Ik dacht zelf richting de hogere als ik vergelijkbare huizen bekijken die te koop staan
Lees hierboven, dat moet je niet willen. Extra laag inzetten zodat zij lekker veel verdienen op je overwaarde.
Wij hebben voor het eerst geen inschrijving bij een huis. Dus we hebben gebeld met ons bod en dat zou voorgelegd worden aan de verkopers. We hebben niet ons maximale bod gedaan, want we gingen er vanuit dat we nog wat zouden onderhandelen. Maar we zijn dus niet meer gebeld, dus ik krijg het gevoel dat ze gewoon andere/betere biedingen afwachten. Echt irritant, ben bang dat ze morgen bellen van joe we hebben een beter bod terwijl wij meer zouden kunnen nog. Wat is het toch frustrerend haha
Ik begin hem beetje te knijpen. Vandaag 3e dag na bezichtigingen. Hoop wat te horen voor een bod.
Maar kan maar zo zijn dat de makelaar de extra info nog niet heeft doorgestuurd ivm zijn vakantie.
Denk pas na het weekend maar heb geen geduld. Iedereen zegt, gaat zo 2 weken overheen. Maar wij moesten steeds zo snel mogelijk alles doen.
Heb je geen einddatum voor sluiten van de biedingen?
Nee doet de makelaar niet. Dat vind ik zelf irritant.
Hoorde net wel dat een paar stellen voor 2e keer willen kijken dus dat is wel goed teken.
Maar dat had ik niet verwacht op basis van mijn eigen (en van vrienden) ervaringen in deze tijd.
Merk toch wel dat door die speculaties van rente etc wat terughoudender zijn geworden.
Dat zei de makelaar ook.
Ah oke! Bij ons kwamen de biedingen namelijk op de dag van sluiten vooral binnen.
Wel heel fijn dat mensen voor de tweede keer willen kijken, das heel positief!
Dat is volgens mij ook normaal. Hebben wij zelf ook gedaan. Makelaar belde dan net voor tijd om te vissen naar biedingen en deed dan een bod namens ons.
Ben zelf niet zo van dat vrijblijvende en denk, gewoon deadline geven om druk op te voeren. Maarja makelaar zou wel beter weten/ aanvoelen voor dit huis.
Als mensen aangegeven voor een 2e x te willen komen kijken, zijn ze geïnteresseerd.
Onze makelaar gaf van elke bezoeker een omschrijving en of ze wel/ niet enthousiast waren.
Ik heb ook geen idee hoe dat werkt met bieden, ik stel me voor dat wanneer je je droomhuis ziet, je toch meteen diezelfde dag nog een bod wil neerleggen?
Maar misschien werkt dat nu toch anders dan een paar maanden geleden.
2e keer doe je idd niet zomaar. We kregen ook beschrijvingen en mate van interesse.
Ik ben gewoon ongeduldig, vooral omdat wij voor ons gevoel wel snel moesten zijn. Maar is ander type huis en grond ook.
Maar zijn toen zelf nog paar keer langs het huis gereden voordat we bod deden.
Als het met inschrijven was, boden wij zo laat mogelijk. Omdat anders makelaars belden en dan achter ons bod kwamen om hoger te bieden. Dat wilden we voorkomen.
Maar je wil het huis toch? Waarom dan zo laag mogelijk bieden? Dan weet je zeker dat je overboden wordt? Hoef je niet eens moeite te doen om te gaan bieden lijkt me.
Zo laat mogelijk, niet laag
Oooohhhh Hahaha, ik las laag ipv laat ik snap 'm
Iemand die ik ken gaat zijn huis verkopen en wij mogen als eerste komen kijken zonder tussenkomst van makelaar. Zo fijn! We hadden eigenlijk net besloten om nog een aantal jaren in ons huurhuis te blijven omdat het in onze stad momenteel echt geen doen is, dus ik hoop zo dat dit gaat lukken. Alleen wel spannend of ik een intentieverklaring kan krijgen; het is namelijk een tijdelijk project, maar wellicht kan ik daarna wel doorstromen naar een ander organisatieonderdeel. Anders moet er gerekend worden met inkomen van de laatste drie jaren, maar toen studeerde ik ook nog en ligt het inkomen veel lager dan mijn huidige inkomen. Iemand ervaring met hypotheek op basis van inkomen laatste drie jaren? Ik zie dat ze het laagste inkomen nemen uit die drie jaren, maar iemand een idee in hoeverre ze ook kijken naar je perspectief op de arbeidsmarkt? Zou wel fijn zijn als ze deels rekening kunnen houden met mijn huidige inkomen. Ik ga dit uiteraard maandag ook voorleggen aan een hypotheekadviseur, maar wellicht heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie.
Heet arbeidsmarktscan. Verklaring die je kan opvragen als je met minimaal een jaar werkervaring met tijdelijk contract in een goede sector zit, mits je voor een bank gaat die ermee werkt.
Ah top, ik ga eens kijken bij welke banken dit mogelijk is. Biedt iig wat perspectief! Dank, jij ook @Solsikke
Voor het geval een arbeidsmarktscan voor jullie uiteindelijk niet praktisch blijkt, dan zit je inderdaad vast aan het salaris over de afgelopen 3 jaar. Ik heb op die manier de hypotheek aangevraagd. Ik had toen 2,5 jaar werkervaring na mijn studie. Mijn inkomen over het eerste jaar was dus erg laag. Bij onze hypotheekverstrekker keken ze toen niet naar het laagste jaar, maar namen ze het gemiddelde van de drie jaar. Het kan dan dus ook nog lonen om te kijken wat de verschillende hypotheekverstrekkers dan als uitgangspunt nemen.
k woon nog niet zo lang in mijn studio, maar ik heb echt behoefte aan meer ruimte. Daarnaast valt de keuken half uit elkaar en stroomt mijn douche altijd over lol. Ik had even mijn nieuwe inkomen ingevoerd bij een woningcorporatie waar ik sta ingeschreven, maar het aanbod is helaas nog minder dan een half jaar geleden
Huur je nu particulier?