Vind het altijd kinderachtig als bewoners geld willen voor hun op maat gemaakte raamdeco. Het is niet dat je het mee gaat nemen ofzo. Wij hebben het gewoon achter gelaten zonder een euro ervoor te vragen. Snap echt niet dat sommige mensen dit doen
Er zijn helaas mensen die het er nog liever allemaal afhalen en vervolgens weggooien dan dat ze er niks voor krijgen.
Ja als je het zelf wilt gebruiken, neem lekker mee, natuurlijk. Maar “of kopen voor xhonderd euro of ik gooi het weg” = fucking gierig hahahaha
Ja helemaal mee eens. Zo niet duurzaam ook om iets liever weg te gooien dan te laten hangen omdat je te gierig bent
Oh jeetje dat vind ik ook echt gierig. Bij ons hadden de oude bewoners alle raambekleding en lampen laten hangen, maar blijkbaar is dat dan best uitzonderlijk. We hadden ook wel heel veel overboden dus misschien dat ze dachten ach dat krijgen ze er wel bij.
@Bospaadje Lampen hebben wij wel allemaal meegenomen. Maar wij hebben ze ook allemaal in het nieuwe huis hergebruikt. Vind lampen ook veel smaakgevoeliger, dingen als plaffonieres enzo daargelaten maar in ons oude huis hadden we in wc’s, badkamer, inloopkasten, deel van woonkamer en keuken spotjes. Dus het ging echt om de lampen in de slaapkamers, boven de eettafel, salontafel dat soort dingen. Maar die had ik ook niet laten hangen als er wel geld voor was geboden
Dit vind ik ook. Op een gegeven punt stopt het natuurlijk. Maar als je kan kiezen tussen spaargeld aanhouden en wat (niet veel als je het gaat uitrekenen) rente betalen op een kleine maandlast meer. Ofwel jarenlang erover doen om dit spaarbedrag terug op te bouwen… zou ik altijd voor dat eerste kiezen. ander scenario vind ik als je maandelijks echt nog heel flink kan sparen zodat je op vb een half jaar weer op dat niveau zit… een buffer is echt wel onderschat soms denk ik. Ik werk zelf op een bank en verschiet telkens als ik zie/zag hoe weinig buffer de meeste mensen hebben… vind dat toch niet ideaal… is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Iedereen doet wat hij zelf het beste meent…
Precies! Vind ik ook heel gek. Wij laten alle raamdeco achter.
Airco en alarminstallatie stonden ter overname maar we hadden samen al afgesproken dat als we een goed bod boven de vraagprijs zouden krijgen, ze ‘t er gewoon bij zouden krijgen. En dat was ‘t geval.
Haha bij ons waren ook zelfs alle kroonsteentjes eraf gehaald.
Leuk is dat hè? Soort van extra verrassing.
De huidige bewoners van ons nieuwe huis laten een hele schuur met hout voor de houtkachel achter, zeker voor 2 jaar stoken volgens de huidige bewoner. Echt zo lief. Dat had hij ook voor best veel geld kunnen verkopen.
Wij hebben geboden inclusief bepaalde inboedel. We kregen gewoon een lijst met waar ze af wilden. Meeste was waardeloos maar de gordijnen waren wel handig. Had verder geen invloed op de hoogte van ons bod trouwens.
Bij mijn oude huis boden ze echt veel geld voor de inrichting. Het liefst wouden ze zelfs dat ik alles liet staan, want ze vonden het zo leuk ingericht en hadden zelf nog niets.
Was wel chill om niet zoveel te hoeven verhuizen.
Oud bewoner van ons huis was een beetje laks in alles. Die had in dat overdrachtsdocument gewoon blind bij alles aangekruist dat hij het achter zou laten. Kwam de makelaar 1 week voor de overdracht opeens met de vraag of hij toch zijn wasmachine en (losstaande) koelkast mocht meenemen . Wij hadden onze eigen (veel oudere) wasmachine inmiddels al verkocht dus we hebben de wasmachine gehouden maar de koelkast meenemen. Hij ging naar een appartement en we mochten ook al voor een klein prijsjes een hoop tuingereedschap overnemen.
