Hebben jullie weleens een online waardebepaling gedaan bij een lokale makelaar? En kwam dit dan ook redelijk overeen met wat bijvoorbeeld de vraagprijs werd bij verkoop (mocht het zover zijn gekomen)
Stiekem droom ik weleens over een ander huis. Ik woon hier al meer dan tien jaar, heb het ooit met mijn ex gekocht en ondertussen compleet verbouwd en opgeknapt. Nu heb ik uit nieuwsgierigheid zoān tool ingevuld waarna ik werd gebeld door de makelaar. Van het bedrag wat uit de tool naar bovenkwam schrok ik nogal (ja ik weet dat de markt ontploft is etc maar dit was echt extreem veel meer dan wat mijn eigen inschatting was al ben ik natuurlijk ook geen makelaar) Tijdens het gesprek met de makelaar gaf ik ook aan dat het bedrag mij verbaasde maar nadat de makelaar haar eigen systeem raadpleegde gaf ze telefonisch al aan dat de waarde die bij een fysiek bezoek naar boven zou komen wel redelijk overeen zou komen (ze keek nu bijvoorbeeld naar omliggende, verkochte woningen). Nu kan dit allemaal prima een verkooppraatje zijn maar het zet mij ook wel aan het denken. Wat is jullie ervaring met waardebepalingen (en dus niet een officiĆ«le taxatie)?