Mijn ervaring is hetzelfde. Als het een populaire plek is in een populaire buurt kan het zomaar voor een vergelijkbare prijs verkocht worden.
Ah shit, dat is balen. Op funda zijn die huizen wel echt stukken populairder dan huizen waar nog wel iets moet gebeuren. Maar wat er uiteindelijk op geboden is weet ik niet helaas.
Op Funda qua likes en aantal keer bekeken bedoel je?
Ik denk dat dat niet perse iets zegt over voor hoeveel een huis uiteindelijk verkocht wordt. Als de buurt populair is, en de plek ook dan betalen mensen daarvoor. En wellicht ietsje meer als een huis af is. Maar als het wel gewoon bewoonbaar is, dan zou ik niet heel veel prijsverschil verwachten.
Wel spannend, hopelijk komt je aankoopmakelaar met iets wat perspectief biedt!
Ja, ik ben erg benieuwd! Wel fijn om hier goede hulp bij te hebben in ieder geval.
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je reactie krijgt op een bod?
Ik heb echt geen zin om het hele weekend te moeten wachten maar ik kan me zo voorstellen dat dat wel gaat gebeuren
Neuh dat kan vrij snel gaan
Meestal dezelfde dag of de dag erna / dag na sluiting van bieden.
Ligt er ook aan of je een geldigheid aan je bod hebt gegeven, einddatum/tijd.
Gaan we denk ik niet doen, want het is bieden op inschrijving
Dan is er toch vaak wel een deadline? Meestal hoor je het na de deadline wel snel (zelfde dag of dag erna)!
Ja er is een deadline! Maar ik ben dus inderdaad benieuwd hoe snel je het na de deadline hoort. Sorry ik had iets duidelijker kunnen zijn.
Ik werd 10 minuten na de deadline gebeld met alle biedingen, heb in dat telefoongesprek gezegd welk bod onze keuze was en ik geloof dat de makelaar direct daarna de koper heeft teruggebeld.
Bij ons was het makkelijk en direct duidelijk, ik hoor ook wel eens dat ze er een paar uur over na moeten denken, dus dat de kopers het die avond of dezelfde dag horen.
Pfff de bieding sloot om 12 uur en ik heb nog niks gehoord en aaaaaargh wat is dit spannend zeg. Het zal wel minder spannend zijn met elk bod dat je doet maar nu vind ik het echt niet te doen
Ik heb ook elke minuut het gevoel dat we minder kans hebben en ze overleggen met andere bieders.
Hopen op de kracht van het forum maar haha
Wij kregen het na een sluitingstijd van 12u helemaal aan het eind van de middag te horen, pas tegen 6 uur. En dat was positief nieuws! Sommige mensen willen gewoon even nadenken over zoiets natuurlijk. Ik hoop met je mee!
Nog niks hebben gehoord kan ook positief zijn. Bij mij belde de makelaar gelijk naar de mensen waarvan het bod het sowieso niet werd, om hen niet langer in spanning te houden,
Bij het huis dat wij gekocht hebben hadden we een bod gedaan op de deadline, iets van 1 uur ‘s middags ofzo. We dachten dat we het wel snel zouden horen ook omdat we veel overboden hadden. Maar we hoorden niks die dag, wel een vraag van de verkopers of op die en die datum de overdracht zou uitkomen. We hadden daardoor wel het gevoel kanshebbers te zijn maar je weet niks zeker, zenuwslopend. toen werden we de volgende dag gebeld dat we het waren geworden. Onze makelaar zei dat de verkopers even savonds na werk alle biedingen met elkaar wilden bekijken en bespreken. Hij zei Ja zo heeft elke makelaar en verkoper weer zijn werkwijze, ik zelf geef gewoon de biedingen door en zeg dan welke ik het beste vind en meestal wordt dat hem, dan bellen we gelijk de winnaars op.
Succes!
Kutzooi. We stonden de hele tijd bovenaan tot het allerlaatste moment, toen zijn we overboden met 10.000 euro. Echt kak.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ons bod gewoon doorgegeven is en mensen daar net overheen zijn gegaan
Oh wat balen! Maar denk wel dat als jullie bod doorgegeven zou zijn ze er niet met 10k overheen zouden gaan, eerder wat minder
Ik vind 10.000 niet echt net eroverheen eerlijk gezegd. Maar mijn tip is wel altijd laatste 5 min pas je bod inleveren to be sure.
Echt heftig zo’n eerste bod sowieso, ik hoop dat het hierna allemaal wat minder wordt qua spanning en stress. Dit was echt niet te doen