedrag’ weten te halen. Hier is een hoekwoning 2 mnd geleden voor 400.000 te koop gekomen, nu de andere hoek in veel slechtere staat voor 450.000. Denk echt puur omdat steeds minder kensen kijken, en minder overbieden.

3 likes

Het klinkt zo wel als een heel mooi verhaal! Veel beleefd en dan met een lach en een traan het hoofdstuk afgesloten.

@Bouwnummerzoveel waarom kunnen we niet gewoon een tuintje aan ons appartement plakken. :joy:

Ik heb ergens ook moeite met het verlaten van de stad omdat ik er een waardeoordeel uit heb gehaald denk ik. Op je 18e het dorp ontvlucht voor een heel leuk leven en dan nu de burgerlijkheid in. Terwijl ik gewoon verlang naar wat rust en ruimte. Vond dit artikel zo treffend: DPG Media Privacy Gate ik ben gelukkig niet de enige materialistische gekkie.

3 likes

Wat balen! Maar goed dat je zo positief blijf. Of in ieder geval, zo overkomt!

Je geduld wordt flink op de proef gesteld zo zeg!

1 like

Positief blijven is ook het enige wat je nu kan doen.

Ik lees ook op meerdere fora en inderdaad nu tijdens de zomervakantie lijkt het allemaal niet zo’n vaart te lopen met de verkoop van de woningen.

Zal zeker weer aantrekken hoor, het is niet alsof er opeens geen woningnood meer is. Men zal nu misschien een segment lager moeten gaan zoeken. Maar ze zullen toch een huis moeten hebben.

Kop op hoor :muscle:t5:

2 likes

ik vind wel dat ze dan snel zakken in prijs? Ik volg een paar panden die al meer dan een halfjaar te koop staan en nog steeds niet zakken in prijs :cry:

Maandag hadden wij de overdracht. Met schoonmaken van het huis (wat een klus zeg) soort afscheid genomen.
Nieuwe eigenaar is heel aardig en gaat veel verbouwen. Voor mijn gevoel hadden we echt mazzel dat diegene zo graag in de straat wilde wonen, anders stond het denk nog te koop.

@anon50301661 hoe lang staat het nu te koop? Bij ons iets van 3 weken. En toch nog goede prijs ervoor gekregen.

Van onze koper staat het huis ook te koop en weinig kijkers. Denk echt door de vakantie want het is een gewilde plek waar diegene woont.

3 likes

Ik las vanochtend dat de hypotheekrente nu ook weer gaat dalen, dus dat is hopelijk ook positief voor jullie!

Wij hadden het trouwens ook, vlak voor wij ons huis in de verkoop deden ander huis in de buurt wat te koop werd gezet voor veeeel meer. Zelfde bouwjaar ongveer, maar projectbouw en dus veel meer standaard dingen, kleiner, minder mooie ligging. Uiteindelijk is dat huis 2x van funda afgeweest, laatste keer stond het erop voor onze vraagprijs en is het voor 25k onder de vraagprijs verkocht.

1 like

Dat is nog goed, maar voelt waarschijnlijk langer.
Ik hoop dat er snel een goed bod komt.

4 likes

Oh no… dat wordt ook nog een mega klus natuurlijk!
Wij hebben net alle bezichtigingsdagen achter de rug en ben zo blij dat ik m’n huis weer terug heb i.p.v. de showroom/kampeerplaats waar we de afgelopen 2 weken in verbleven.
Maar was even vergeten dat de chaos rondom de verhuizing natuurlijk nog 10x erger wordt :crazy_face:

3 likes

Deze opinie begint echt al met een hele stevige rekenfout of iig: iets wat in de realiteit niet kan. Ik hoor heel graag waar ik 400.000 financieer tegen 1.7 procent rente voor 600 euro per maand😂

Oh ik snap het al: deze persoon rekent aflossing niet tot woonlasten alsof de elfjes je aflossing betalen. Ik snap dat het een aantrekkelijk verhaal is, maar voor de doorsnee burger betekent een hogere hypotheek ook een hogere maandelijkse aflossing en dat dat vermogingsstijging is doet niks af aan dag het een grotere hap doet in je portemonnee en het risico bij waardedaling ook groter is.

8 likes

In het leeghalen verkijk je je echt. We hebben ook steeds extra dozen moeten halen en heel veel weggegooid. We zijn tot dag voor oplevering hele dag bezig geweest.
En met schoonmaken ook.

Edit. Dus begin alvast haha. Ik heb nu alles in dozen en ikea tassen gegooid zonder echt goed uit te zoeken. Die blauwe steekwagen tassen vind ik handig voor kleding.

4 likes

Ik dacht ook al: que? 🥹

3 likes

Oh eindelijk! Weer normaal kunnen leven in je eigen huis :rofl:

Heeft je Makelaar ook nog wat gezegd over de bezoekers? Enthousiaste geluiden etc?

Wij verhuizen eind november, en zijn nu al bezig met inpakken.
Maar eigenlijk gebruik je bijna alles nog, dus vind het best lastig om al zo vroeg te beginnen. Ben begonnen met boeken, vazen, handdoeken en wat ander spul wat we eigenlijk nu niet nodig hebben; kleding en schoenen.

We hebben een verhuurbedrijf ingehuurd, en deze heeft een paar weken geleden al verhuisdozen en inpakpapier geleverd.

2 likes

Eigenlijk kwam na elke bezichtiging wel een positief geluid terug van de makelaar, op 1 na. Die vonden het net te klein.
Er zijn ook een paar tweede bezichtigingen geweest dus die mensen lijken me wel echt geïnteresseerd. Nu afwachten… spannend!

Inpakken lijkt me ook echt lastig inderdaad! Dan krijg je vast weer snel dat kamperen in eigen huis gevoel.
Wij zijn echt nog niet begonnen, maar onze spullen zijn wel allemaal aardig uitgezocht al. Op kleding etc. na. Misschien kan ik dat binnenkort al eens gaan doen.

Het is echt heel veel zo alles bij elkaar hè? Ondertussen ook nog bezig met aannemers, meubels uitzoeken en een keuken :crazy_face:.

2 likes

Oh dat is mooi: overwegend positief geluid!
Dat men ook nog voor een 2e x langs wil komen, dat geeft aan dat ze serieus zijn lijkt mij.

Ja het blijft allemaal wat behelpen inderdaad, maar ach is maar even zo hoor.

Het regelen tussendoor, daarvan vond ik het uitzoeken van raambekleding het saaist, maar toch ook belangrijk! Ben blij dat we dat rond hebben.

Uitzoeken van de meubels vond ik echt het leukst! We hebben de woonkamer klaar.
Nu nog kledingkasten voor de kinderen….dat wordt Ikea denk ik