Dit is hartstikke goedkoop hoor
Waarom vraag je aan iemand of ze zeker is van het bedrag van haar huur? Je doet je naam wel eer aan
O ja, ik dacht al, straks word je genaaid.
Maar gelukkig niet
@chasingrainbows Met extra kosten erbovenop kom ik ook boven de 1000 euro uit maar dat is dus niet alleen huur, zoals Luzarl nu ook zegt zitten daar servicekosten en in mijn geval stadsverwarming bij in
50 euro per maand om van een zonnescherm gebruik te maken? Ik zit nu te googlen hierover en blijkbaar is dit normaal (of nja, hhet mag), maar ik vind dit zo absurd hoog. Dat heeft de verhuurder er snel uit lijkt me. Lekker makkelijk geld verdienen buiten de huurgrenzen pff
Ik heb vier luiken en die moeten ook onderhouden worden dus daar betaal ik idd 50 euro voor
dit kan echt alleen in Brabant zijn😂
Tweede en derde leermoment vandaag. 1) Ik kan niet inschatten hoeveel zonneschermen er zijn op basis van vierkante meters. 2) Ik moet blijkbaar mijn zonnescherm onderhouden. Ik heb dat ding al vier jaar niet aangeraakt sinds ik mijn woning heb, en betwijfel of de vorige bewoner het heeft gedaan.
Ik twijfel of het hier gaat om een zonnescherm of rolluiken?
Het is zonwering, drie schermen en op het balkon zo’n markies
Wow dan vind ik het echt veel geld eigenlijk. Wel heel chill om te hebben natuurlijk, maar 600 euro per jaar aan onderhoud is geen kattenpis.
En de andere appartementen in haar gebouw zullen ook zo veel betalen. Goed verdienmodel.
Nee die betalen minder of niks omdat ze minder of geen schermen hebben en/of geen markies. Ik heb dit appartement mogen kiezen uit een boekje dus weet het precies. En ja het is wel duur maar ik ging het appartement er niet op laten schieten.
Oh maar ik begrijp je volledig. Als je een huis toegewezen krijgt in volle wooncrisis dan zou ik het ook niet laten schieten. Ik vind het absurd hoog wat je woningcooperatie ervoor aanrekent.
Voor dat geld zou je wel verwachten dat die dingen brandschoon zijn maar dat zal wel niet.
Helemaal logisch natuurlijk. Je hebt wel recht op inzage in die kosten btw of het daadwerkelijk 50,- per maand kost. Of je er iets mee wilt is een tweede natuurlijk want kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt in gezeik, maar mijn ervaring is wel dat het vaak meevalt en het je soms wel wat kan schelen.
Toch prima! En eind van het jaar maakt de verhuurder de balans op van de werkelijke kosten en alles wat je te veel hebt betaalt krijg je gewoon terug.
Valt denk ik vies tegen. Heb vorig jaar een zonnescherm laten plaatsen en dat was iets van 1500 euro voor één scherm. Dus stel je hebt er meerdere dan kan het zo een veelvoud daarvan zijn. Dan zit onderhoud er ook nog bij in. Waarschijnlijk houden ze een afschrijvingstermijn hiervoor aan van een jaar of 5-10.
Hoe dan ook veel geld hoor. Ik schrok toen ook van de offerte die wij kregen.
Ik hoorde pas ook van een vriend van me dat ie 150 euro per maand aan huur voor de warmtepomp moest betalen in de servicekosten? Vond ik ook echt bizar (was vrije sector, niet sociale huur, maar toch)
Je hebt ook steeds meer nieuwbouw projecten met verplicht huurcontract voor de warmtepomp. Een koop-pomp kan soms niet eens tegen meerprijs. Vind ik ook zo bizar.
Ja zoiets had ik ook bij mijn vorige huis. Was een nieuwbouwappartement met warmte-koudeopslaginstallatie dus ik dacht dat het energiezuinig en daarom goedkoop qua energielasten zou zijn. Maar de verhuurder had er niet bij verteld dat je voor die wko-installatie verplicht een soort leasecontract moet afsluiten voor 120 euro per maand exclusief verbruikskosten.