Uitstel op laatste moment zou zeker mogelijk zijn. Zelfs bij een heel onwelwillende verkoper heb je nog een week de tijd om aan je verplichtingen te voldoen zonder boete oid.
Hij moet er inderdaad bij zijn bij de notaris. Kan niet online of wat dan ook helaas. Moet dus worden uitgesteld⊠inspectie is nu wel geweest en de verkopers gaan wel vast tekenen bij de notaris zodat zij alles voor hun afgerond hebben en niet volgende week vrij hoeven te nemen om naar de notaris te gaan. Vond het vooral zo rot voor hun ook! Maar ze moeten nog wel wachten op het geld totdat wij getekend hebben natuurlijk.
We moeten nog even kijken wanneer de afspraak bij de notaris volgende week plaats kan vinden. Wel balen want we hadden al vanalles geregeld qua klussen en verbouwen etc. dit weekend en voor begin van de week. Heel zuur ditâŠ
Mijn vriend knapt wel weer op nu hij de goede medicatie in het ziekenhuis krijgt gelukkig!
Volgende week poging 2 dus
Wat fijn dat het beter met hem gaat. Ik zou goed met de notaris overleggen hoe snel jullie verwachten dat hij genoeg opgeknapt is om te tekenen. Want als er langer dan paar werkdagen wordt uitgesteld moet geld van jullie hypotheek teruggestort worden, dan duurt opnieuw opvragen weer paar werkdagen.
De verkopers gaan nu een volmacht tekenen, dus dat is fijn. Voor hun idd ff langer wachten op hun geld, maar ja, dit is overmacht.
Jullie hebben nog niet de sleutel gehad he van het huis neem ik aan? Soms gebeurt dit wel en dat is altijd wel een enorm risico voor beide partijen.
Sterkte en beterschap!
Beterschap en sterkte!
Is het niet mogelijk om via overleg met de arts om toch op en neer te rijden naar de notaris? Soms kun je met bv met een afgekoppeld infuus (mocht hij iets van AB krijgen) wel op en neer.
Maandag gaan we bellen en een afspraak inplannen. Dan weten we ook zeker dat het wat beter met hem gaat. Dan ga ik dat zeker even bespreken! Ik wil het liefst ook uiterlijk woensdag tekenen.
En de sleutels zijn bij de makelaar nu inderdaad, die hebben we nog niet.
Gaat allemaal gewoon goed komen alleen even anders dan gepland
Ja, dit is echt heel goed uitgepakt bij ons.
Het ging snel, ziet er mooi uit en geen probleem voor de energierekening, voor zover wij denken.
Het enige wat misschien jammer is, is dat je minder kan genieten van een echt warme vloer onder je voeten, zegmaar dat je die warmte zo lekker voelt door je sokken heen in de winter. Heb het idee dat dan bij anderen warmer voelt. Bij ons voelt het lauw en hoogstens op één plek echt warm. Maar best onbelangrijk, dit punt.
We weten niet zeker hoeveel energie er verloren gaat door de tegelvloer eronder (want we hebben het direct bij het verhuizen gedaan en dus nooit hier de rekening gehad van vóór de pvc + egalisatie), maar ons energieverbruik in de winter is in verhouding erg laag met zijn tweeën, dus dat is niet opeens gigantisch hoog door die vloer.
(Energielabel B in ons geval)
Edit: langzamer opwarmen is alleen soms jammer als je een paar dagen weg was en de hele verwarming hebt uitgeschakeld. Dan duurt het idd 3+ uur voordat de woonkamer warm is. Op gewone ochtenden is het bij ons binnen een half uur warm, na het nachtprogramma van 16 graden.
Nou super dit, fijn zoân reactie!
Ik heb er steeds meer vertrouwen in zo. En het gaat ook zĂł veel werk en troep schelen. Nu al blij mee!
Wij hebben in ons huidige huis vloerverwarming onder een houten vloer en daar duurt opwarmen na paar dagen weg ook lang, dat ben ik dus gewend. Scheelt weer.
