Huizen/woningmarkttopic #4

Haha ja om mijn kamer over te nemen inderdaad (en om die dan vervolgens weer onder te verhuren totdat ze uit de kamer van m’n andere huisgenoot moet en er zelf in gaat). Echt debiele gang van zaken weer allemaal, maar goed ik ben zelf eind van de maand weg dus moet me er echt even proberen niet te druk om te maken want dat levert me precies niks op

Inzinking it is, ben het niet geworden. Klapte ook dicht, dus heb niks meer gevraagd. Kreeg ook niet echt de gelegenheid, behalve de melding dat indien de koop officieel is, het dossier wordt bijgewerkt, zodat ik inzicht heb in hoe het is gegaan. Wat een ellende.

Heb wel via het platform nog een berichtje gestuurd dat ik het jammer vind en dat ik me aanbevolen houd indien de koop toch onverhoopt niet door kan gaan.

2 likes

We kijken al een tijdje naar huizen en vanochtend hebben we gebeld voor een bezichtiging. Het is in hetzelfde dorp en er moet wel wat aan gedaan worden, maar ik zie mezelf er al stiekem helemaal zitten.
Ik ben benieuwd of we net zo enthousiast zijn na de bezichtiging. We kunnen ruim lenen maar we hebben liever lagere maandlasten en houden we rekening ermee als ik minder ga werken dat dit niet te veel financiële druk geeft. We willen denk ik onder de vraagprijs gaan bieden want het staat al een tijdje te koop.

1 like

Ik zou dan wel uitkijken met ‘er moet wel wat aan gebeuren’. Als je dit op basis van de funda fotos al denkt. Neem iemand mee met verstand. Wij dachten ook een huis gekocht te hebben wat wel meeviel, waar vooral boven wat moest. Maar na de koop bleek er beneden ook veel mis en nu we alles klaar hebben ontdekken we dat het echt een koud huis is en we alsnog meer geld uit moeten geven voor vloerisolatie en iets van verwarming boven.

Ons initiële budget is verdubbeld. En dan gaat het echt om tienduizenden euros. Gaat heel hard.

Tijdens een bezichtiging zie je de dingen niet die je wel ziet in een leeg huis of wanneer je behang eraf trekt of eens alle stopcontacten hebt geprobeerd en daar een probleem blijkt te zitten bijv. Neem iemand mee die er verstand van heeft.

3 likes

Ja goeie tip, ik neem mijn vader mee, die weet verschrikkelijk veel van huizen (isolatie en dergelijke) dus op basis van zijn bevindingen gaan we handelen! Wat een tegenvaller voor jullie zeg :(!

1 like

We zijn wel heel blij met het huis en we hebben er echt iets moois van gemaakt. Maar hadden minder willen bieden als we dit hadden geweten. Maar daar heb jij ook al over nagedacht dus dat komt vast goed

2 likes

Ahh dat is mooi! Inmiddels gaat de bezichtiging niet meer door omdat het huis verkocht is, dus we gaan weer verder opzoek.

2 likes

Ah balen zeg!!!

2 likes

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor maar hadden jullie geen bouwkundige keuring gedaan? Of waren het allemaal dingen die niet uit de bouwkundige keuring zijn gekomen? Of zijn dit punten die niet worden meegenomen in zo’n keuring?

1 like

Er is geen keuring gedaan, maar er was wel het standaard rapport wat je erbij krijgt. Van sommige dingen wisten we dus al wel dat het vervangen moet worden. Maar veel dingen waren met een keuring denk ik niet naar voren gekomen, ging met name om heel slecht zelf-kluswerk waardoor bijv toilet opnieuw getegeld moest en alles opnieuw gestuukt moest worden van muren tot plafonds. Dat tikt wel aan. De electra was dan vast naar voren gekomen maar dat was viel dan nog mee qua bedrag (nieuwe meterkast).

Sommigen hadden het misschien zo gelaten maar ik kan niet tegen muren die meer de golven van de zee nabootsen.

3 likes

Ik herken dit ook voor ons huis. Wel een keuring gedaan, maar veel dingen werden niet bekeken zoals het dak en de riolering. Ook waren de bedragen die uit de keuring kwamen niet passend bij wat het daadwerkelijk gaat kosten. Wij deden de keuring in de bedenktijd, waardoor je ook onvoldoende tijd hebt om offertes op te vragen voor de daadwerkelijke kosten. Wellicht hadden wij gewoon een slechte keurder, maar vond het dus niet zaligmakend zo’n keuring.

Wij zijn ook blij met ons huis, maar achteraf hadden we veel minder willen bieden.

4 likes

Precies, zo’n keuring stelt maar weinig voor.

2 likes

Ik wil over een paar jaar verhuizen naar een groter huis met tuin (en bad!). Mn vriend niet perse maar heeft zich er soort van bij neergelegd. Maar nu zie ik op Funda een huis dat echt aan al m’n wensen voldoet, zoooo mooi ben er mega verliefd op. Maar mn vriend wil nu nog niet verhuizen (en was/is ook helemaal het plan niet nu). Zijn ook nog helemaal niet bij financieel adviseur ed geweest, geen idee hoeveel ons huis nu waard is, maar mennn wil eigenlijk morgen bellen voor een bezichtiging. Zie t echt voor me (al weet ik dat de kans dat het zou lukken klein is). Dit is echt een huis waarvan ik over een paar jaar als wij op zoek gaan baal dat het dan niet meer te koop is. Maarja.

3 likes

Gewoon even gaan kijken?

1 like

Kijken staat vrij toch? Gewoon de afspraak maken.

2 likes

Mijn huis staat nu in de verkoop en volgende week zijn er bezichtigingen, ik vind het zo spannend.
Er zijn er wel een paar gepland, maar het loopt ook niet mega storm. Ik weet dat je maar 1 goed bod nodig hebt, maar zou zo graag even in de toekomst willen kijken zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Pff

6 likes

Viel bij mij ook enorm tegen, maar had 2 mooie biedingen. Hopelijk loopt het bij jou ook zo!

3 likes

Dit geeft wel vertrouwen haha, thanks.

1 like

Ik zit in precies hetzelfde schuitje! Volgende week en de week erna bezichtigen. Ik vind het zo’n gek idee dat over 6 maanden iemand anders in mijn huis woont. Maar ik zal echt blij zijn als dit allemaal voorbij is zeg. Zoveel stress of mensen überhaupt het huis leuk vinden, of ze willen bezichtigen, of ze een bod uitbrengen. Ben in de afgelopen 4 weken echt minimaal 50 grijze haren rijker geworden.

1 like

Haha nou echt! Ik spotte er opeens een stuk meer. Maar jij ook veel succes, hopelijk valt het allemaal mee :crossed_fingers:

2 likes