Dat is groter dan de gemiddelde Nederlandse woning haha
Vlamingen in blind gekocht vibes!
In het deel van het land waar ik woon is dit een gemiddelde grootte achtertuin in rijtjeshuizen die voor 450k-500k te koop staat, dus ja, it’s all about perspective.
Een rijtjeshuis van 10m breed is wel enorm toch.
True, dit was de hoekwoning waarbij de achtertuin ook in de breedte van de oprit was, dus dan kom je aan wat extra meters.
Wij hebben ons appartement in Amsterdam in een best wel gewilde buurt te koop gezet maar er zijn echt maar 3 aanmeldingen voor een bezichtiging.
Geen idee wat ik precies verwacht had maar 3 lijkt wel heel weinig. Makelaar is (zoals altijd) redelijk passief en zegt alleen: tja er staat nu gewoon veel te koop.
Er hoeft natuurlijk maar 1 goede bieding tussen te zitten maar ik vind het vooralsnog echt eens stuk minder leuk om aan de andere kant te zitten.
Oh kan me voorstellen dat het stressvol is. Een collega zoekt toevallig een appartement in Amsterdam, mocht je iets willen delen via pb?
Ik merk bij die collega ook dat het soms zo vaag is waar wel en waar niet veel bezichtigingen zijn. En dat de makelaars het ook niet altijd goed inschatten
Oei dat klinkt voor Amsterdamse begrippen wel laag. Mijne staat in een andere stad te koop en er zijn 16 bezichtigingen gepland
. Heeft de makelaar het hoog, realistisch of laag op de markt gezet qua vraagprijs?
Ik heb het gevoel dat er door de hoge rentes ook echt minder mensen zijn die bepaalde huizen kunnen betalen. Een vriend van mij heeft in Utrecht ook moeten zakken in de initiële prijs omdat er ontzettend weinig mensen kwamen bezichtigen. Uiteindelijk hebben ze het voor een lagere prijs in de markt gezet, toen kwamen er wel echt veel meer mensen op af.
Realistisch, rond de woz-waarde en zelfde vraagprijs als mijn buurvrouw die haar (soortgelijke) appartement vorig jaar heeft verkocht (waar flink op is overboden).
Pff het is zo lastig te voorspellen. We hebben geen haast met de verkoop dus wat dat betreft zitten we in een goede positie en het zal vast wel verkocht worden, maar zou wel fijn zijn als we toch op korte termijn zekerheid hebben.
Hoeveel zijn ze gezakt? Wij zitten net onder grens van een zoekmarge dus we zouden flink moeten zakken om andere kijkers te trekken
Inderdaad naar een nieuw getal in de zoekmarges. Volgens mij zijn ze bewust onder de NHG grens gaan zitten.
Sinds wanneer staat het te koop? Als dat voor bijv 1 dag is, is dat echt wel ok hoor!
En het druppelde daarna ook best nog binnen (en dan weer veel afzeggingen en dan komt er weer bij) echt superstressvol, so I feel you.
Het komt echt wel goed. Ik duim voor je! Wanneer zijn de eerste bezichtigingen gepland?
Het staat er al 1,5 week op en de eerst ronde bezichtigingen is al geweest ![]()
En er komt helaas niets meer bij lijkt het.
Makelaar zegt ook dat we moeten afwachten, maar ja zou wel fijn zijn als het dan ook echt gaat lopen.
Edit: ik vind het ook wel lastig om in te schatten wat je hierin van je makelaar mag verwachten. De makelaar zei (nadat de woning al online stond) dat er momenteel veel andere woningen online staan maar verder geen tips hoe je je dan kan onderscheiden: bv blikvanger worden op Funda of kijken wat er te koop staat en kijken wat er anders / beter is aan onze woning en daar extra de nadruk op leggen. Maar goed ik weet niet of dat normaal is.
Blegh. Ik wil dit topic niet kapen maar ik begin nu toch wel langzaam te balen van onze makelaar.
Ik ben net thuis aan het werk, wordt er aangebeld: ja ik kom voor de bezichtiging. Dat is dus niet goed gegaan bij het maken van de afspraak met onze makelaar. Kan natuurlijk gebeuren maar omdat er al zo weinig aanmeldingen zijn kunnen we ons dit niet echt permitteren.
Zo zijn er wel meer dingen mis gegaan in het proces en dat begint nu wel op te stapelen.
Wat bizar? Bezichtigingen goed regelen lijkt me wel het minste wat je van je verkoopmakelaar mag verwachten. Ik zou wel meer dan balen haha, wat een amateurs
Lekker dan, wie weet hoeveel je er o misloopt?
Ah shit joh, snap dat je baalt! Dit moet gewoon goed gaan. Heb je diegene uiteindelijk zelf een rondleiding gegeven?
Wij hadden een soortgelijke situatie, totaal niet tevreden met zowel de verkoop als aankoop makelaar… Echt jammer, maar het lijkt alsof het heel lastig is om echt een goede te vinden.
Nee dat lukte helaas niet. Ik zat in m’n kloffie en het huis lag vol met speelgoed van m’n zoontje.
Net wel een oriënterend gesprek gehad met een andere makelaar en die had wel echt veel tips over wat er beter /anders kan. Maar die zei ook dat we niet meteen een besluit hoeven te nemen om over te stappen en dat we het ook nog een weekje kunnen aankijken.
Heb je een no cure no pay clausule bij je huidige makelaar of moet je sowieso betalen?