Oh no… dat wordt ook nog een mega klus natuurlijk!
Wij hebben net alle bezichtigingsdagen achter de rug en ben zo blij dat ik m’n huis weer terug heb i.p.v. de showroom/kampeerplaats waar we de afgelopen 2 weken in verbleven.
Maar was even vergeten dat de chaos rondom de verhuizing natuurlijk nog 10x erger wordt
Deze opinie begint echt al met een hele stevige rekenfout of iig: iets wat in de realiteit niet kan. Ik hoor heel graag waar ik 400.000 financieer tegen 1.7 procent rente voor 600 euro per maand😂
Oh ik snap het al: deze persoon rekent aflossing niet tot woonlasten alsof de elfjes je aflossing betalen. Ik snap dat het een aantrekkelijk verhaal is, maar voor de doorsnee burger betekent een hogere hypotheek ook een hogere maandelijkse aflossing en dat dat vermogingsstijging is doet niks af aan dag het een grotere hap doet in je portemonnee en het risico bij waardedaling ook groter is.
In het leeghalen verkijk je je echt. We hebben ook steeds extra dozen moeten halen en heel veel weggegooid. We zijn tot dag voor oplevering hele dag bezig geweest.
En met schoonmaken ook.
Edit. Dus begin alvast haha. Ik heb nu alles in dozen en ikea tassen gegooid zonder echt goed uit te zoeken. Die blauwe steekwagen tassen vind ik handig voor kleding.
Ik dacht ook al: que? 🥹
Oh eindelijk! Weer normaal kunnen leven in je eigen huis
Heeft je Makelaar ook nog wat gezegd over de bezoekers? Enthousiaste geluiden etc?
Wij verhuizen eind november, en zijn nu al bezig met inpakken.
Maar eigenlijk gebruik je bijna alles nog, dus vind het best lastig om al zo vroeg te beginnen. Ben begonnen met boeken, vazen, handdoeken en wat ander spul wat we eigenlijk nu niet nodig hebben; kleding en schoenen.
We hebben een verhuurbedrijf ingehuurd, en deze heeft een paar weken geleden al verhuisdozen en inpakpapier geleverd.
Eigenlijk kwam na elke bezichtiging wel een positief geluid terug van de makelaar, op 1 na. Die vonden het net te klein.
Er zijn ook een paar tweede bezichtigingen geweest dus die mensen lijken me wel echt geïnteresseerd. Nu afwachten… spannend!
Inpakken lijkt me ook echt lastig inderdaad! Dan krijg je vast weer snel dat kamperen in eigen huis gevoel.
Wij zijn echt nog niet begonnen, maar onze spullen zijn wel allemaal aardig uitgezocht al. Op kleding etc. na. Misschien kan ik dat binnenkort al eens gaan doen.
Het is echt heel veel zo alles bij elkaar hè? Ondertussen ook nog bezig met aannemers, meubels uitzoeken en een keuken .
Oh dat is mooi: overwegend positief geluid!
Dat men ook nog voor een 2e x langs wil komen, dat geeft aan dat ze serieus zijn lijkt mij.
Ja het blijft allemaal wat behelpen inderdaad, maar ach is maar even zo hoor.
Het regelen tussendoor, daarvan vond ik het uitzoeken van raambekleding het saaist, maar toch ook belangrijk! Ben blij dat we dat rond hebben.
Uitzoeken van de meubels vond ik echt het leukst! We hebben de woonkamer klaar.
Nu nog kledingkasten voor de kinderen….dat wordt Ikea denk ik
Tuurlijk is het complexer want ik snap de strekking van dit verhaal prima. Over 30 jaar hebben mensen die afgelopen jaren hoge huizenprijzen gefinancierd hebben tegen lage rentes een stuk meer vermogen. Ik vind dat echter een bullshit redenering want ik heb geen groot vermogen nodig als de huizenprijzen laag zijn. Sterker nog: voor een vervolgstap heb ik minder geld nodig als de prijzen laag zijn en de rente hoog is dan andersom.