Vind het wel grappig dat het dus als gierig gezien wordt als je dingen niet voor gratis achterlaat, maar je er zelf dus ook niet voor wilt betalen
Ik denk dat het ook vooral afhankelijk is van wat het is. Een wasmachine kun je ergens anders ook gebruiken, maar raamdecoratie is vaak op maat dus dat kun je zelf niet meer gebruiken. Ik zou er zelf dan ook geen geld voor vragen, maar ik snap ook dat je er niet voor wilt betalen omdat je dat waarschijnlijk gaat vervangen voor iets van je eigen smaak.
Niemand zegt dat ze ergens niet voor willen betalen toch? Alleen niet de hoofdprijs. Probleem is dat op maakt gemaakt spul vaak super duur is maar nooit precies jouw smaak. Dus als je het overneemt wil je er weinig voor betalen maar de verkoper wil er wel veel voor hebben want het was ooit erg duur.
Wel echt mijn grote ergernis bij huurwoningen in nederland, Je wordt verplicht om zelfs de vloerbedekking er uit te halen. Dat weg te flikkeren en dan moet de volgende sloeber maar weer een nieuw laminaatje gaan leggen. Duuzaamheid, wat is dat? Toen wij uit onze sociale huurwoning gingen hebben we de gordijnen op de vliering verstopt met een briefje voor de volgende bewoners. Zelfs de afzuigkap en de kookplaat moesten er uit. Die hebben we toen maar aan de buurman met hetzelfde huis gegeven.
Nee echt niet eens. Als we het hebben over een op maat gemaakt vouwgordijn ofzo en je wil dat óf doorverkopen óf weggooien, dat vind ik vet gierig. Als koper komt je moment van niet gierig zijn bij het eigen huis dat je achterlaat of als jij dit huis weer doorverkoopt. Vind het echt onzin dat overal geld betaald voor zou moeten puur omdat het iemand ooit in het verleden geld gekost heeft.
Als je als verkoper denkt: ik neem gewoon alles mee en de oude gordijnen breng ik naar de kringloop wie weet kan iemand er wat mee: top, moet je doen.
Maar naar de stort brengen omdat de koper ze niet wilde overkopen is zo petty lol. Dat je gewoon het idee niet aankan dat iemand ergens van geprofiteerd heeft
Woningbouw gaf toen aan dat ze geen gegevens mochten verstrekken van de volgende bewoners. Ze wilde ook niet bemiddelen. Misschien bij particulieren huur wat makkelijker?
Maar ik heb het helemaal niet over de situatie waarin je het naar de stort brengt omdat iemand niet wil betalen. Die mensen zullen er vast zijn, niet mijn mensen. Ik vind het gewoon heel grappig om geïrriteerd te zijn als je dingen die niet van jou zijn niet gratis mag houden terwijl je geen flauw idee hebt wat iemand ermee gaat doen. Een (vouw)gordijn kan je bijvoorbeeld aanpassen aan de maat van een nieuw kleiner raam. Vind dit echt (dingen meenemen waar je zelf niks mee kan omdat je niet betaald wordt/dingen van waarde verwachten waar je zelf geen geld voor over hebt) twee dezelfde dingen
@Bailey ik snap dus ook prima dat je er zelf niet voor wilt betalen. Ik snap alleen niet dat je vindt dat een ander het voor je achter moet laten. Want als je het gratis mag laat je het ineens wel hangen? Iemand moet dus iets van waarde voor jou achter laten zodat jij degene bent die het weggooit als je straks geld over hebt voor nieuwe.
Zal ook net zijn hoeveel moeite iemand wil doen en per coöperatie verschillend. Voor mij is het ook al 6 jaar geleden dus zou top zijn als het in de tussentijd veranderd is.