Huizen/woningmarkttopic #4

Sprak vandaag een collega die haar huis in de guldenstijd had gekocht, voor een ton en dat was toen heel duur. Wist ze het wel zeker, had de adviseur gevraagd, want dit betekende dat ze haar hele leven moest blijven werken als vrouw :sweat_smile:

En ze had het nog niet eens volledig afgelost want ze kreeg lekker veel geld terug van de belasting. Ik was echt een beetje zo van, nou ik hoop dat ik ooit mijn hypotheek kan afbetalen Janet. Wat een geluk om lang geleden geboren te zijn.

6 likes

Ik betaal 33 euro aan huurkosten voor een heel jaar :sob: wat stom dat dit zo kan verschillen

4 likes

Ik heb 9 april een bezichtiging, yes! Hoor dan ook op welke plaats ik sta, en als hoeveelste ik mag kiezen. Heel spannend. In gedachten het hele appartement al ingericht uiteraard :roll_eyes:

8 likes

Pff wij hebben van de week kijkdagen gehad en de inschrijving sluit 1200 morgenmiddag. De makelaar verwacht wel een aantal biedingen maar er ligt nu (nog maar) 1 bod! Hij zei ook dat mensen altijd last minute bieden maar toch voelt dit zo spannend pff :sob:

2 likes

Ja vreselijk dat afwachten, maar wel heel herkenbaar van op het laatste moment bieden, bij ons allemaal in de laatste minuten

3 likes

Dat klopt. Vaak komen de serieuze biedingen op het laatste moment, omdat mensen bang zijn dat bv de makelaar met hun bod aan de haal gaat en doorspeelt naar een andere partij zodat er (met voorkennis) overboden kan worden.

Om deze reden adviseerde mijn makelaar ook dat hij me niet op de hoogte wilde houden van het aantal biedingen in die tussenperiode, omdat dat niks zegt maar het wel voor veel spanningen gaat zorgen.

Dat gezegd hebbende: succes!!!

4 likes

Spannend hoor! Bij het huis waar wij op hebben geboden waren wij uiteindelijk de enige die een bod hebben gedaan terwijl er 14 kijkers zijn geweest. We hebben de vraagprijs geboden, dus de verkoper was ook prima tevreden. Je hebt dus in principe maar Ʃen goed bod nodig, dus ik zou proberen daar op te focussen en niet op de hoeveelheid biedingen.

1 like

Ja wij kunnen dus de biedingen zien in Move, dat staat dus open. Ik probeer niet meer te kijken en geduldig af te wachten :sweat_smile::crossed_fingers:

@SpeedOfSound Je hebt gelijk, dat zeg ik ook elke keer hardop tegen mezelf haha maar in m’n hoofd gaat het alle kanten op :laughing:

Het wordt bieders bij een inschrijving altijd geadviseerd om zo laat mogelijk te bieden. Wij leggen ons bod ook altijd pas 5 min voor de deadline in. Het feit dat het op inschrijving gaat geeft al aan dat de makelaar echt wel goede belangstelling verwacht dus ik zou me niet te druk maken:

2 likes

Hmm is dat zo? Elk huis wat wij bezichtigen heeft dit. Ook de huizen met bijna geen animo.

4 likes

Ik heb spanning van de andere kant: ik moet uiterlijk maandagmiddag voor 12 uur een bod doen :rofl: Maar is via Move dus ik wacht bewust met bieden tot de laatste minuten

1 like

Ik heb meer het idee dat ze dit gewoon zeggen zodat mensen eerder een bod uitbrengen.

3 likes

Het lijkt me niet logisch om dat te doen als er weinig animo is. Dan ga je toch liever met een potentiƫle koper in onderhandeling?

De meeste huizen die wij bezichtigd hebben waren erg populair en dan werd het altijd een inschrijving, maar dat was altijd pas nadat bleek dat er meer geĆÆnteresseerden waren. Enkele huizen kon je gewoon een bod uitbrengen als je interesse had maar wij hebben dat nooit gedaan. Dat waren dus ook wel echt minder populaire huizen.

1 like

Dit idd. Wij deden ook altijd zo laat mogelijk een bod.

@Nebula kan me voorstellen dat het spannend is, maar nog even geduld. No stress!

1 like

Natuurlijk kun je ooit je hypotheek afbetalen want in principe MOET je je hypotheek in 30 jaar afbetalen toch?

2 likes

Je kunt toch een deel aflossingsvrij doen?
Zeker als je - waarschijnlijk gezien dit verhaal - zoveel overwaarde hebt

5 likes

Bovendien was een aflossingsvrije hypotheek voor 2000 heel normaal voor het volledige bedrag!

6 likes

En voor 2012 (of 11?) ook rente aftrekbaar.

1 like

Dat is nog steeds zo toch? Wel minder en toen tot in het oneindige dus waarschijnlijk zijn haar 30 jaar toen pas ingegaan.

2 likes

Alleen als het voor een bepaald jaar afgesloten is toch? Dus dan kan het idd 30jr vanaf 2011 ofzo zijn.
Niet als je nu een aflossingsvrije afsluit - dacht ik.

1 like