In ât nieuwe huis hebben we een houtkachel, dus stook ik die wel lekker op
Die wet is wel weer verlengd
Maar @Fixerupper fijn dat de verkoper niet dwars ligt en akkoord gaat met uitstel! En hopelijk kan je maandag direct langs om te tekenen. Sterkte gewenst voor je vriend!
Ik heb even een objectief perspectief nodig haha. Wij hebben eind januari ons huis gekocht en zijn er een week later met de bouwtechnische keuring toen voor het laatst geweest. Verder niet heel interessant allemaal, maar volgende week vrijdag krijgen we iig de sleutel.
De eigenaar zei toen we hem voor het laatst zagen nog van als we iets op wilden meten en daarvoor een keer langs wilden komen dat we dan even een berichtje moeten sturen.
Nou goed we hebben eind mei dus een berichtje gestuurd of wij een keer de ramen mochten opmeten voor de raambekleding die we willen of als hij het liever zelf wilde meten dat we dat ook goed vinden (hij is aannemer dus wel nauwkeurig waarschijnlijk). Hij reageerde sowieso steeds al heel slecht op berichten en na een week kregen we een berichtje dat hij dat allebei liever niet had, omdat hij druk was etc.
Omdat ik het eigenlijk niet chill vind dat er in het begin niks voor de ramen hangt en we er ook al na een week intrekken hebben we gevraagd of we de huidige raambekleding dan misschien konden overnemen, omdat we dus zelf nog niks kunnen kopen voordat we de sleutel hebben. Na een aantal dagen berichtje terug gekregen dat dat helemaal prima was. We hebben toen gelijk gereageerd met de vraag wat hij er voor wil hebben. We hebben daarop dus helemaal geen reactie meer gehad (2,5 maand geleden bijna dus).
Nu krijgen we dus net een berichtje van hem dat we de gordijnen wel mogen overnemen voor 300 euro. Zijn geen hele nette gordijnen meer ook. Pff aan de ene kant denk ik logisch dat ze er wat voor willen hebben en aan de andere kant denk ik toch wel weer een extra uitgave voor iets wat je gaat vervangen. Het irriteert mij denk ik vooral dat wij ons steeds heel flexibel en coulant opstellen naar hun toe en hij nu na zoân tijd lekker last minute hier nog mee komt.
Wat zouden jullie doen? Ik kan gewoon ff niet meer helder nadenken met alle stress en hitte haha
Edit: sorry voor dit lange epistel
Je kan op Nibud eventueel zoân calculator invullen wat voor buffer voor jouw persoonlijke situatie goed is. Hij wijkt soms wel een beetje af, maar je kan hem aanpassen naar wens en dan heb je wel een beetje een idee.
Vet irritant, zo iemand! Ik zou proberen te focussen op jullie eigen afweging, los van de irritante communicatie van die man. Is het een optie om te heroverwegen hoe belangrijk je het vindt om in t begin zonder gordijnen te zitten?(ik weet ook niet wat de levertijden zijn)? Of andersom: vind je het hebben van gordijnen in de tussenperiode 300 euro waard?
Ja ik weet het gewoon niet zo goed haha. We hebben de afgelopen weken zoveel grote en belangrijke keuzes moeten maken en nu zit ik een beetje stom te doen over gordijnen. Voel mezelf echt een zeikwijf
Wij willen bij Veneta bestellen en volgens mij leveren die vrij vlot, maar alsnog iets van 3 tot 6 weken denk ik.
Wij hadden beiden een buffer van 3 duizend âvoor het geval datâ. Zijn we nu langzaam aan het uitbreiden naar 5 duizend pp. Dus nee, geen 20 duizend I wish.
@Jadatdus Doehetbudget.nl duurde bij ons 3,5 week! Ik zou dat aanbod voor die gordijnen aan me voorbij laten gaan hoor. Gaan jullie er direct wonen? Wij hadden aan de weg van die verftape met folie op het raam om toch een beetje privacy te creëren.
