Ik zou de sites van verhuurders zelf in de gaten houden, geen tussenpersonen/websites die alleen maar hun advertenties doorplaatsen. Geen idee waar je zoekt maar dan ga je echt in 99% van de gevallen te laat zijn. Tegen de tijd dat het op huurwoningen staat heeft de gemiddelde partij het zelf al langer dan een kwartier online staan en dan zit je al op 100+ reacties.
Even doorklikken/zoeken dus naar wie de verhuurder is, uitzoeken wat zij aan papieren willen zien voor je überhaupt mag gaan bezichtigen en dan gewoon heel snel reageren.
Ik huur bijvoorbeeld via Vesteda, die kán je niet eens bellen als geïnteresseerde omdat ze anders helemaal gestoord worden van iedereen die denkt ik bel even want misschien maak ik dan meer kans. Daar moet je gewoon via hun eigen website heel snel reageren als er iets online komt inclusief dus alle papieren anders kan je geen eens een aanvraag doen. Eerste schifting maken ze puur op basis van inkomen, dus verdien je niet wat ze vragen? Dan gaan ze door naar de volgende reactie.