Wij zijn nu ruim een halfjaar bezig met de huizenzoektocht en elke keer treffen wij het weer met vermoeiende situaties.
Zijn eerst op en af 4 maanden bezig geweest met een huis. Hadden na een week de vraagprijs geboden. 2 weken aan het lijntje gehouden en slechte communicatie en werd uiteindelijk afgewezen want ze wilden 45k erboven. De reactie was telkens: vanaf x bedrag boven de vraagprijs gaan we pas in gesprek. Dit terwijl wij de enige bieders waren. En zo sudderde dat maar door.
We hebben al een bezichtiging afgezegd omdat er 40m2 garage tot de woonoppervlakte werd gerekend.
En nu zijn we enthousiast over een huis en toen we er waren geweest had ik weer het vermoeden dat de m2 niet klopte. Onze makelaar heeft het meetrapport opgevraagd en dat klopte wel met onze eigen berekening. (20m2 missende woon oppervlakte en 10m2 garage). De reactie van de verkopend makelaar: āoja, dat hebben we dan verkeerd gedaanā⦠en daarna niks?
Prijs van het huis tov de daadwerkelijke is nu voor ons gevoel ook heel scheef.
Iemand weleens een positief verhaal over een soortgelijke situatie waarbij je uiteindelijk wel weg kwam met een meer passende aankoopprijs?
.
Ik wist van tevoren dat een huis kopen in deze markt niet echt heel leuk is, maar dat ik tegenwoordig ook alles moet narekenen had ik echt niet verwacht. Dit soort vermoeiende discussies haalt de lol er ook wel een beetje af. Ik voel me gewoon niet serieus genomen terwijl je gewoon een grote aankoop doet.