Ja, dat wel. Ik heb een account aangemaakt en dan zie ik dat er 2000 euro bovenop het bod komt aan makelaarskosten. Dus daar zijn ze gelukkig wel transparant in. Maar het voelt wel beetje gek dat wij dat zouden moeten betalen. Maar of dat een dealbreaker is, kunnen we na de bezichtiging nog bepalen.
Ja bewoners doen zelf de rondleiding. We nemen mijn vader daarom mee, want die is heel technisch en vraagt ook op bouwtechnische dingen goed door. Dat vind ik nu extra belangrijk.
Wel fijn om ervaringen te horen. Ik had zelf nog nooit van dit soort makelaars gehoord.
Ik was benieuwd naar dit bedrijf (je praatje is blijkbaar erg overtuigend want ik hoef niet eens een keuken hahaha) maar die site werkt dus vandaag niet vanwege āde rustdag ter ere van onze schepperā
Dat is toch ook volstrekt omgekeerde wereld? Ze āhelpenā de verkoper en jij kan daarvoor gaan betalen?
Ik zou inderdaad steeds je gedachte bod - 2000 doen. Wat een belachelijk iets.
Ja, eens! Oververhit bieden is denk ik sowieso niet nodig, want in 3 maanden is er nog geen 1x een bod gedaan (want ook dat kun je dus terug zien). Dus we gaan gewoon rustig rekenen als we het zouden willen hebben en een realistisch bod doen.
Zou wel chill zijn als ze ook de bijbehorende leeftijd omhoog gooien. Ben bijna 35 maar kan me nog altijd geen huis veroorloven hoor
Alsof starters dit uberhaupt op kunnen hoesten⦠maar goed dat gold ook al voor 440.000
Of er helemaal geen leeftijd aan vasthangen, maar dat het alleen voor je eerste huis is.
Maar het gaat om starters op de woningmarkt he. Niet starters op de arbeidsmarkt. Wij werkten allebei al langer toen we samen ons eerste huis kochten, mijn man was toen net onder 35. Dat maakt in hypotheek nogal een groot verschil tov iemand die begin 20 is, net begonnen met werken en alleen een huis koopt.
Ik ken eigenlijk geen starters die een huis onder deze bedragen hebben gekocht, omdat die huizen simpelweg niet meer bestaan.
In de randstad misschien.
Dat is mij wel gelukt hoor om daar onder te zitten. In de randstad. Dus ze bestaan gelukkig wel nog.
Was vergeten dat ik hier disclaimers bij moest zetten. Tuurlijk bestaan ze nog, het was ook ovedreven, maar waar ik woon is onder de vrijstelling blijven best lastig. Zeker als je op zoek gaat naar een huis dat in feite geen starterswoning meer is. En ja ook in de randstad kun je er nog onder blijven, maar dan moet je grote steden uit, relatief klein kopen of verbouwen. Voelt iedereen zich nu geincludeerd?
Daar gaat het me niet om, maar wel om dat dit beleid weer alleen ten goede komt van de mensen met al hoge inkomens. En mogelijk de prijzen nog weer verder opdrijft. Zoān leeftijdgrens lijkt me veel breder iets kunnen betekenen voor de doorstroming.
Maar dan moet je dat toch gewoon zeggen? Ben het overigens met je eens he, maar het is een andere discussie.
De gemiddelde verkoopprijs van bestaande huizen in Nederland was vorige maand ā¬423.100, dus meer dan de helft van de verkochte huizen was onder dat bedrag, ze bestaan dus gelukkig wel!
Oh mosterd zie ik inmiddels
Ja alleen het punt is dus dat ook als het je tweede huis is, maar je bent nog 35-, dan word je nog gezien als starter. Ik mis vast ergens wat nuance maar een vriendin van mij had dikke winst op haar 1e huis gepakt en kon bij haar 2e dure huis (want ze was door de winst in staat om duur te kopen) alsnog van de regeling profiteren.
Ja klopt, ik had een eerdere ongenuanceerde versie weggehaald, omdat het net een reactie op jou leek (en dat was het niet).
Eens, alleen iemand die net is gestart op de arbeidsmarkt en alleen een eerste huis wil kopen is toch net zo goed als een stel dat al langer werkt en een eerste huis wil kopen een starter op de woningmarkt? Goed dat de startersvrijstelling verhoogd is hoor, daar niet van, maar dat is meer een voordeel voor stellen dan voor alleenstaande starters