Wij hadden ongeveer nog 15-20k over na aankoop en klussen in het huis. Dit is best veel voor 2 volwassenen zonder auto op dat moment. Hebben niet meteen alles aangepakt , maar elk jaar iets. Hebben alleen opgeknapt wat meteen nodig was en daarna jaar na jaar dingen aangepakt en opnieuw kunnen sparen. Nu 4 jaar verder is het hele huis gestript en zo beetje alles wel vervangen en verduurzaamd. Volgens mij wordt 3-6 maanden aan wat je per maand uitgeeft aangeraden. En dan alleen de basics zonder uitjes en kleding.
Wij zijn net klaar met de laatste verbouwing en onze buffer is vrij laag op dit moment, voor ons doen 6k maar wel iets waar mee wij het 3 maanden mee kunnen redden. Als in het slechte geval wij beide zonder baan komen te zitten.
Hou er wel rekening mee dat een verbouwing altijd mee geld kost dan dat je denkt. Ik reken altijd 10% extra.
Als het er alleen maar om gaat dat je een paar weken je slaapkamer kan verduisteren als overbrugging zou ik daar echttt geen 300 euro voor gaan betalen. Dan maar een paar weken vuilniszakken voor de ramen of een oud laken ophangen of een gordijn van de kringloop even tijdelijk? Je kan je geld wel beter gebruiken in een verhuizing volgens mij dan 300 euro weggooien aan iets wat je een paar weken gebruikt
Persoonlijk zou ik echt geen 300 euro betalen voor lelijke gordijnen die je sowieso gaat vervangen. Zeker als je bij veneta gaat bestellen is de levertijd best wel snel (vrienden van mij hadden het zelfs al binnen 2 weken in huis). En vaak voordat je gaat verhuizen zit je in de stress en wil je alles gefixt hebben, maar als je eenmaal de sleutel hebt en allemaal dingen gaat veranderen en druk bent dan zul je (denk ik) merken dat die gordijnen niet zo belangrijk meer zijn in het grotere geheel. Dus dat je dan voor die paar weken wel een oplossing verzint voor de slaapkamer bv en even oud gordijn of laken of iets ophangt (tenminste dat is mijn ervaring haha)
Moeilijke vraag want dit is zo persoonsgebonden. Wij hadden zelf vrij veel spaargeld en beslisten om de aankoop van ons huis volledig te financieren (muv kosten notaris en registratierechten) en alle verbouwingen van het spaargeld te betalen. Zou zelf toch wel een minimum van 15.000 euro willen hebben aanhouden voor het geval er onvoorziene kosten voorvallen zoals auto/elektronische apparaten vervangen oid.
Nee, ik zou er geen 300 euro voor betalen als het echt tijdelijk is.
Heb weleens mensen de âverhuisgordijnenâ van Ikea zien gebruiken als overbrugging. Dat zijn plissĂ© gordijnen die gewoon even wat privacy bieden. Ze zijn er in wit en zwart (laatste zou verduisterend moeten zijn). Ze heten de Schottis. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ze zijn op maat knipbaar en bevielen voor een korte tijd aardig wat ik van vrienden begreep.
Ik zou zelf 5k wel weinig vinden denk ik. Dingen als gedoe met je cv, een flinke autoreparatie, lekkage door gesprongen leiding in de winter etc kosten snel al 2-3k per stuk en dan heb je echt bijna geen buffer meer als je zoiets aan de hand krijgt. (toevallig zelf twee van deze drie uitgaven daadwerkelijk in één winter gehad een paar jaar geleden)
Maar goed, er zijn ook hele volksstammen die dat ĂŒberhaupt niet achter de hand hebben natuurlijk. Maar ik persoonlijk zou het hoger houden.
20k buffer na aankoop van een huis lijkt me zo onrealistisch, zou denk ik al blij als ik op dat moment iets van 3K heb maar ben ook alleen
ik zie vaak getallenrondgaan in de trans van proberen een buffer aan te houden van ongeveer 4-6 maanlonen als persoon