Huizen/woningmarkttopic #3

Huh wat kut van die inspectie? Maakt het bod misschien ook wat minder vrijblijvend voor de biedende partij. Wij hebben uiteindelijk een keer of 7 een bod gedaan denk ik? Was aardig in de papieren gelopen.

1 like

Ik heb begrepen dat je alleen egaliseert voor
Een plak pvc vloer, omdat dat direct op de ondergrond komt ipv klik waar nog een ondervloer onder komt.

1 like

Oh ja bij m’n ouders is het bod wat aangepast na de inspectie, om de kosten mee te laten wegen van het herstellen. Andersom is ook wel logisch.

3 likes

Wij hebben een plak pvc vloer waar ook gewoon een (dubbele) ondervloer onder zit (bovenwoning) Ʃn geƫgaliseerd.

Klik Pvc mag 2 a 3mm speling inzitten en is goedkoper als je het ook zelf kan leggen. Plak pvc kan gunstiger zijn als je vloerverwarming hebt (mits je geen ondervloer nodig hebt). Maar de vloer moet dan wel perfect glad zijn, dus vrijwel altijd egaliseren. Dus wat je precies moet doen voor pvc leggen, is afhankelijk van de staat van de vloer waar het overheen gaat Ʃn of je klik of plak legt. @Ovenschaal

2 likes

Heb jij ook vloerverwarming eronder?

Wij willen hoogstwaarschijnlijk een plak-pvc vloer over een bestaande tegelvloer heen leggen. Wel eerst laten egaliseren uiteraard. Onder die tegelvloer ligt vloerverwarming.

Volgens de vloeren-man moet ā€˜t kunnen, maar wel met wat rendement verlies. Hoeveel kon hij niet zeggen, ā€œhet warmt wat langzamer opā€.

Iemand met ervaring?

1 like

In onze woonkamer en deel vd keuken ligt een tegelvloer, met daarover egaline en daarover plakpvc. En onder die tegelvloer dus vloerverwarming. Lag er al toen we hier kwamen wonen, was een paar jaar oud. Wij hebben aan keuken/woonkamer ongeveer 35m2 aangebouwd en daar dezelfde vloer door laten leggen. Daar zit de vloerverwarming in de cementdeklaag, dan egaline en dan dus pvc.

We merkten in de winter dat de vloer in de aanbouw sneller warm werd, maar de vloerverwarming ligt daar ook wat dichter op elkaar qua afstand dan in de woonkamer (als ik mijn schoonouders moet geloven die dit huis destijds hebben gebouwd). Als je van het oude naar het nieuwe gedeelte liep voelde je dat verschil wel op dunne sokken of blote voeten zeg maar. Het was in ieder geval prima te doen qua warmte deze winter, verwarming heeft niet hoger dan 19 graden gestaan en een enkele keer 20 graden en in de woonkamer is het geen moment onbehaaglijk geweest. In de woonkamer hangt ook nog een gewone radiator onder het raam, maar die hebben we niet aangehad.

Qua energieverbruik durf ik het niet te zeggen, mijn schoonouders hadden sowieso met zijn 2en een veel hoger verbruik dan wij want heel het jaar overal de verwarming altijd open staan, ook op zolder (waar ze amper kwamen behalve om 2x per week een was te hangen). Het ligt denk ik ook aan hoe goed je huis is geisoleerd, de grootte vd ruimte etc.

Geloof dat als je iets over tegels wilt leggen met vloerverwarming plakpvc wel het meeste wordt aangeraden.

1 like

Thanks! Hier heb ik wat aan.
Ik denk en verwacht dat het uiteindelijk ook wel genoeg moet zijn, omdat bij vloerverwarming de ruimte heel gelijkmatig wordt verwarmd. Daarnaast hebben we ook een houtkachel in het nieuwe huis, dus als het echt koud wordt zou die ook nog aan kunnen voor extra warmte.

We wonen nu in een Energielabel A huis en ga straks naar Energielabel C. Denk dat we daar toch ook wel iets van verschil in zullen merken.

Heb ook zulke verhalen gehoord (Utrecht, stad), maar was zelfs al voor de zomervakantie. Of dat er maar 1 bod binnenkwam.

1 like

Wij hebben dezelfde situatie, zelf pvc laten leggen over tegels met vloerverwarming en ik weet niet wat het verschil is maar ik vind het best snel opwarmen. Scheelt ook dat je vloerverwarming nooit heel laag zet 's nachts, wij doen vaak maar een paar graden verschil.

2 likes

Nee, hebben we niet! Bovenwoning en volgens mij kon het niet of was het niet verstandig ivm slechte isolatie/warmte die van beneden komt. Al denk ik niet dat we daar nog iets van merken met al die lagen die onder de pvc vloer zijn gelegd.

