Ook voor een koper is dat niet chill😅 echt de irrationele angst dat ze ineens toch nog een hoger bod krijgen. Duurde mij ook zeker een week.
Weet niet of je op deze info zit te wachten, maar goed, ik zou t zelf wel willen weten. Wij hadden afgelopen week twee bezichtigingen. En beide makelaars hadden deze werkwijze achter zich gelaten, omdat het niet meer zo zeker zou zijn dat er überhaupt biedingen zouden komen, en met deze werkwijze moet je als koper al snel overbieden om kans te maken, en daarom haken sommige geïnteresseerden af omdat ze dat niet meer willen/kunnen (? Ik snap de ‘logica’ achter dat deze werkwijze overbieden id hand werkt overigens niet, misschien heb ik t verkeerd begrepen).
Dus nu was t gewoon gelijk bieden als je echte interesse hebt. Je hoeft niet meer te wachten op een bepaalde week. Maar je mag er dus ook 3 of 4 weken over nadenken. En je kunt dus ook gaan onderbieden als je wilt en hopen dat er niet iemand met hoger bod is zodat je kan gaan onderhandelen met de verkoper.
Weet niet of t overal al zo gaat, maar het is allemaal wel flink in beweging volgens mij.
Hoop in ieder geval op een mooi bod voor jullie!
Ik denk - en dat gevoel heb ik met veel posts over bieden hier - dat je er vooral goed aan doet om je makelaar nog even te bellen voor toelichting. Dit zijn namelijk gewoon keuzes en makelaren bedenken strategie die op basis van wat zij denken dat gunstig is voor jou. Dat wil niet zeggen dat het vaststaat. Als jij wilt dat het anders gaat kan je daarvoor kiezen.
Als je 20 bezichtigingen hebt is inschrijving een logische methode. Je krijgt alle biedingen tegelijk, hoeft dus niet bij elk bod te denken: moet ik dit serieus overwegen, gaat er later deze week iemand overheen? Als je er twee hebt zoals hierboven is het weer een ander verhaal. Je hebt dus niet zoveel aan individuele verhalen als die verkoopsituaties niet echt vergelijkbaar zijn met de jouwe.
Ik heb 2 afhakers gehad dus niet echt het ideale antwoord denk ik.
Bij koper 1 duurde het 1,5 week en toen hadden ze de personalia voor het contract nog steeds niet gestuurd. Toen kwamen we erachter dat ze hun bod op een ander huis aan het afwachten waren…
Bij koper 2 kreeg ik meteen de personalia opgestuurd vanwege het akkefietje met koper 1 maar tekenen duurde nog 1,5 week en heeft uiteindelijk gebruik gemaakt van bedenktijd omdat ze er niet meer van sliep
Bij onze uiteindelijke koper was binnen 1,5 week alles rond wat heel fijn was.
Neeee! Haha voor dat eerste geval zijn wij nu ook ineens bang. Maar de personalia etc. hebben ze wel al dezelfde dag gestuurd. Ik moet er ook bij zeggen dat ze uit het buitenland komen, dus ze zullen het contract ook moeten vertalen, dus dat zal ook meespelen. Ik ben in elk geval blij als de bedenktijd erop zit!
Sowieso goed inderdaad om door te vragen bij de makelaar wat de gedachtegang achter de strategie is. Wat ik er wel tot nu uit de contacten met makelaars opmaak, is dat het voor zowel kopers als verkopers een onzekere tijd is, en dat er eigk niet echt een beste strategie meer is. Kijk vooral ook waar je zelf goed bij voelt.
De reden dat de ene makelaar die weken-strategie achter zich had gelaten, was omdat er bij zijn laatste 3 huizen steeds 15-20 bezichtigingen waren en 0 biedingen. Terwijl tegelijkertijd in deze tijd precies eendere huizen met dezelfde bezichtigingsaantallen wel met een mooi overbod verkocht worden… Hij kon echt niets bedenken waar dat aan zou liggen, behalve geluk / pech afhankelijk van of je verkoper of koper bent.
