Dit komt toch vaker voor dan je denkt.
Kopers laten zich maar al te graag opjutten door de makelaar.
Voorbeeld van vorig jaar. Een huis stond al enige weken te koop en er waren geen kijkers/bieders. Toch komt er dus alsnog een kijker, die een ton overbood, niet wetende dat zij nog de enige belangstellende waren. Zij hebben dit uiteindelijk gekocht, maar je voelt je wel bekocht als je daar later nog achterkomt.