Of deze wel up to date is omdat er staat dat ik voor 2 bedrijven werk (is 1 werkgever met 2 labels en ik werk voor beide labels dus ze staan ook beide op m’n LinkedIn)
Is dus ook wel te verantwoorden denk ik maar vind het dus echt al raar dat ze dat überhaupt gingen controleren.
Heel apart zeg! Ben nu wel benieuwd welke bank dit is?
ING
Ik ben bezig mijn verhuizing te regelen (voor het eerst zelf alles regelen), wat moet ik absoluut niet vergeten?
Ik heb mijn internet/TV, energie/gas, woningverzekeringen opgezegd. Water kan pas als ik eruit ga opzeggen. Vergeet ik iets?
Je verhuizing doorgeven bij de gemeente
Haha, goeie. Ik zet 'm op de lijst.
Er staan allemaal checklists op internet
Yesyes, ik hoor gewoon graag eigen ervaringen.
Haha Okee ja omdat je verhuizing doorgeven aan de gemeente op de meeste checklists op nummer 1 staat ofzo
Verhuis service aanzetten bij PostNL, kan je ook niks missen.
Nu vast een lijstje bijhouden waar je allemaal (sporadisch) post van ontvangt. Steeds meer instanties waar wij post van ontvangen (oa ziekenhuis, maar ook veel bedrijven die post naar mijn man zijn bedrijf sturen) versturen niet met PostNL maar met Sandd of zo’n ander dus die verhuisservice ontbrak nog de helft.
Straks ook opletten met online bestellingen, veel webshops hebben automatisch je adres erin staan als je een account hebt en het is mij al een twee keer overkomen in het begin dat ik het over het hoofd had gezien en het naar het oude adres ging.
Aan je inboedelverzekeraar vertellen dat je gaat verzekeren zodat je even op 2 adressen en tussen de adressen verzekerd bent.
Edit: dat je gaar verhuizen
Nou, de hele selectieprocedure van kopen zonder kijken doorlopen, maar helaas zonder succes. Gelukkig zijn we zelf natuurlijk wel verder gaan kijken en willen nu een bod doen op een huis waarop we hopelijk wel kans maken. De echte gekte is er wel een beetje af, met uitzondering van de jaren 30 huisjes.
Wat me wel tegenvalt is hoeveel mentale energie het kost. Niet eens het huizen kijken, maar het echt goed overwegen, je voorstellen hoe het is om daar te wonen, het bieden en dat allemaal in een vrij kort tijdsbestek. (en ondanks niet teveel hoop te hebben toch teleurgesteld worden en dat terwijl je niet eens inzet op je droomhuis, want dat is met ons budget in deze markt en regio niet realistisch).
Ik merk echt een kanteling in de huizenmarkt hier. Woon in een grote stad in een populaire wijk waar je een aantal maanden geleden een halfuur nadat iets op Funda kwam al niet meer kon bezichtigen. Maar nu staan (leuke) huizen gewoon wekenlang/maandenlang te koop zonder bezichtiging. Echt bizar. Denk dat het ook wel komt door de hogere rente want in combi met de gestegen prijzen van de afgelopen jaren is het nu gewoon niet meer te betalen. Zo onvoorspelbaar deze markt want er zijn natuurlijk ook nog wel plekken/huizen waar je nog steeds niet tussen komt.
Ik denk dat dit het goed samenvat: onvoorspelbaar. Ons huis staat nu bijna twee weken op Funda en vandaag zijn de laatste bezichtigingen. Dan zijn er in totaal 16 kijkers geweest waarvan we nu drie biedingen hebben en sowieso nog twee mensen gaan bieden.
Ik denk wel dat mensen nu voorzichtig zijn met ‘oude’ minder duurzame huizen en die waren natuurlijk wel heel populair maar met de stijging van de energieprijzen is dat natuurlijk een ding.
Ooh mega fijn dat het bij jou wel lekker gaat! Hopelijk zit er een mooie bieding tussen. Ja, dat denk ik ook. Het is wel spannend qua energie etc…
Ja, tot nu toe zijn we niet heel ontevreden maar meer mag altijd haha. Zal vooral blij zijn als we eindelijk weer normaal in ons huis kunnen leven ipv deze museum opstelling
Pfoeee… vandaag een bod uitbrengen op een huis voor het eerst. Ik had niet gedacht dat ik dit zo spannend zou vinden!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Hebben jullie al een idee van wanneer jullie echt erin willen?