Ja dat zal t idd zijn, dan vind ik die rente juist weer megaveel, haha! Diep vanbinnen weet ik dat het zo werkt, maar toch confronterend om te lezen
loll dat huis waar ik op wou bieden is geopend met een idioot die direct begint met mijn max te bieden :â)
Hoe niet met biedingen om te gaan , zo vervelend zeker als je weet dat het nog minstens een week duurt.
ik sta echt versteld van de biedstrategie haha, ze beginnen gewoon letterlijk met het openingsbod +40k te doen. Ik zou gewoon de kat uit te boom kijken en last minute pas echt gaan bieden??
ik denk dat ik gewoon nog ene tijd thuis woon en harder spaar
Ja toen wij een huis wilden kopen ging het ineens van 177.000 euro naar 227.000 euro met 4 dagen te gaan. Willen die mensen dan ook niet de laagst mogelijke prijs voor een huis betalen? Veel succes nog, er moet maar een huis zijn die voor jou goed moet zijn. En bij de grote blauwe bank, krijg je 100% lening als je jonger dan 35 bent.
Best vaak bij jouw posts denk ik dat ik in het moeder/kind forumgedeelte zit, en dan blijkt dat niet zo te zijn.
Lees behoorlijk veel over ze in allerlei topics en voor zover ik weet is er geen regel als in âhet woord kind mag niet vallen in alle andere topics dan de moeder/kind topicsâ, maar om bij elk topic zoveel te relateren aan je kinderenâŠ?
Het komt sowieso 100x lulliger over nu online dan ik het bedoel en ik snap ook heel goed dat je denkt âhuh maar boeiend ik pas me niet aanâ, dat snap ik dan op voorbaat ook al wel.
merci voor de tip! ik moet eigenlijk eens rindgaan bij andere banken al had ik de indruk dat ik bij de groene appel wel goed zat omdat ze veel kortingen geven op basis van wat je familieleden op hun rekeningen hebben staan (eigenlijk super vaag, ik krijg korting omdat mijn oma bijvoorbeeld -ter illustratie- een ton spaargeld zou hebben?)
Ja zij zijn echt goed in hypothecaire leningen en vaak goedkoper. Inderdaad een goed idee om nu al je mogelijkheden in kaart te brengen.
Minder gedetailleerde info over kinderen
Dit vind ik wel echt een beetje aanstelleritis hoor. We zijn nu eenmaal op een leeftijd inmiddels dat veel mensen kinderen hebben dus als mensen posten over hun dagelijks leven spelen die soms een bijrol. 15 jaar geleden waren dat onze ouders en boybandleden voor wie we de hots hadden. Er staat toch niks kindspecifieks in, niks over poepluiers of wat dan ook. Als een vrij lange post over onkruidwieden al teveel kinderdetails bevat omdat er 1 keer in vermeld wordt dat een kind soms helpt met wieden dan lijkt dat me vrij overdreven.
Het is dus niet alleen deze post. De rest van je punt kan ik me in vinden.
zijn jullie banken zelf afgegaan of langs een hypotheekwinkel geweest?
Banken zelf afgegaan omdat mijn vriend zelfstandig is en ik toen bij de blauwe bank werkte. Hypotheekwinkel zei dat ze niet veel voor ons konden doen.
Ik snap wel wat je bedoelt en vat het ook niet lullig op. Maar mijn leven bestaat momenteel wel voor bijna 100% uit de kinderen omdat ik ook tijdelijk thuis zit. Maar wel goed om me bewust van te zijn.
Dat is vooral rot voor jou en veel minder rot voor mij, sorry dat ik er een punt van maakte.
Ik hou je uitleg voortaan in mân achterhoofd en schaam me nu voor mân ergernis. Dacht dat het beter was op je te reageren dan om âanoniemâ in het forumergernissen topic, maar dat had ik wss beter kunnen doen.
Het is een veel bredere ergernis van mij, ter context: als mensen vaak een andere persoon erbij betrekken als ze over een thema spreken, of dat nou een partner, best friend of kind is.
Ik hoop gewoon soms ook vanuit iemand zelf als losstaand persoon iets te ervaren.
Maar die ergernis is lekker makkelijk als je iemands situatie niet weet. Dus excuus.
Ja ik snap wat je bedoelt en voel je er ook niet lullig over. ik ben eigen ook heel erg van het naast moeder ben ik ook mijn eigen persoon, maar soms verschuift dat dus toch de verkeerde kant op door omstandigheden. Gelukkig tijdelijk omstandigheden, tel de weken af tot ik fysiek wat minder ongemakken ervaar en weer andere dingen voor mezelf kan doen dan ârustenâ (niet om zielig te doen verder, zo is de situatie nu eenmaal op het moment en gelukkig komt het ook weer goed straks).
Ik ben zelf net vertrokken bij deze bank omdat ik een veel hogere rente keer voorgeschoteld dan bij de blauwe en de andere grote groene speler. Uiteindelijk is het deze laatste geworden omdat je vrij bent in verzekering na 1 jaar. Die laatste is trouwens een tip want het zijn bandieten op dit vlak door een veel te hoge premie te vragen. Zeker opletten met brand en schuldsaldo.
Er zijn vandaag 11 biedingen binnengekomen (van de 21 bezichtigingen)! Bizar⊠ook volgens de makelaar. Heel ongewoon op dit moment, huizenmarkt is al behoorlijk gekelderd.
Heel blij met het mooie bod wat we geaccepteerd hebben. Nu hopelijk snel tekenen en de 3 dagen bedenktijd afwachten⊠gelukkig wel zonder financieel voorbehoud!
Voor de rest die hier nog wacht op een mooi bod: ik duim met jullie mee!
Yes!!
Wat goed zeg!!
Vertel; zaten de biedingen een beetje op dezelfde lijn of zaten er echt uitschieters tussen?
Zat er een groot verschil tussen laagste en hoogste bod?
Nu inderdaad snel tekenen en bedenktijd afwachten⊠en anders staan er nog 10 in de rij die graag willen
Twee uitschieters naar boven en één uitschieter naar beneden. Gekozen voor het eennahoogste bod (die had geen financieel voorbehoud en het hoogste bod wel).
Verschil tussen laagste en hoogste bod was bijna 70.000 ⏠(maar laagste bod was onder de vraagprijs hoor).
Voor de rest heel veel biedingen rond hetzelfde bedrag, ook allemaal nog flink boven de vraagprijs voor deze tijd.
We zijn heel blij, maar beseffen het nog niet helemaal denk ik?
Ik mis dat euforische gevoel wat we wel hadden toen we een huis kochten.