Huizen/woningmarkttopic #4

Meestal wel 6 tot 8 weken bij de huizen waar ik op heb geboden

Ja zoals hierboven gezegd na 6-8 weken. Ik heb toevallig deze week een bericht gestuurd naar een makelaar omdat het wel heel lang duurde en toen werd het meteen online geplaatst. Was verder geen spannend logboek dus had waarschijnlijk gewoon geen prioriteit. In sommige gevallen als het heel lang duurt kan het dus helpen om even een reminder te sturen.

Stress was echt voor niets, want ik heb al een bindende offerte binnen. Zo blij!!

11 likes

Ohh wat lekker zo voor het weekend! Ik zit hier nu ook op te wachten, eind vorige week zijn alle stukken aangeleverd. Vind het zo spannend!

Het voelt ook nog helemaal niet zo echt en feestelijk allemaal! Denk dat dat komt als we de bindende offerte hebben.

1 like

Ja, komt goed! Ik moet zeggen dat ik het nog niet helemaal kan geloven haha, denk dat als ik echt de sleutel krijg dat het dan echt voelt.

Of ze snel een bod accepteren ligt ook aan de mensen. De mensen van wie wij kochten hadden veel kinderen en veel honden en wilden niet nog een ronde bezichtigingen en moeten opruimen en uit het huis. De vraagprijs was gewoon wat ze wilden hebben ivm aanschaf nieuwe woning.
De makelaar luistert ook naar de wensen van de klant natuurlijk. Als ze hadden gezegd ja onderste uit de kan, haal alles eruit wat erin zit we willen zo veel mogelijk overwaarde!
Was het anders gelopen.

3 likes

Kan het biedlogboek inzien en het bod dat eronder zat was 13k lager. Er waren sowieso maar 3 biedingen in totaal. Voel me nu een klein beetje opgelicht door de makelaar haha die deed echt of er heeel veel geïnteresseerden waren (als in: serieuze kopers). Toch erin getrapt lol. Maar goed het is natuurlijk altijd onze eigen keuze geweest om te overbieden.

2 likes

Ik vind 13k nog meevallen. Soms hoor je ook dat er 80.000 overboden is tov het bod eronder :grimacing:.

7 likes

Dat is ook zeker zo, maar denk dat het hoe dan ook een beetje pijn doet als je het allemaal uit eigen zak moet betalen (ipv vanuit overwaarde op een verkocht huis bijvoorbeeld). Zeker als starter. Maar goed, dat biedlogboek laten we nu maar voor wat het is haha

2 likes

Ja dat snap ik! Maar 13.000 voor een huis valt echt reuze mee in deze tijd en je krijgt er een huis voor terug😊! Over X maanden is je huis zoveel meer waard en heb je dat terug verdiend.

1 like

Mijn huisbaas wil de hele bovenverdieping gaan isoleren en ik moet dan tijdelijk ergens anders gaan wonen. Mijn huisbaas is altijd een beetje kort van stof en ik weet totaal niet wat ik kan verwachten. Weet iemand hoe lang zoiets kan duren? Moet ik dan denken aan een week, 2 weken, langer? Het gaat om een verdieping van 50 m2 met schuine muren. Ik lees op internet ook een dag maar dan zou ik niet ergens anders heen moeten matuurlijk.

Ligt eraan wat voor manier. Spuiten in de muur is vaak een dag en gaat via buiten. Maar dat zal het wel niet zijn.
Dak isoleren duurt lager, ik denk idd 2 weken. Kan je niet vragen hoe lang hij het verwacht ?

2 likes

Weet je iets meer over wat voor isolatie (muur, dak, vloer)? Ik zou proberen nog een keer contact te zoeken en concreet te vragen hoeveel tijd hij verwacht dat het in beslag gaat nemen.

1 like

Bij ons ging letterlijk het hele dak er af dus dat duurde wel even

2 likes

Ja ik doe dat ook wel maar hij geeft dan gewoon aan het nog niet te weten en nog even te moeten bellen met de aannemer etc, dus ik dacht ik schakel even externe hulp in

Dankjewel iedereen, heel verschillend dus

1 like

Bij mij heeft dak vervangen 2 weken geduurd, maar bij mij hebben ze er isolatie enzo op gelegd waardoor ik er nog kon wonen. Gaf wel veel troep, dus zou daar rekening mee houden. Mijn huurbaas huurt nooit top kwaliteit werklui in.

1 like

Houd er rekening mee dat je mogelijk ook recht hebt op een vergoeding als je tijdelijk moet verhuizen wegens renovatie. En goed uitkijken dat de huur niet ineens stijgt na deze werkzaamheden.

Eigenlijk moet je vooraf dat soort dingen wel op papier hebben.

4 likes

Ik woon in hun koopwoning op de bovenverdieping dus moet even uitzoeken of dit dan ook op mij van toepassing is. En ik moet er eigenlijk ook uit dus het is allemaal een beetje raar sowieso. Dankje!

Ughh zo spannend! Vandaag nog een keer bij mijn droomhuis gekeken. In de afgelopen maand is exact hetzelfde huis in die straat voor 6 ton verkocht ( :hot_face:). Maar daar zat wel een nieuwe wc, badkamer, schuur, keuken en vloer in en een iets beter energielabel.

Ik ben erg benieuwd wat die dingen doen met de vraagprijs op een populaire plek in een populaire buurt. Of het verschil ongeveer zal uitkomen op de renovatiekosten of nog meer of minder. Het huis is wel gewoon bewoonbaar trouwens.

Spannend, mijn aankoopmakelaar gaat nu even rekenen en me van de week terugbellen met wat hij ervan denkt.

Mijn ervaring is dat dit zeker niet zo is.

9 likes