3 likes

Precies, wij doen het ook zo. Hebben nu vloerverwarming onder een houten vloer en zetten de kachel ā€˜s-nachts maar 2/3 graden lager inderdaad.
Dus denk dat het wel goed moet komen dan, met PVC over een tegelvloer!

1 like

Is er toevallig iemand nog wakker want ik ben een beeeetje in paniek. Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en straks om 9 uur de eindinspectie en om half 11 tekenen. Nu is mijn vriend echt heel erg ziek. Ik hang in de wacht bij de huisartsenpost en verwacht dat hij naar het ziekenhuis moet straks. Nu kan zijn moeder met hem mee naar het ziekenhuis zodat ik dingen voor het huis kan regelen maar hij gaat in ieder geval niet om half 11 bij de notaris kunnen zijn om te tekenen. Iemand hier ervaring mee of enig idee wat de mogelijkheden zijn? Google zegt een hoop dingen maar ik kom er niet echt uit

Wat een vervelende situatie zeg, ik hoop dat het goed gaat met je vriend!

Iemand die ik ken had corona en kon daardoor niet naar de notaris. Toen hebben ze een soort drive-by georganiseerd zodat ze vanuit de auto konden tekenen. Was ook veel gestress maar is uiteindelijk goed gegaan.

Misschien kan je met jouw notaris iets afspreken over een machtiging of dat hij vanuit het ziekenhuis tekent?

Edit: zij zijn uiteindelijk nog last minute van notaris gewisseld omdat die van hen niet meewerkte. Ik zou om acht uur of half negen direct met je notaris bellen! En vraag je makelaar om mee te denken, als je die hebt! Die zal niet de eerste keer zijn dat ze zoiets meemaken.

2 likes

Ik hoop het! Of dat er op het laatste moment iets van een volmacht geregeld kan worden. Volgens mij is uitstel op het laatste moment geen optie? Ik weet hier echt zo weinig van… dankjewel voor je berichtje in ieder geval!

Edit: reactie op je edit. Jaa, half 9 gaan ze open. Dan ben ik de eerste! Kijken wat we kunnen regelen…

Misschien kan je eindinspectie alleen doen en dan het tekenmoment organiseren via een computermeeting. Mijn broer kocht zijn huis ten tijde van Corona en heeft toen alles thuis ondertekend. Ik denk dat notarissen daar tegenwoordig wel op zijn ingesteld qua technologie dus hopelijk kan er iets geregeld worden. Veel beterschap voor je vriend ook trouwens!

2 likes

Ik ga er vanuit dat je ook een hypotheek tekent? Als je vriend jou daarvoor wil volmacht geven moet dat ook per notariƫle akte (is helaas wettelijk geregeld), dus dat is het lastige. Dan zou hij alsnog voor die notariƫle hypothecaire volmacht naar de notaris moeten. Bij de akte van levering heb je dat probleem niet, daarvoor zou hij gewoon snel een volmacht op een A4 kunnen tekenen zodat jij alleen naar de notaris kan gaan.

Ik zou kijken of het mogelijk is de afspraak naar later in de middag te verplaatsen, als hij hopelijk iets beter te pas is. Of kijken of het mogelijk is dat de notaris de akten telefonisch/per beeldbellen toelicht en dat jullie alleen even snel langskomen (eventueel op de parkeerplaats) om zelf de handtekening te zetten. Met een beetje geluk wil de notaris zelf langskomen in het ziekenhuis maar ik kan mij ook voorstellen dat dat agendatechnisch niet mogelijk is.

Voor zover ik weet mag de akte alleen op afstand getekend worden als hij corona heeft, de uitzonderingen in de tijdelijke coronawet gelden niet voor niet-corona gerelateerde klachten.

3 likes

Jaa we tekenen ook voor een hypotheek inderdaad. En ik dacht ook al zoiets gelezen te hebben in een artikel ja… ik kan niet wachten tot het half 9 is en ik wat antwoorden kan krijgen van de notaris. Hoop inderdaad dat er iets mogelijk gaat zijn vandaag.

En dankjewel @teddystof !

1 like

Sterkte, klinkt echt als een rot situatie. Wat een stress. Duim voor je mee dat er iets mogelijk gaat zijn!

1 like

Poe wat rot! Het is vast niet de eerste keer dat je notaris meemaakt dat om wat voor reden dan ook iemand ineens niet kan komen. Hopelijk is er een oplossing!

3 likes

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Mij staat iets bij dat die tijdelijke coronawet maar tot 1 augustus was, maar dat is een gevalletje klok en klepel.

Reactie op andere reactie, ik verwacht persoonlijk niet dat de notaris langsgaat in het ziekenhuis. Dat doen ze echt alleen in noodgevallen (bijv testament als iemand op sterven ligt) en gebeurt voornamelijk bij de kleine dorpsnotaris volgens mij.

Heel veel succes, ben benieuwd hoe het opgelost is uiteindelijk.

3 likes