Leuk! Gaan jullie nog veel klussen of kun je er al snel in?
Nee hoeven maar heel weinig te doen Alleen verven, en wat onderhoudsdingetjes buiten die op latere termijn kunnen (voegen, kozijnen verven, ect). Dus mogen meteen aan t leukste deel beginnen: inrichten
Pff het heeft bijna 6 weken geduurd om alles rond te krijgen maar vandaag officieel akkoord gekregen op de hypotheek Ik was echt even bang dat het niet meer zou goedkomen.
Yessss, zo leuk!
Wij hebben in maart gekocht en krijgen op 29 december dan eindelijk de sleutel. Bijnaaaaa!
Wow nog veel langer wachten dan wij! Pittig zeg. Was t voor jullie wel allemaal goed te regelen met de bank?
Heerlijk om al die herkenbare dingen te lezen hier!
Wij krijgen over 2 weken de sleutel al. Hier gaat het juist heel snel allemaal, dat is ook niet altijd even fijn haha.
Als het goed is horen we morgen van de aannemer of hij gelijk tijd heeft voor de verbouwing of dat we er toch eerst in gaan en later gaan verbouwen.
Alles staat hier dus al weken āon holdā omdat we op zijn offerte en planning wachten. Hopelijk morgen een positieve reactie en dan gaan we als een gek alles akkoord geven en bestellen wat we afgelopen tijd al uitgezocht hebben.
Inpakken ben ik nog niet eens aan begonnen. Vind āt bijzonder hoe relax we nog zijn. Nu willen we ook pas half december verhuizen en vind ik een huis vol dozen echt niet chill, dus ik wacht nog even,
Hoever van tevoren beginnen/begonnen jullie?
Dat is zeker nog wel realiteit helaas ja. Goede vrienden zoeken een huis in Den Helder en daar was de woningmarkt altijd nog wel te doen, maar ze komen er amper tussen om te bezichtigen, bieden 22.500 - 30.000 over en nog afwijzing na afwijzing.
@fullmoon Ik begon een paar maanden van tevoren al wel met spullen opruimen en uitzoeken. Maar pas 1 Ć 2 weken voordat we de sleutel kregen echt begonnen met inpakken. Veel dingen heb je toch nog wel nodig en ik had geen zin om alles dan in dozen te moeten zoeken
Ik ben ongeveer 5 weken van te voren langzaam begonnen! Elke dag een paar dozen van dingen die je niet dagelijks gebruikt. Nu tegen t einde doe ik wat meer; maar t allermeest doen we de dag vlak voor de verhuizing.
Ja superlang he. En niet eens nieuwbouw haha. We hebben een hypotheekverstrekker uitgekozen waarbij we gratis konden verlengen (waren er niet veel). En die hadden toen ook nog een gunstige rente. Dus dat is gelukkig allemaal geregeld zonder problemen.
Nu begint het plannen maken. We zijn wel nog een paar keer wezen kijken sinds maart. Op een gegeven moment vergeet je gewoon hoe alles er ook alweer uit zag
2 dagen ervoor geen aanrader
Met inpakken is het ook een idee om een doos klaar te maken voor spullen binnen handbereik⦠ik had dat wel voor kleding/verzorgingsspullen zodat ik voor een aantal dagen voorzien was in ondergoed, deo, kleding etcā¦
Ik heb er niet aan gedacht om dat te doen voor de keuken en moest elke x weer zoeken naar theekopjes, de keukenrol, snacks etc. Vooral toen de keuken nog niet was geinstalleerd maar we wel hulp kregen van familie bij de verhuizing.
We hebben waarschijnlijk een huis!!
Ging allemaal supersnel. Gistermorgen bezichtiging gehad. De makelaar vertelde dat de verkoper er zo snel mogelijk uit wil ivm dubbele lasten. Mocht er dus een goed bod gedaan worden, zou hij daar akkoord mee gaan.
We vonden het een supermooi, ruim huis wat praktisch af is. Keuken en badkamer zijn recent vernieuwd en ook helemaal onze smaak. Uiteindelijk een bod uitgebracht van 10.000 boven de vraagprijs. Verkoper kwam meteen met een tegenbod van 16.000 boven de vraagprijs. Lager wilde hij echt niet gaan, en er stonden nog 3 dagen met bezichtigingen gepland, dus ze hadden vast en zeker snel een andere koper gevonden (gewilde buurt, instapklaar, huizen worden nog flink overboden)
Uiteindelijk akkoord gegaan met zijn tegenbod, inclusief de raambekleding (wat ook precies onze smaak is) en een aantal op maat gemaakte kasten.
Kan het echt nog niet bevatten hahaha.
Wat leuk, gefeliciteerd!
Wat vond je ervan dat de verkoper dus eigenlijk een prijs boven de vraagprijs vroeg? Onze makelaar wilde dat in eerste instantie ook doen, 15k onder onze prijs gaan zitten, maar dat voelde voor ons dus heel vreemd. Voor mij is de vraagprijs wat je er graag voor wilt hebben, als er weinig animo is misschien iets eronder, maar om uit te gaan van overbieden vind ik best gek.
Dat vond ik ook heel gek. Voelde inderdaad alsof ze verwachten dat er wel overboden zou worden. Ook omdat hij eigenlijk niet meer naar beneden wilde gaan met zijn tegenbod.
Bij een ander huis waren we hier ook niet akkoord mee gegaan. Bij dit huis was de vraagprijs al relatief laag, dus kwamen we uiteindelijk wel op de prijs uit die we er ook voor hadden gegeven als het de vraagprijs zou zijn.
Ik was laatst ook bij een woning wezen kijken die ik al aardig aan de prijs vond. Toen ik voor de 2e keer ging kijken zei de verkopende makelaar dat het huis erg scherp in de markt gezet was en dat ze wel verwachtte dat het voor minstens 30.000 meer verkocht zou kunnen worden. En ik ben dat toen gaan navragen bij de aankoopmakelaar en die zei dat het huis idd veel meer waard was dan de vraagprijs. Ik vind dat zo stom! Dan zeggen die vraagprijzen op funda toch ook niks meer.
Maar dit is toch al jaren bekend dat huizen scherp geprijsd worden aangeboden vanwege het overbieden?
Ik zou echt uitkijken met dat soort dingen. Wij hadden dus een aantal bieders en een iemand kwam nog extra met aankoopmakelaar kijken. Precies die persoon heeft ook als enige overboden en dan ook nog eens 110k boven de vraagprijs. Het hoogste bod erna zat 10k onder de vraagprijs. Echt bizar.
Wooow lijkt me echt intens kut als je hier als koper ooit achter komt.
Dat is echt een bizar verschil. Ik denk niet dat dat zo vaak voorkomt.
De meeste mensen zijn al een tijd aan het zoeken en via het Kadaster heb je na een paar maanden wel een goede kijk op de verkoopprijs van huizen in je segment en wijk (ongeacht de vraagprijs). Wij hebben echt lang gezocht en wisten op een gegeven moment al of een huis hoog of laag in de markt gezet was, wat we ongeveer zouden moeten bieden etc. voordat de aankoopmakelaar een woord tegen ons gezegd had erover. Klinkt alsof jullie kopers geen enkel risico wilden lopen en het huis per se wilden hebben. Nou ja, heel fijn voor jullie!