Huizen/woningmarkttopic #3

Een kratje bier doet het meestal wel goed bij de meeste bouwvakkers is onze ervaring, toen wij aan het verbouwen waren, namen we regelmatig op zaterdagmiddag een kratje bier mee en dan haalden we bij de snackbar iets naar wens voor ze. Ze werkten dan tot half 2 en dan dus vaak een pilsje en snack.

2 likes

Wij hebben het niet gevierd, maar hebben wel met de buren een kratje bier en wat lekkers (bij de snackbar) gegeven aan de bouwvakkers.

2 likes

Kopers hebben het contract getekend en de drie dagen bedenktijd zijn ingegaan. Vind het stiekem toch nog best spannend allemaal :scream:

17 likes

Ja dat is hier in het oosten wel een ding. Dan komt er een vlag op het hoogste punt en wij hebben toen eten gehaald bij de snackbar aan het einde vd middag. En ook bier erbij ja.

4 likes

Thanks @Bouwnummerzoveel, @Suikerklontje, @Spatel en @Takkie! De aannemer heeft een klein feestje georganiseerd met hapjes en drankjes, maar dan nemen we nog wel een kratje mee! Dan kunnen ze altijd nog een keer iets drinken :).

5 likes

Ah thanks! Vind het heel rot voor jullie dat het allemaal zo moeilijk gaat en lang duurt… Hebben ze inmiddels al aan alle opschortende voorwaarden voldaan? Plan nog steeds Q1 starten met de bouw?

2 likes

Echt frustrerend lijkt me dat! Jullie zijn een droomhuis aan het ontwerpen, alles uitzoeken, en dan weet je nog steeds niet zeker of het allemaal door kan gaan. Heb je nog wel vertrouwen in de aannemer? Ik ga duimen voor half maart, dan ben je voor je hypotheek ook net op tijd toch? :crossed_fingers:

2 likes

Had je al uitgelegd aan de aannemer dat jullie wel echt met een strakke deadline zitten betreffende de hypotheek? En wat is de reden dat ze de bouw maar toe opschuiven, ik zou denken dat ze toch wel een oplossing moeten kunnen bedenken om jullie tegemoet te komen omdat ze zelf anders ook in de shit zitten als jij straks helemaal niet meer kan betalen?

1 like

Nee niet gevierd, maar het was en een heel groot project en het viel midden in Corona tijd.

Ik heb net mijn huis verkocht na 5 weken funda, maar vond de cijfers erg tegenvallen na de eerste week/ 2 weken. Dus pin je er niet teveel op vast.

2 likes

Mijn huis was meer dan 4000x bekeken na 2/3 dagen, 35x opgeslagen. Uiteindelijk 15 bezichtigen en 2 biedingen iets boven de vp gehad. Zegt weinig volgens mij hoor.

Verkocht in maart

1 like

Wij hebben ons huis in mei verkocht na 2 weken funda. Ik vond het aantal x bekeken en bewaard ook tegenvallen.
Uiteindelijk maar 6 bezichtigingen…
En maar 1 bod, dit was wel meteen de eerste die kwam kijken.

3 likes

Was het bod van €75k boven de vraagprijs ook meteen jullie enige bod? Jeetje wat een geluk dan! En wat zou ik als koper balen als ik daar achter zou komen :sweat_smile:.

@vruchtenthee ik denk dat de cijfers op funda ook erg afhankelijk zijn van de regio en prijs, niet elke regio en prijsklasse is even populair natuurlijk.

2 likes

Klopt ons enige bod en meteen zo exorbitant hoog. Ik denk ook dat ze zouden balen ja hahahaha.

4 likes

Achteraf hebben wij ruim een ton meer gekregen dan gehoopt.

2 likes

Haha ja! Ons huis stond afgelopen twee weken op funda en wij bleven ook de statistieken maar kijken. Die van ons was 57 keer bewaard, meer dan 4000 keer bekeken en hadden 9 aanvragen voor bezichtigingen. Waar ook een deel niet van is komen opdagen. Nu wel een bod geaccepteerd!

1 like

Hoe vaak van die 1600 heb je zelf gekeken? :stuck_out_tongue:

Haha nee hoor, snap dat het leuk is om in de gaten te houden. Het huis dat wij gekocht hebben was best vaak opgeslagen vond ik maar er waren weinig bezichtigingen en uiteindelijk maar twee biedingen. Één goed bod is natuurlijk voldoende! Omdat het niet zo populair leek hebben wij wel 't aangedurfd om onder de vraagprijs te bieden. Dus vooral zelf ook even opslaan.

4 likes

Haha ja snap ik! Bij ons werden alle afspraken gelijk in move gezet, dus konden we wel een beetje volgen hoeveel mensen er wilden komen kijken. De meeste aanvragen kwamen trouwens gelijk de eerste dag.

2 likes

Nee, ik vond het ook zenuwslopend. En nog, want er moet nog wel getekend worden én we moeten de bedenktijd nog door zien te komen!

1 like

Ik heb een verhuurdersverklaring opgevraagd bij mijn verhuurder en die steeds doorgestuurd naar wie 'm wilde hebben. Duurde al lang genoeg om die verklaring te krijgen, laat staan elke keer net een ander format.

3 likes