Huizen/woningmarkttopic #3

Wij hebben laatst een mega verbouwing gedaan met uitbouw. Toen was volgens de architect de stelregel €1800 per m3 voor een uitbouw (inclusief afwerking). Dat klopte wel aardig met de offerte die we kregen

1 like

Oja, het juridisch loket is ook wel een goede nog. We hebben toevallig de verkoopmakelaar van ons nieuwe huis ook al
verkoopmakelaar van ons oude huis en die koop moet nog afgewikkeld worden dus we hebben nog wel met elkaar te maken, hoop dat dat iets scheelt in hoeveel hij nog voor ons wil doen. Met de oude bewoners heeft ie niks meer te maken; de koop is al afgerond, maar met ons heeft ie nog van doen ivm ons oude huis…

Koopcontract moet ik morgen ook nog even goed nalezen.

Het gaat me al niet eens meer echt om die kasten zelf (al staat er nu wel echt iets lelijkers voor in de plaats) maar voel me gewoon opgelicht. Zeker omdat er ook heel expliciet ‘met deuren’ bij staat pff.

5 likes

paalfundering is inderdaad duurder, en afhankelijk van de regioe (anderige bodem)

3 likes

Onze hypotheek voor de volgende woning is rond, nu pas begin ik te geloven dat we gaan verhuizen. De fundafotograaf voor het appartement van mn vriend is langsgeweest. Niet erg echt ontevreden met de foto’s, maar echt blij ben ik er ook niet mee. Hoe waren bij jullie de fotograaf? Diegene die bij mij was, zei nauwelijks iets, dus ook geen tips ofzo. Plus: ik hoorde een harde tik toen ik even buiten moest wachten, vanuit de badkamer. 's Avonds bleek de bedrading van een spotje in de badkamer niet meer aan te sluiten. Ik kan niet 100% aanwijzen dat het door hem komt, maar vind het wel te toevallig.

Verder word ik gek van alle mensen die zeggen: " nou, je weet dat de huizenprijzen nu dalen, heel veel succes daarmee". Joh, daar denk ik zelf ook al meerdere keren per dag aan hoor!

3 likes

Als je niet tevreden bent zeker iets van zeggen, je betaalt hier voor

3 likes

Wij waren wel tevreden. Kregen vooraf ook informatie folder met tips.
Dag zelf haalde ze ook ea nog weg of verzette ze even voor de foto’s .

Ik zou er wel wat van zeggen als je niet tevreden bent.

ik heb eigenlijk nog geen bewijs gezien dat de huizenprijzen dalen, mijn kennis is vooral op de belgische markt gebaseerd en hier zie je vooral dat er nu weer veel meer jongere kopers de kans krijgen om te kopen, de duurtijd is inderdaad wel langer aan het worden in de zin van een woning die eerst op een week weg was kan nu een maand te koop staan. Maar als je echt globaal kijkt hebben de woningprijzen ook gewoon nog nooit echt gedaald, zelfs in 2008 is er geen trend geweest van echt dalende prijzen, alhoewel ze in nederland nog een graag erger geëxplodeerd zijn.

Ik zou me trouwens niet teveel zorgen maken over de foto’s, ik ben altijd verbaasd als ik de foto’s van nederlands vastgoed hier op het forum zie omdat die altijd juist mooi zijn :’)

2 likes

Voor zover ik me kan bedenken zijn het echt andere kasten. Zal vanmiddag nog even een foto hier plaatsen als ik weer daar ben om te klussen. Sowieso wat moet je met losse deuren haha en inderdaad wat een moeite. Volgens mij is wat er stond op de Funda foto ook gewoon van de Ikea, niet achterlijk duur design of zo.

2 likes

Ons huis staat nu 2 weken op funda en de afgelopen 1,5 week zijn er 8 bezichtigingen geweest waarvan gisteren de laatste. Dus we hebben gisteren de hond weer opgehaald, alle spullen terug gezet, we hadden echt het gevoel dat we ons huis weer terug hadden :joy:. De vraagprijs is al geboden en de makelaar verwacht dat er nog meer biedingen komen, dus ze hebben nu morgen 12u als deadline gezet. Super spannend, maar met de vraagprijs zijn we ook tevreden dus een heel fijn gevoel!

Word ik net gebeld dat er nog 2 aanvragen binnen zijn gekomen voor bezichtiging vandaag :sweat_smile:. Het is een enorme luxe positie, dus ik ga uiteraard zo alles weer opruimen, maar het blijft toch wel een rollercoaster hoor, je huis verkopen :see_no_evil:.

28 likes

Ik zou misschien beginnen bij je koopcontract, straks heb je daarin niks opgenomen over die kasten en ga je een hoop herrie lopen maken om iets waarvan straks gezegd wordt: aangeboden ter overname maar zoals in het koopcontract staat is daar geen gebruik van gemaakt

1 like

Heerlijk! Dat moet zeker goed komen als ik het zo hoor :smiley:

2 likes

Ik vond verkopen echt 1 van de meest intense dingen die ik heb moeten doen en heb dat echt zó onderschat toen. Echt 1 vd redenen waarom ik niet snel meer zou verhuizen.

5 likes

Lijkt alsof ze idd de deuren meegenomen hebben

4 likes

Jullie keken toch in een best hoog segment? Krijg je de hoofdprijs voor je huis ben blijk je zo gierig :joy: trieste bedoening

3 likes

Dank je, rationeel denken is altijd het beste. Verder helpt zo’n positief bericht van @Bailey ook.
Pff ik ben blij als het december is.

2 likes

Mensen zullen altijd een dak boven hun hoofd nodig hebben, en zolang het beleid niets doet aan woningtekorten in combinatie met opkopers zal er niets veranderen op lange termijn.
@RupiKaur kijkende naar de sokkel zijn dit wel dezelfde kasten waar de deuren vanaf gehaald zijn, best wel schraal voor een ikea kast :’)

2 likes

Lijkt inderdaad wel dezelfde kast alleen zonder deur. Ik las hier in het IKEA topic ook wel drama met levertijd/beschikbaarheid van bepaalde kastenspullen. Mss hebben ze daarom alleen de deuren meegenomen :speak_no_evil:?

2 likes

In positievere noot zijn er veel mooiere Ikea deuren te krijgen die je nu kan gebruiken :wink:

4 likes

Ja of misschien de deuren somehow heftig beschadigd met een ander meubel verhuizen?

1 like

Wij hebben echt mega gezeik met verkoper. Bij oplevering bleek de pui een barst te hebben. Dat zou geregeld worden en hij heeft van de verzekering al geld ontvangen voor de schilder. Hij negeert alleen al vanaf aug al mijn berichten en weigert te betalen. De makelaar bemoeit zich ermee, de aankoopmakelaar bemoeit zich ermee en tot op heden nog steeds geen geld. Ben het zo beu. Als we deze week niks horen gaat er een advocatenbrief zijn kant op. Echt een kutvent🫣

10 likes