Ik ben dus niet echt gefocust op die vermogensopbouw, maar op wat er in mijn portemonnee overblijft en dan is 227.000 tegen 4,77 procent nog steeds goedkoper dan 386.000 tegen 1.7 procent waarbij ik helemaal tevreden ben zolang ik voor die 227.000 en wat extra als nodig is weer kan verhuizen. In situatie 1 is mijn risico op restschuld ook nog eens lager is.
Ik vind de meubels en keuken uitzoeken ook heel leuk! Lastig al die kleuren, dat wel. Maar is in dit huis ook goed gekomen, dus moet een beetje vertrouwen op mezelf!
En lang leve de Ikea! Daar zullen wij ook nog wel wat rondjes gaan lopen, haha!
Zo klaar met onze hypotheekaanvraag . Aangevraagd met de arbeidsmarktscan en we zitten al best lang te wachten op uitsluitsel van de hypotheekverstrekker. Nu hebben ze afgewezen, want ze doen opeens niet meer aan arbeidsmarktscan. Nog wel op het moment dat de hypotheekadviseur de aanvraag indiende, dus nu is er een klacht ingediend. Ik ben niet echt bang dat het niet gaat lukken, want dan moeten we maar naar een andere partij. Kunnen dan wel minder lenen en wil gewoon weten waar ik aan toe ben
Zal nog wel een paar weken duren ben ik bang. Zo blij dat we studieschuld toch hebben doorgegeven. Anders had ik het wekenlange wachten in combi met bang zijn dat ze studieschuld ontdekken echt niet aangekund.
Wat een gezeik zeg. Ik vond het ook zo ellenlang duren en wij moesten ook zoveel extra documenten aanleveren, ik werd er helemaal gek van.
Gefeliciteerd!
Zo gek hè, dat dubbele gevoel?
Ik heb er nog steeds last van. Ook al is ‘t koopcontract al lang en breed ondertekend
Hahahaha herkenbaar!!
Gefeliciteerd, heerlijk toch!!!
Ja echt hoor. Mijn vader zei dat je vroeger bij wijze van de bank inliep en meteen een hypotheeklening kreeg.
Maar we hebben zojuist gehoord dat de klacht gegrond is verklaard en ze nu toch akkoord gaan. Dus alles is rond
Per 29 september verlaten wij ons huurhuis en de huisbazin heeft gevraagd of zij eind augustus even mag komen omdat ze wil kijken of er nieuwe meubels enzo voor de volgende groep huurders moet komen.
Ik vind dit vrij arilext en wil liever dat ze dat gewoon doet als wij eruit verhuisd zijn (dit doen wij op 18 sept)
Is het onredelijk als ik terug mail dat wij haar liever niet langs hebben komen tijdens onze laatste maand wonen daar?
Jij woont er dus jij bepaalt, maar ik snap niet helemaal waarom dit een verzoek is wat je zou verhinderen
Kijk even wat er in je contract staat. Volgens mij moet je je huisbaas, wel in overleg over een moment, toegang verlenen tot het huis. Was bij ons volgens mij het geval. Check dus even wat je verplichtingen zijn.
Omdat ik het geen fijn mens vind en tot nu toe hebben we elkaar nooit ontmoet en vind het wel lekker om dat zo te houden
Ja ik vind het een beetje onredelijk ja, zij is de verhuurder toch. Ik kan me voorstellen dat ze op tijd wil komen kijken wat er in haar woning staat en wat er eventueel nodig is voordat jij er uit bent ivm de nieuwe huurder? Anders is het voor haar kort dag om nog allerlei dingen aan te schaffen?
Denk dat zoiets max een half uur duurt haha
Heel leuk! Wij hebben ook een lap grond en het is zo leuk. Vind het onderhouden ook niet echt een probleem. Wij hebben nu best geïnvesteerd in goed materiaal (kettingzaag, bosmaaier en heggenschaar allemaal op benzine) en dat spul wordt regelmatig geveild door gemeentes omdat die elke paar jaar al hun materieel moeten vervangen. Echt een aanrader.