Huizen/woningmarkttopic #3

Zit je nu dan ook in sociale huur? Dan kan je - verschillend per stad natuurlijk - voorrang krijgen op middenhuur

2 likes

Moet je even bij je woningcoorporatie kijken of bij andere woningcoorporaties in de regio waar je woont!
vaak ook voorrang op vrije sector/koop

1 like

Nou ik heb te vroeg geklaagd hoor. Een intentieverklaring was niet verplicht maar de verhuurder wilde alleen dat het vakje ā€˜nee’ was aangekruist bij de vraag of er de intentie was het dienstverband voort te zetten. Nu was er niks ingevuld. OkĆ© dan :grinning:

2 likes

huh

5 likes

Of ā€˜ja’ natuurlijk, maar maw er hoefde niet per se een intentie te zijn maar het moest wel ingevuld zijn

1 like

Ik weet niet of het hier mag dus vandaar dat ik niet in details treed in dit bericht, en anders verwijder ik het weer. Maar ik ga mijn woning in het centrum van Groningen te koop aanbieden. Mocht iemand geĆÆnteresseerd zijn in meer details, let me know!

2 likes

Wij krijgen morgen de sleutel van ons huis en ik vind het zo spannend! Heb een week vakantie gelukkig om rustig te verhuizen maar volgens mij wordt het nog best een klus. We hebben wel verhuismannen ingehuurd voor zes uur lang dus dat scheelt. We willen volgende week vrijdag echt over want 1 november moet het oude huis leeg zijn voor de kopers.

16 likes

Ik heb persoonlijk een slechte ervaeing met die verhuurder. Alles duurt lang en ze doen heel lastig over dingen

5 likes

Ik weet niet of een verhuurder mag vragen naar een uitdraai van je BKR maar (volgens mij wel aan jezelf, ze kunnen het niet zelf opvragen). Hoewel internet me vertelt dat dit wel vaker gebeurt in de particuliere sector. In dat geval kan ik me haast niet voorstellen dat ze daar geen rekening mee houden om te beoordelen of je wel of geen ā€˜geschikte’ huurder bent.

1 like

Ik ben nu aan het verhuizen. Ik doe het ook op het gemak, maar het valt toch altijd tegen hoeveel spullen een mens heeft (en dan heb ik nog relatief weinig :crazy_face:). In dozen ziet het er allemaal veel meer uit dan netjes in kasten, haha. Maar ik ben mezelf wel heel dankbaar dat ik niet alles in bv. 2 dagen moet verhuizen. Fijn dat jullie ook meer tijd hebben!

Wel herkenbaar dus, ook de spanning. Ik heb nu moeite met slapen, omdat ik constant bezig ben met plannen, regelen, etc. Ik woon nu ook soort van tussen de 2, want het komt beter uit als ik soms hier en soms daar slaap, waardoor ik steeds moet nadenken wat ik van waar moet meenemen. Ik heb nl. niet echt verlof (ik heb een flexibel rooster, maar alles blijft wel doorlopen, zeg maar).

We hebben verder wel gelijkaardige deadlines, ik wil tegen volgende week vrijdag alles verhuisd hebben, zodat ik de week erna nog kan kuisen voor de plaatsbeschrijving (31 oktober).

Veel succes!

3 likes

Ik ken iemand die bij een verhuurmakelaar in Rotterdam woont en die vragen zelf al jaren BKR registraties op

1 like

Ik gok met toestemming van de persoon in kwestie in dat geval want het is geen kredietverstrekker.

1 like

En ik juist een redelijk positieve. Huurde eerst een appartement via hen en nu een huis. Als er iets kapot is, dan wordt het gewoon gemaakt en onderhoud wordt gewoon ruim op tijd gedaan.

1 like

Link plz

3 likes

Overmorgen gaan mijn vriend en ik kijken bij een kluswoning in een superleuk buurtje waar we graag willen wonen. Maar het moet wel helemaal gerenoveerd worden, dus het zou een aardige uitdaging worden. Mijn vriend is losgegaan met floorplanner en we hebben al de perfecte indeling bedacht. En nu zie ik het helemaal voor me hoe het eruit ziet als het af is. :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Succes :four_leaf_clover:

1 like

Jaa floorplanner is zo handig! Wij hebben ons huis ook al helemaal ingericht. Het moet eerst nog helemaal verbouwd worden :sweat_smile:, maar het is zo’n fijne check of plannen ook daadwerkelijk goed passen ruimtelijk.

Succes, hopelijk wordt het watšŸ¤ž

4 likes

Oeh nice! Lijkt me echt nog een keer leuk om een huis helemaal op te knappen.

Gaan jullie het zelf doen of uitbesteden? In dat laatste geval zou ik wel wat offertes opvragen voor je een bod doet want de prijzen zijn echt bizar tegenwoordig :exploding_head: Wij gingen dit laatst bekijken voor een eventuele aanbouw bij een huis waar we in geĆÆnteresseerd zijn, en ik ben me echt kapot geschrokken.

2 likes

Het inrichten is echt het leukste. En je voorstellen hoe het er allemaal komt uit te zien en zoals hier gezegd vraag echt voor alles bij meerdere aannemers, kan veel verschil op zitten.

1 like

Mag ik vragen wat de prijzen ongeveer waren van die offertes?
Ik denk dat wij het gedeeltelijk zelf willen doen, maar toch ook voor een gedeelte uit willen besteden.

Misschien inderdaad wel handig om alvast wat offertes de deur uit te doen.

1 like