Huizen/woningmarkttopic #4

Dit, gewoon niks meer over zeggen. Enige wat ze mogen opnemen in je contract is dat je aansprakelijk bent voor eventuele schade aangericht door huisdieren. Verhuurders nemen die geen huisdieren clausule praktisch altijd op maar houdt geen stand in de rechtbank.

4 likes

Nee bedoel ook meer voor de volgende keer dat je je katten verzwijgd

2 likes

Waarvoor kwam ze lobbyen?

1 like

Ik denk om haar kamer te krijgen als ze weg is.

3 likes

Oja duh :roll_eyes:

3 likes

Ja, normaal doe ik dat ook ook wel als het bij een huisjesmelker is. Maar dit was particulier, dan vind ik dat toch moeilijker. En ik weet dat ze het niet mag verbieden, maar ik voel mezelf daar niet fijn bij.

1 like

Ik vind het op zich netjes van je maar zij heeft er ook geen probleem mee om jou te vertellen wat jij wel/niet mag in jouw eigen huis (potentieel) dus ik zou daar niet zo wakker van liggen eerlijk gezegd

Haha ja om mijn kamer over te nemen inderdaad (en om die dan vervolgens weer onder te verhuren totdat ze uit de kamer van m’n andere huisgenoot moet en er zelf in gaat). Echt debiele gang van zaken weer allemaal, maar goed ik ben zelf eind van de maand weg dus moet me er echt even proberen niet te druk om te maken want dat levert me precies niks op

Inzinking it is, ben het niet geworden. Klapte ook dicht, dus heb niks meer gevraagd. Kreeg ook niet echt de gelegenheid, behalve de melding dat indien de koop officieel is, het dossier wordt bijgewerkt, zodat ik inzicht heb in hoe het is gegaan. Wat een ellende.

Heb wel via het platform nog een berichtje gestuurd dat ik het jammer vind en dat ik me aanbevolen houd indien de koop toch onverhoopt niet door kan gaan.

2 likes

We kijken al een tijdje naar huizen en vanochtend hebben we gebeld voor een bezichtiging. Het is in hetzelfde dorp en er moet wel wat aan gedaan worden, maar ik zie mezelf er al stiekem helemaal zitten.
Ik ben benieuwd of we net zo enthousiast zijn na de bezichtiging. We kunnen ruim lenen maar we hebben liever lagere maandlasten en houden we rekening ermee als ik minder ga werken dat dit niet te veel financiële druk geeft. We willen denk ik onder de vraagprijs gaan bieden want het staat al een tijdje te koop.