Huizen/woningmarkttopic #3

Zo kut dit. Wij zijn een jaar bezig geweest om een offerte te krijgen van een aannemer. Inmiddels wel 4 aannemers verder. iedereen bleef maar beloftes doen. Ja volgende week is het echt klaar. Heeft u nog interesse want dan maken we het week X? Valse beloften, hopelijk heb je volgende week gewoon je offerte!

1 like

Wow 4 aannemers en een jaar verder? Dan tref je het niet met de goede aannemer. Je moet inderdaad geluk hebben. Wij hebben een aannemer door ons huis laten lopen en hij ging een offerte maken. Tijden niks gehoord en zelf nog een bericht achteraan gestuurd. Maar nooit een offerte gezien. Daarna iemand anders laten komen en die had na 1 maand de offerte gestuurd.

1 like

aannemers zijn echt het wilde westen, zeker de kleinere die eigenlijk totaal geen bureauwerk willen doen maar ook niet de middelen hebben om er iemand op te zetten

2 likes

Ja terwijl we de aannemer vroegen die bij onze buren aan het werk ging. Dus kon hij mooi werk met werk maken. Daarna een andere aannemer die naar tevredenheid in de buurt aan het werk is. Dus niet zomaar wilde googelen ofzo, haha. En ze hielden ons dus steeds aan het lijntje met valse beloften dus dan ben je snel weer een paar maanden verder. We hebben het ook over voorjaar vorig jaar met corona dat steeds het werk stil bleef leggen. Aannemers konden ook geen offertes krijgen bij hun leveranciers door grondstoffen tekorten dus we hadden ook wel begrip voor dat het allemaal wat langer duurde. Maar goed inmiddels is het werk uitgevoerd en zijn we heel blij met het resultaat. Eind goed al goed…

2 likes

Ik deel deze even hier, het gaat erover dat er steeds vaker woningen gebouwd worden die aan kale huur precies op de ‘sociale huur’-grens zit (de liberalisatiegrens), maar waar dan vervolgens nog honderden euro’s aan servicekosten bijkomen.

Ik ben op zoek naar een huurwoning en zie dit ook constant. Laatst een woning die dan op Pararius voor 672 euro stond en dan met servicekosten 1050 oid was. En dat is dan nog exclusief energiekosten e.d. he. Dat verzin je toch niet. En dan het als ‘sociale huur’ in de markt zetten en “met huurtoeslag!!” alsof mensen die huurtoeslag kunnen krijgen dat kunnen betalen.

6 likes

SPANNEND! Hopelijk loopt het naar wens :hugs:

1 like

Spannend! Hopelijk komen jullie eruit en kunnen jullie het voor een mooie prijs kopen!! :clap:t2:

2 likes

Ik ga voor jullie duimen :smiley:

4 likes

Spannend! Ik duim voor jullie.

2 likes

Spannend zeg :crossed_fingers: Hopelijk wordt het wat! Houd ons op de hoogte hoe het verder gaat haha.

Bij ons is de hypotheek rond, binnen één week dus het kan ook in de vakantietijd snel gaan. Dit weekend mogen we met onze aannemer het huis doorlopen, echt zin in want we hebben het maar een keer gezien. In nov krijgen we de sleutel en kan de verbouwing beginnen :smile:

5 likes

Wat goed! Zijn de verkopers hier nu al definitief mee akkoord?

1 like

Hoppaaa! Wat super fijn zo snel!
We lezen de uiteindelijke uitkomst hier nog wel!

Ons koopcontract is gister ook getekend door de kopers. Dus nu zijn de 3 dagen bedenktijd ingegaan. Heb er heel veel vertrouwen in, maar toch ook even spannend.
Zaterdag sushi om ‘t te vieren hopelijk!

12 likes

gaat snel joh!

4 likes

Maar hoe werkt dat dan? Want servicekosten moeten jaarlijks worden afgerekend obv de echte kosten dus tenzij het zo’n luxe complex met huismeester, deelauto’s en een fitnessruimte is (en dat lijkt me niet) kun je €400 per maand aan servicekosten niet droog houden toch? En ook al is het wel een complex met veel luxe, kom je alsnog niet aan €400 pm denk ik. Dan moet je als huurder alsnog dat te veel betaalde geld terugkrijgen.

Spannend! Hopelijk zijn de gasprijzen in maart ook normaler

4 likes

Whoaaaa gefeliciteerd!! Wat vet :star_struck:

2 likes

Yeeeess, gefeliciteerd :partying_face:

4 likes

Gefeliciteerd!! En wat spannend inderdaad ook dat het gelijk je lange termijn perspectief verandert qua evt terug naar Nederland.

1 like

Je bent ook gek als je van Scandinavië naar Nederland verhuist he :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gefeli! :heart_eyes:

2 likes

Wat een topnieuws! Gefeliciteerd! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes