In onze woonkamer en deel vd keuken ligt een tegelvloer, met daarover egaline en daarover plakpvc. En onder die tegelvloer dus vloerverwarming. Lag er al toen we hier kwamen wonen, was een paar jaar oud. Wij hebben aan keuken/woonkamer ongeveer 35m2 aangebouwd en daar dezelfde vloer door laten leggen. Daar zit de vloerverwarming in de cementdeklaag, dan egaline en dan dus pvc.
We merkten in de winter dat de vloer in de aanbouw sneller warm werd, maar de vloerverwarming ligt daar ook wat dichter op elkaar qua afstand dan in de woonkamer (als ik mijn schoonouders moet geloven die dit huis destijds hebben gebouwd). Als je van het oude naar het nieuwe gedeelte liep voelde je dat verschil wel op dunne sokken of blote voeten zeg maar. Het was in ieder geval prima te doen qua warmte deze winter, verwarming heeft niet hoger dan 19 graden gestaan en een enkele keer 20 graden en in de woonkamer is het geen moment onbehaaglijk geweest. In de woonkamer hangt ook nog een gewone radiator onder het raam, maar die hebben we niet aangehad.
Qua energieverbruik durf ik het niet te zeggen, mijn schoonouders hadden sowieso met zijn 2en een veel hoger verbruik dan wij want heel het jaar overal de verwarming altijd open staan, ook op zolder (waar ze amper kwamen behalve om 2x per week een was te hangen). Het ligt denk ik ook aan hoe goed je huis is geisoleerd, de grootte vd ruimte etc.
Geloof dat als je iets over tegels wilt leggen met vloerverwarming plakpvc wel het meeste wordt aangeraden.