Huizen/woningmarkttopic #3

Maar is dat niet gewoon een marketing praatje? Als in - dat er alsnog een vette marge op zit en je misschien elders (na onderhandeling) toch relatief goedkoper uit bent? Wel duidelijk inderdaad dat je het in ieder geval niet hoeft te proberen.

2 likes

Wij hadden dit bij bruynzeel. En dat klopte ook wel, want bij de Mandemakers groep konden we zegmaar onderhandelen tot (Bijv) 10K (en begonnen op 17 ofzo haha) en bij Bruynzeel hadden we voor een zelfde soort keuken meteen al iets van 10K.
Dus dat voelde wel echt zo ja.

4 likes

@Phoenix, dit had ik inderdaad ook. Ik had echt een goede prijs, meteen al bij het begin. Totaal niet te vergelijken met de bedragen die je in eerste instantie bij andere zaken te horen krijgt

1 like

Ik heb de verklaring gekregen :partying_face:

19 likes

Ik heb inderdaad dezelfde ervaring! Kregen ook meteen een goeie prijs bij Superkeukens. Zijn namelijk nog ergens anders geweest en voor een vergelijkbare keuken waren die duizenden euros duurder.

1 like

Maar hoe weet je of iets een vergelijkbare keuken is? Op het oog misschien maar kwaliteit zie je niet op het oog toch? Wij hebben bij een duurdere zaak gekocht maar de verkoper kon in de lades etc staan wat voor ons doorslaggevend was omdat dat bij alle andere winkels niet kon.

1 like

Ik zou niet in mijn lades willen staan maar wil wel graag een stevige keukenla die mijn servies, pannen etc aankan. Het is meer een kwaliteitsding dan letterlijk in een la willen staan.

5 likes

Je weet dat de keukenwinkels die lade speciaal daarvoor versterken? Vooral bij de Mandemakers, die halen alles uit de kast om een keuken te verkopen.

20 likes

Dat staan in de lades vonden wij precies de reden om niet voor die tweede dure zaak te gaan haha, vonden we een stomme feature. Mijn pannen zijn geen 100 kg en wat moet ik anders voor zware spullen in m’n kastjes en lades kwijt?

Maar het was dezelfde kleur keuken, zelfde inrichting, zelfde materiaal blad en kastjes, maten hetzelfde. En je kunt toch tijdens je afspraak zien en voelen of het materiaal goed is? Ik snap de vraag denk ik niet zo goed anders?

3 likes

vriendelijke herinnering dat de prijs van keuken 30% materiaal is en 70% arbeid

10 likes

Ik heb juist voor een “goedkopere” keuken gekozen, omdat de verkoper kon aantonen dat hij precies dezelfde kwaliteit materiaal leverde, maar deze keuken is van binnen dezelfde kleur als de kastjes. Dat is zoveel mooier en het was 10.000 euro goedkoper. Ben zo blij dat ik naar een kleine persoonlijke keukenleverancier ben gegaan. Na 10 jaar, als er iets is, kan ik bellen en komt hij langs om het even opnieuw te stellen. Gratis. Da’s pas service en onbetaalbaar.

8 likes

Ja uiteindelijke zal quasi iedere kast toch uit hetzelfde materiaal gemaakt zijn: spaanplaat met melamine, structureel zal het niet veer verschil maken. Ik vind het zelf belangrijker dat ze met een degelijke sokkel werken dan pootjes die er maar half aanhangen. Voor zover ik ervaring heb met klassieke keukens die niet zweven en andere moeilijke dingen doen :’)

3 likes

Ikea is ook echt niet zo cheapie als iedereen denkt! Hebben daar nu onze keuken laten maken qua offerte & is 17k (wel onze kookplaat & koelkast & oven elders van). Oh en het blad ergens anders van omdat ik perse een blad wil waar ik perongeluk een hete pan op kan laten staan of citroensap etc kan knoeien. I know myself.

2 likes

Wij hebben nu een hele flexe keuken gekocht bij DB Keukens. Ca 14.500K incl montage, apparaten en al het spul is van Duitse makelij (wij hebben voor hun eigen merk producten gekozen dus zitten wel in goedkoopste range die zij bieden, is verder prima kwaliteit maar minder keuze mogelijkheden).

Ze bieden veel service (bijv 1e adviesgesprek van 3 uur is gratis als je toch afziet van koop, je mag staaltjes tijdelijk mee naar huis nemen etc.) en garantie

Je kunt niet onderhandelen bij ze omdat ze bulkinkoop in Dl doen en daardoor (zeggen ze zelf) al goedkoopst zijn tov andere keukenboeren.

De keuken moet nog geplaatst worden en alles, maar wij zijn wel blij met deze prijs en de service.
Familie van ons heeft recent ook keukens bij hen gekocht en zijn heel tevreden over levering, montage en kwaliteit.

Het is verder een heel degelijk (christelijk) bedrijf met degelijke nette mensen, dus verwacht niet al teveel hippigheid.

Oja, ze ging tijdens ons adviesgesprek wel éérst alles met potlood+lineaal op papier uitwerken en daarna pas op de pc. Toen ik vroeg waarom dat was zei ze dat het bedrijf het belangrijk vond ‘het stukje ambacht te laten zien’. Nouja, dat vind ik zelf toch iets minder belangrijk als het betekent dat ik 20/30 min tegen een tekenend iemand aan zit te kijken in mn spaarzame vrije tijd. Het intekenen in het digitale programma duurde ook mega lang.

Maar verder super tevreden en dikke tip dus!

3 likes

Ik had dit bij bruynzeel in Breda op de woonboulevard. Had echt zin om dat klavier uit haar handen te slepen en gewoon gebruik te maken van sneltoetsen. Zo traag en dan moest ze voor elk apparaat in haar boek kijken wat het serienummer was, zodat ze het in het systeem kon ingeven.

3 likes

Aah ja dat boek met nummers haha!! Verbaasde me toch nog best over hoeveelheid handwerk jn deze tijden van automatisering en handige programmaatjes.

4 likes

dat is omdat die programmas vaak super kut zijn, amper geupdate worden en heel rigide zijn
sowieso is een 3D-model echt deceptie omdat de personen die er uiteindelijk mee aan de slag moeten gaan er niet eens mee kunnen werken, die zijn opgeleid om 2Dplannen te lezen en interpreteren

1 like

Wij gaan donderdag bij een huis hier in de buurt kijken wat te koop staat via degratismakelaar… vond het eerst een beetje een raar concept, want de kosten voor de makelaar zijn dus voor de koper. Eerst was dat voor mij een reden om niet te gaan kijken, maar het staat inmiddels al 3 maanden te koop en qua ruimte en straat kan het wel iets voor ons zijn. Iemand al ervaring met die makelaar?

1 like

Wat een raar concept! Is er dan wel duidelijk hoeveel kosten jullie voor die makelaar zouden moeten betalen?

4 likes

Haha dit doet me denken aan toen ik ook een bezichtiging had van de bewoners. Zij hadden ook zo’n soort online makelaar. Maar ze wisten gewoon op een groot deel van mijn vragen geen antwoorden, dingen over het huis enzo die vaak makelaars je meteen vertellen. En de vrouw des huizes was de moeder van een oud klasgenoot dus ze vertelde ook allerlei persoonlijkere details over het huis en hoe kinderkamers vroeger ingericht waren haha. We zijn niet met dit huis in zee gegaan, dus weet niet hoe de echte koop met zon online makelaar zou zijn.

4 likes