Huizen/woningmarkttopic #3

Ah ja dat kan ik me wel voorstellen. Wel fijn dat het uiteindelijk wel van jullie is geworden en alsnog voor een prima prijs!

2 likes

Nou de spanning is niet voor niks geweest, want ons bod is geaccepteerd! :grinning:

En ik ben heel blij dat we een aankoopmakelaar hebben genomen, anders was dit denk ik niet gelukt.

63 likes

Wat fijn! Kan me voorstellen dat het een hele opluchting zal zijn als die eerste schop eenmaal in de grond zit. Maar ze hebben nog steeds niet alle huizen verkocht dus?

1 like

Oh dat hoor je niet vaak, maar waarschijnlijk door de rente stijging dat er dan toch meer mensen afvallen? Wel super fijn als je daar niet meer op hoeft te wachten!

1 like

Rentestijging en alle andere vaste lasten die een stuk hoger zijn denk ik, hoor ik ook wel in m’n omgeving. Die woning van 350k was eerst heel haalbaar maar nu is het én een hogere rente én veel hogere energieprijzen én duurdere kinderopvang én duurdere boodschappen etc. Maakt toch dat mensen het plaatje niet meer rondgerekend krijgen maar vorig jaar nog wel

2 likes

Ja snap ik! Maar ook juist door de hogere energiekosten denk ik dat nieuwbouw huizen dan interessant zouden zijn omdat die kosten daar (waarschijnlijk) lagen liggen. De prijzen van die huizen zijn waarschijnlijk al veel eerder bepaald toen de markt nog anders was, waardoor ze nu wellicht te duur zijn geworden.

5 likes

Volgens mij zijn de prijzen echt niet zo gedaald hoor, zeker niet van nieuwbouw. Maar vind het ook bijzonder dat het niet allemaal verkocht is want klonk als een cool project @buffel met zelf ontwerpen etc deels! Hopelijk gaan ze op tijd bouwen!!

1 like

En? Gaan jullie een bod doen?

2 likes

Waarom zou je dit doen en willen? 99% kans dat de vorige bewoners er nog een contract hebben lopen. Is vragen om gezeik lijkt mij.

4 likes

Met de meterstanden etc. En nogmaals: waarom zou je willen gaan betalen terwijl je de sleutel nog niet hebt? Voor hetzelfde geld hebben die bewoners tijdens verhuizen per ongeluk de thermostaat helemaal open en blaffen ze er tientallen kuub gas doorheen. Vind het echt totaal onlogisch :grimacing:

6 likes

Ik zou het niet doen. Energie loopt wel door. Water ook maar vergeet niet aan te melden anders wordt je afgesloten. Maar duurt best een tijdje.
Vertel ik uit ervaring. Gelukkig was het zo weer geregeld haha.

Ik gok twee keer die 190 euro opstrijken in december als reden want een andere reden zie ik niet snel.

9 likes

Dan ben je echt een rat als dat het idee erachter is, doelbewust.

4 likes

Ah was al wachten op de volgende. Laatst in het energiecrisis topic ook al iemand die zich in drie bochten probeerde te wringen om dubbele tegemoetkoming te krijgen :revolving_hearts:

7 likes

Heel vreemd inderdaad dat mensen die zich zorgen maken om de hoge energiekosten en andere stijgende kosten dat (overwegen te) proberen.

4 likes

Zal het? Dan ben je bezig met aankoop/verkoop van iets wat een paar ton kosten en dan probeer je op zo’n manier nog net geen €200 te verdienen. Ik kan het me niet voorstellen

5 likes

Bij ons kon dat pas echt op de dag van overdracht. De vorige eigenaresse had een eerdere datum doorgegeven en toen heeft ze volgens mij nog een boete gehad oid omdat het huis een paar weken zonder energie contract zou komen te zitten.

Dan is dat het probleem van de kopende partij. Als er gezeik van zou komen en jij hebt gewoon netjes afgemeld per datum overdracht dan zou ik me daar verder geen zorgen over maken. Je hebt dan ook gewoon alle aktes waar de datum op staat dus dat moet geen issue zijn.

Is het een vermoeden dat de kopers dit doen of weet je het zeker?

6 likes

Terwijl je vriend in de periode waar het over ging geen energie- of gaskosten had.

2 likes

Wow ons huis kwam afgelopen maandagavond op Funda en nu is de koopakte gewoon al getekend. Binnen een week alles rond. Heel blij! Het bod was gewoon de vraagprijs en we mogen blijven huren tot ons nieuwbouwhuis klaar is. En ben daar zo blij om want ik ben zwanger en nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben tijdens verlof/kraamtijd enzo. En hoeven we ook niet te verhuizen.
We hebben echt geluk gehad met deze koper want verder hebben we helemaal geen serieuze reactie gehad van andere mensen, waarschijnlijk vanwege de hoge rente en het huis heeft wel wat nadelen (2e verdieping zonder lift, geen balkon/dakterras, veel schuine wanden).

26 likes