Ons huis had na de eerste twee dagen iets van 40 likes en de dagen daarna ongeveer 9 likes per dag erbij. Nu is het wel gestagneerd.
En @Wonderland Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb zelf inderdaad ook nooit een huis bewaard. Maar als het dan om je eigen huis gaat, slaat de twijfel ineens toe.
@RupiKaur Wow, wat fijn dat jullie huis het zo goed doet zeg!
Is jullie huis inmiddels al vaak bezichtigd en/of verkocht?
Ik bewaar wel vaak huizen maar heb nog niks bezichtigd, dat zegt ook niet alles. Meer om in de gaten te houden welke huizen ik leuk vond, hoe snel ze gaan, of er prijsverlagingen zijn (al 1 hele keer gezien).
Ik sprak vandaag een vriendin die in een populaire buurt in Utrecht woont. Aantal maanden terug was het nog een gekkenhuis bij hun id buurt qua huizen verkopen.
Nu twee deuren verderop een huis dat uit wanhoop maar van Funda af is gehaald want gewoon niemand die interesse toonde of überhaupt kwam kijken. Ander huis waar 4 kijkers zijn geweest en 0 biedingen. Bizar verschil wel
Mijn vriend n ik hebben vrijdag 2 bezichtigingen gehad in 2 verschillende dorpen en het eerste huis had een fantastische tuin, in het dorp waar we graag zouden willen wonen en veel bergruimte etc maar de indeling van het huis is niet praktisch. De voordeur is bijv direct in de huiskamer en die kamer is ook Ʃrg smal. Dus te weinig leefruimte vooral als er kinderen komen.
De andere woning daarentegen was perfect. Helemaal af, iets kleinere maar wel mooie tuin en omdat het via via is gegaan zijn wij momenteel de enige kijkers. We vinden de woning allebei prachtig maar het ligt echt in een gat. Er is een kroeg, een Chinees restaurant en een kerk. Geen winkels, geen bakker ofzo en zelfs geen basisschool in het dorp. Daarvoor moet je een dorp verder gaan 3 km verderop via een drukke 60-weg.
We zitten nu dus al sinds gisteren te bedenken of we in zoān dorp willen wonen, we misschien toch voor dat andere huis moeten gaan en daar heel veel aan verbouwen of toch maar weer verder moeten kijken.
Say no more!
Je kan er misschien in je volgende woonplek ook nog wat mee of anders op marktplaats zetten. Als een volgende bewoner het niet wil overnemen dan zou ik t ook niet laten liggen hoor. Betalen pannenkoek!
Een huis kan je verbouwen en aanpassen. Locatie niet. Als het niet je droomhuis is zou ik niet voor het huis in het gat gaan.
Ik zou zelf verder gaan kijken!
Ik bewaar alleen maar van die mooie huizen die ik niet kan betalen haha. Ons huidige huis heb ik nooit bewaard en andere huizen waar we serieus interesse in hadden ook niet.
Ooh wel fijn 6 biedingen zeg!
Inmiddels is het aantal bewaard van 3 keer (gisteravond) naar 30 keer gegaan. Dus zal vannacht wel bijgewerkt zijn. Ik hecht er niet meer te veel waarde aan, maar altijd fijn dat mensen het een leuk huis vinden.
Ik bewaar heel veel, maar meer om te kijken waar ze voor verkocht worden, hoe lang ze online staan etc. Dus bewaren zegt niet zoveel denk ik. Als het weinig bewaard wordt is het in ieder geval geen teken dat je huis niet in trek is!
Nee precies, zo zie ik het nu ook. Het zegt niet zo veel over eventuele bezichtigen, maar het is altijd leuk dat mensen het in elk geval wel een leuk huis vinden. Maandag horen we meer van de makelaar over bezichtigingen!
@Spatel spannend! Succes met het huis strak houden haha. Met twee kinderen hier vond ik het echt heftig elke ochtend weer alles helemaal netjes maken en persoonlijke spullen in lades en kastjes haha.
ā
Voor de verkoop van ons huis is een inschrijving gestart en dinsdag is de deadline. Ben zo benieuwd! Mān vriend hoopt vooral op iemand met goede voorwaardes.
Ondertussen nog maar 1,5 maand voor we de sleutel krijgen van het nieuwe huis en het begint echt steeds meer te kriebelen. Heb zoān zin in dat nieuwe huis en alles weer inrichten etc.
Haha thanks! Ik vond de dag van de fotoās al een ramp met drie kleine kinderen, dus ben benieuwd naar de bezichtigingsdag(en).
En spannend de inschrijving! Was dat al het plan of na veel interesse?
Zeker spannend! Hier was āt ook een inschrijving i.v.m. 22 bezichtigingen. Uiteindelijk 11 biedingen gehad en gekozen voor de eennahoogste i.v.m. geen enkele voorwaarde.
Hoop dat jullie ook een mooi bod krijgen of zelfs kunnen uitzoeken!
Wij hebben de woningjacht ook weer geopend, inmiddels al zoān 2 jaar aan het zoeken.
Wij merken dat we er steeds vaker weer tussenkomen met bezichtigingen. Voorheen waren de bezichtigingsdagen al vol voordat het huis überhaupt op Funda stond, maar nu komen we er overal wel goed tussen.
Voor woensdag hebben we een bezichtiging gepland staan van een huis waar eigenlijk alles perfect aan is. Dus ik hoop heel erg dat het wat is en dat de prijs niet teveel omhoog gaat.
Ik zou gewoon eens langs gaan bij een notaris als je serieus nadenkt over een familiehypotheek. Die weet er alles van + de eerste bespreking is vaak vrijblijvend.
De tuin is in 2 gesplitst omdat de buurman recht van overpad(?) heeft? Dus het grootste gedeelte wat echt prachtig is, ligt dus achter dat paadje. De woonkamer is heel klein, geen mogelijkheid om hem breder te maken waardoor een fijne zithoek al niet mogelijk is. Ook de voordeur is direct in de woonkamer waardoor je een gedeelte verliest.
Plus de bovenverdieping heeft maar 1 grotere slaapkamer en 2 kleine met schuin dak waardoor je ook veel ruimte verliest. (De deurpost boven is ook maar 1.75 hoog wat wel te vervangen is maar dan nog)
Al met al hebben we besloten beide woningen geen bod uit te brengen. We kijken verder en hopen gewoon snel wat te vinden waar we ons direct thuis voelen.