Gefeliciteerd! Wat ziet het er mooi uit. Grote tuin, maak een tiny house oid voor verhuur. Vooral als de locatie zo goed is.
Uitzicht op gasloos is ook fijn.
Yesss wat goed! Gefeliciteerd!
Die kelder klinkt wel als toegevoegd waarde. In Nederland heb je dat (bijna)niet.
Keuken zou ik ook meteen doen. Wij doen nu veel ook meteen omdat we nu budget hebben (overwaarde), het echt nodig is (50jaar oud) en anders nooit doen. Vorige huis hebben we namelijk vaak gedacht, doen we wel een keer oa muur van keuken eruit. Maar niet dus.
Fijn toch dat je schoonouders dat kunnen.
Badkamer kan je ook makkelijk oppimpen. Wij hadden zelf witte badkamer gemaakt in oude huis en na paar jaar toch 1 wand met wandpanelen van echt dun laagje steen opgepimpt. Wat over was bij de wc en nieuw wastafeltje, was met manuren 1000euro. Het leek wel helemaal als nieuw.
Binnenkort zullen we ook uit onze toch al te dure huurwoningen gedreven worden omdat ze niet meer te betalen zijn. Wat gaan we dan doen? Zullen we op ons veertigste weer in een studentenhuis een kamer huren? Wat een verneukte wereld zeg
(Note to self: niet meer in dit topic lezen want kan al die gekochte huizen niet meer aan)
ik verwacht (hoop) dat de wel een tijdje prijsdalingen gaan komen, of op zijn minst een minder sterke groei :’)
misschien is mijn perceptie helemaal verkeerd maar ik vind 250k nu ook niet extreem veel? Ik verdien onder de mediaan dat is zo ongeveer mijn limiet als alleenstaande.
Ik zie het echt heel somber in. En ik hóef niet eens per se een woning te bezitten hoor, ik wil gewoon graag niet totale buikpijn hebben van de wanhoop dat ik straks gewoon… geen woning kan betalen? Huur óf koop? Wat moet ik dan doen?
De moed zonk me ook direct in de schoenen toen ik dit bericht las. Maar mede daarom ben ik blij dat ik dat boek van Cody Hochstenbach eindelijk gelezen heb. Dit is allemaal het gevolg van beleid (en beleid kan je veranderen). Los van dat het echt een heel goed boek is, vond ik het ook ergens ‘fijn’ dat hij als expert in hetzelfde schuitje zit. Ik betrap mezelf althans wel eens op zelfverwijten (had ik maar een hoger inkomen, andere keuzes gemaakt, een relatie gehad etc.) terwijl dat nergens op slaat.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich vandaag kut voelt, voel me wel gesteund in dit topic.
(ik had het artikel niet gelezen )
maar als ik het uittel wat ze als bruto opgeven komt wel ongeveer over aan het netto dat ik heb als ik het bereken dus ik kan echt niet volgen nu :’)
woningen zijn wel duur hoor, maar in principe is het ook een eenmalige aankoop (al wordt er in nederland blijkbaar veel meer herkocht dan in belgië)
Ik vind vooral de huurmarkt echt problematisch geworden, ik kan nu gaan huren aan dezelfde prijs als dat ik een hypotheek afsluit wat echt niet logisch aanvoelt omdat je er dus ook geen vermogen of stabiliteit mee op kan bouwen
Uit spanning, blijheid of beide?
Ja jullie gaan in een sneltreinvaart
Zo herkenbaar van een jaar geleden het is allemaal voor het goede doel
Iemand ervaring met huren en dat je niet volledig aan de inkomenseis voldoet maar wel bijvoorbeeld meer borg kan betalen of een garantsteller kan regelen? Ik hoop zo dat er iets mogelijk is, omdat we dan dezelfde kosten zouden hebben als nu weet ik wel zeker dat we het kunnen betalen namelijk. Morgen bellen maar hoop op positieve verhalen van flexibele meedenkende makelaars
Ja ik heb 2 keer met garantstelling gehuurd! Had nog net geen nieuwe baan dus was lastig om iets te vinden. Ik vroeg het maar gelijk bij het aanvragen van een bezichtiging of garantstelling mogelijk was. Vaak was het dan heel duidelijk ja of nee, heeft nooit echt iets tussen gezeten.
Ahhh wij hebben vanmorgen de sleutel gekregen!! Nu voor het eerst zelf in ons huis. Zo onwerkelijk nog
Pfoe ik begin toch wel echt de moed te verliezen qua ooit weer zelfstandig wonen hoor… Ik zou nog kunnen proberen komend jaar een jongerenwoning te krijgen (mag in mijn stad t/m 27),maar dan is huur + servicekosten meestal ongeveer 770 euro (maximale sociale huurprijs + een beetje servicekosten). Maar als ik dan nu voor dat soort woningen op gaslicht.com kijk, komen stroom en gas eigenlijk altijd op 350 euro per maand uit. Dat is dan 1100 euro per maand, dat kan ik gewoon niet betalen alleen eigenlijk? Maar wie kan dat nou wel maandelijks ophoesten als ie nog wel onder de sociale huurgrens zit qua inkomen? Ik vind het zo bizar
Krijg je dan wel nog huurtoeslag of net niet?
Nee ik niet, maar als je een lager inkomen hebt wel natuurlijk! Maar volgens mij is de huurtoeslag inkomensgrens 32000 euro en de sociale huurgrens 40000 euro, dus daar vallen best veel mensen tussen
Ah ja, dan is het echt kut en hou je geen bestedingsruimte over