Een ruime week omdat de kopers op vakantie waren. Vond ‘t ook niet heel chill, want met de 3 dagen bedenktijd erbij dus 2 weken in totaal.
Maar ‘t is goed gekomen, dus hoop bij jullie ook!
Oooh wat rot zeg! Wat was de reden? En dat lijkt me zeker stress geven! En bij @JustinBieber al helemaal. Hebben jullie uiteindelijk ook minder gekregen voor het huis dan wat de eerste koper er voor wilde geven?
Echt, what’s up met foto’s van kranen op Funda waarbij het water eruit stroomt? Ben het nu al best vaak tegengekomen en kan echt geen enkele reden bedenken waarom je dit zou doen als fotograaf.
Onze makelaar heeft de fotograaf de opdracht gegeven dat te doen . Ik vond het ook belachelijk, maar zij wilden dat perse.
Ja wij hadden maar 2 biedingen. Dus na de tweede afzegger hebben we hem van funda afgehaald. En een maand later opnieuw alles gedaan. Toen hadden we 7 biedingen waarvan er 5 hoger waren dan die eerste 2. Uiteindelijk voor 20.000 meer verkocht. Dus uiteindelijk een geluk bij een ongeluk maar zoals @Printemps al zei dit heeft ne zoveel stress en tranen gekost. Het was onwijs heftig maar we kijken er nu wel heel positief op terug. En idd, mijn makelaar had het in die 8 jaar nog nooit meegemaakt dus het komt echt heel weinig voor.
Haha. Ik werk als vastgoed fotograaf en ik vertik het om foto’s te maken van een stromende kraan. Zo achterlijk haha.
Beetje rare vraag: ik woon nu in een ontzettend goed geïsoleerde nieuwbouwwoning. Heel fijn dat de temperatuur vrijwel constant is, zeker overdag in de warme zomermaanden.
Echter… 's Nachts koelt het bijna niet af in de slaapkamers (ondanks ramen tegenover elkaar open, ventilator aan, dunner beddengoed). Je voelt dan wel een zuchtje wind, maar echt heel koel wordt het niet. Doordat ik bijna 30 jaar in slecht geïsoleerde huurwoningen heb gewoond, ben ik het blijkbaar gewend om 's nachts met véél tocht/gure wind te slapen. Ik slaap nu helaas al maanden super slecht, tenzij de airco aan gaat (maar dat kan natuurlijk niet dagelijks). Herkent iemand dit probleem?
Ja! Volgens mij gewoon omdat de vloer, muren etc binnen warm blijven door de goede isolatie en het is snachts nog niet koud genoeg om goed af te koelen. Kun je weinig aan doen. Maar ik vind het wel chill nu nog even niet stoken
Erg herkenbaar. Voor mij geldt wat @Monica zegt: je verandert er denk ik niet zoveel aan. Ik heb de oplossing iig nog niet gevonden.
Ah balen… Hopelijk went het op een dag.
Ik kan idd nog een ventilator voor het raam zetten.
Nou als het huis zo populair is denk ik niet dat iemand zich laat afschrikken door een mannetje in de straat hoor!
Ik denk dat het een mega positief signaal is als je door een buurman uit de straat random aangesproken wordt die vervolgens het huis gaat afkraken! Dan leg je al heel snel de link dat of hijzelf geïnteresseerd is of idd iemand anders erin wil.
Maar vervelend dat je er zo slecht van slaapt! Ik denk dat als wij straks (? hopelijk ooit) ergens een bod op hebben dat ik hetzelfde heb!
Wat vervelend zeg, en al een jaar bezig ook…
Wij zijn nog niet echt begonnen met bieden, heb mn kop momenteel nog in het zand dat overbieden helemaal niet meer nodig is tegenwoordig Dus jouw bericht is wel even reality check. Mag ik mss vragen in welke regio jullie zoeken en/of stad of dorp?
Whoaaah ein-de-lijk bijna de sleuteloverdracht van ons huis hebben het al in april gekocht dus hebben zo lang gewacht! Alles geregeld met verzekeringen, de energiemaatschappij en net alle papieren van de notaris ontvangen. Zo spannend maar zoveel zin in