Huizen/woningmarkttopic #3

Het inrichten is echt het leukste. En je voorstellen hoe het er allemaal komt uit te zien en zoals hier gezegd vraag echt voor alles bij meerdere aannemers, kan veel verschil op zitten.

1 like

Mag ik vragen wat de prijzen ongeveer waren van die offertes?
Ik denk dat wij het gedeeltelijk zelf willen doen, maar toch ook voor een gedeelte uit willen besteden.

Misschien inderdaad wel handig om alvast wat offertes de deur uit te doen.

1 like

Wij hebben uiteindelijk geen echte offerte opgevraagd met precieze afmetingen, maar twee aannemers gebeld voor een grove prijsindicatie.

Het ging dan om een uitbouw van ca 2 meter, waarbij er een balk moest komen vanwege het doorbreken van een dragende muur, en met heipalen.

De rest (afwerking, kozijnen, vloer, materiaalkeuze etc.) kan vervolgens nog behoorlijk variëren afhankelijk van hoe mooi/kwalitatief je het wilt hebben.

Wij kregen bij de ene aannemer een prijsindicatie van €50.000-60.000, de ander had het zelfs over €60.000-80.000.

En ik dacht van tevoren aan bedrag tussen de 20-40k :rofl:

Wij zoeken nu dus een huis waar we geen uitbouw aan zouden willen plaatsen op korte termijn :innocent:

3 likes

Oei, dat zijn behoorlijke bedragen haha. Het huis waar wij gaan kijken heeft al een uitbouw, maar wij zaten te denken om daar een nieuwe aanbouw van te maken omdat de huidige niet echt fantastisch is. :woozy_face:

2 likes

Nou lekker… we zouden de inbouwkasten bij het nieuwe huis krijgen, zouden de oude bewoners allemaal laten staan (stond ook in de brochure van het huis). Vrijdag laatste check door het huis en toen getekend etc. Lig ik vannacht in bed, denk ik ineens huh er zaten toch deuren voor de kasten in de slaapkamer??? Hebben ze die kasten blijkbaar allemaal omgewisseld voor andere (veel lelijkere) kasten. Kunnen we hier nog iets mee? Zal ff kijken of ik zo in een spoiler de foto’s kan zetten ter beeldvorming hoe kut het is haha.

Foto

Dit had er dus moeten staan, maar we hebben dus nu allemaal kasten zonder deuren, totaal anders en allemaal ouwe zooi. Heb er alleen nog geen foto van, maar toch:

1 like

Lijkt me wel, als je daar afspraken over hebt gemaakt in het koopcontract kun je daar van op aan. Contact opnemen met jullie makelaar!

5 likes

Ja, baal er echt van dat we het vrijdag niet gezien hebben. Moet ff terug zoeken wat er precies in het koopcontract over stond.

1 like

Ik zou het sowieso voorleggen aan de makelaar, ook als het niet in het contract staat. Die heeft het beste zicht op wat er mogelijk zou kunnen zijn

Wel echt kut zeg :frowning:

Ja, echt balen. Ze hadden dan weer wel heel lief andere dingen achter gelaten die we goed kunnen gebruiken, maar die kasten die er nu staan zijn echt een stuk minder mooi. Zal er morgen nog ff een foto van toevoegen, dan kunnen jullie allemaal mee balen van het verschil.

1 like

We hebben net even de Lijst van Zaken in Move nagelezen en daar staat letterlijk: kasten inloopkast op de ouderslaapkamer met deuren.

Kan niet missen dus en er staat ook echt nog eens bij dat het ‘met deuren’ opgeleverd moest worden.

@Shaaar het gaat dus 100% over deze kamer en het zijn echt compleet andere kasten, er passen niet eens deuren in bijvoorbeeld.

8 likes

Garant staan is sowieso al lang niet meer echt een ding/mogelijk. Dus dat scheelt :crazy_face:.

Maar ik zou denk ik nog een tijdje doorsparen en wachten wat de markt doet. Wellicht maak je ook nog stappen bij je werk en is er over 2 jaar wat meer mogelijk? Huren is in principe ook niks mis mee he. Een hypotheek met deze rente zonder spaarruimte, en dan ook nog in een opknapper zou ik als eenverdiener niet prettig vinden (voor mezelf).

3 likes

Dan zou ik heel goed de foto’s van funda opslaan (voor ze weg zijn) foto’s maken van wat er nu staat en je meteen melden bij de verkopend makelaar!

1 like

Ik zou het spelen via je aankoopmakelaar. Die is ingehuurd door jullie, die kent jullie en die weet van hoe of wat van jullie kant

Verder eens!!

2 likes

Een klein tuintje mis ik zelf ook wel. Maar joh straks is je dochter oud zat om buiten ergens te gaan spelen, heeft zij die tuin al niet meer nodig :crazy_face:.

2 likes

@Ginger we hebben het huis zonder aankoopmakelaar gekocht, dus dat kan helaas niet. Morgen meteen de verkoopmakelaar bellen in elk geval.

Heb alle foto’s van Funda al opgeslagen dus die hebben we in elk geval.

Ahh dan via de verkoopmakelaar indd

3 likes

Ja, helaas wel dus dat is wel zuur. Ben ook wel benieuwd, het is gewoon een beetje aso ook om dan zo om te gaan wisselen.

1 like

En niet vergeten dat de verkopend makelaar de belangen van zijn verkoper behartigt. Misschien dat je ook nog even het juridisch loket kan bellen?

Als je puur kijkt naar de koop zou je kunnen zeggen dat het wanprestatie is want de verkoper is niet volledig de overeenkomst nagekomen, die kast was onderdeel van de overeenkomst maar ontbreekt. Maar ik weet niet wat het tekenen bij de notaris voor gevolgen heeft daarvoor.

Wat staat er over feitelijke levering in je akte? Wordt er geleverd naar de situatie bij het tot stand komen van de koopovereenkomst? Of staat er per heden?

1 like

Pfoe wat een geld hè! :fearful: Wij gaan 28m2 uitbouwen voor 51k. Geen heipalen trouwens, weet niet of dat het duurder maakt. Maar het zal ook wel per regio verschillen.

1 like

Wij hebben laatst een mega verbouwing gedaan met uitbouw. Toen was volgens de architect de stelregel €1800 per m3 voor een uitbouw (inclusief afwerking). Dat klopte wel aardig met de offerte die we kregen

1 like