Huizen/woningmarkttopic #4

De foto’s zijn matig. We hebben een heel mooi verdiept balkon en dat staat er bv niet echt goed op. Dat merkte de makelaar die ik vandaag sprak ook op: oh jullie hebben een kleiner balkon/ niet zo groot als de buren. Uhm jawel maar dat zie je dus niet goed op de foto’s. Dus ik zou dan sowieso nieuwe foto’s laten maken.

Maar pfff ik heb echt geen zin om dit hele traject weer opnieuw te moeten starten. Wat een gedoe zeg.

Echt heel triest maar ik word er dus ook een beetje verdrietig van en heb er vandaag ook even om gehuild. Ik heb hier 10+ jaar met zoveel plezier gewoond en nu voelt de afronding van deze periode zo rommelig.

11 likes

Klinkt wel als de beste keuze want wat een lamlul zeg zo te horen.

1 like

Toen mijn moeder haar huis verkocht waar ze 40 jaar had gewoond had ze ook een makelaar die het af raffelde. Ze heeft toen gekozen voor een nieuwe makelaar en dat was een hele stressvolle beslissing. Maar achteraf was ze zo blij, mooie foto’s, goede prijs en het huis werd echt als een pareltje neergezet. Ja, even wat kosten bij deze beslissing, maar de goede verkoopprijs en de fijne samenwerking gaven zoveel rust dat het wel goed zou komen. Dat hoop ik ook voor jou!

13 likes

Aah dan snap ik je stress!

Ik heb hier eerder ook gepost over een passieve makelaar. Wij hebben (nav input hier) een gesprek gevoerd en toen is het echt positief veranderd.

Ik denk echt dat je, ondanks de onrustige markt, er in Adam meer dan 3 bezichtigingen uit kan halen. Dus ik zou je gevoel volgen en opnieuw beginnen (als dat je gevoel is)

Snap helemaal hoe stressvol dit voor je moet zijn. In een normale situatie is het al enorm onzeker, laat staan in jullie situatie.

5 likes

Wat fijn dat het gesprek heeft geholpen. Is jullie huis inmiddels verkocht?

1 like

Ja, dat heeft geholpen. De makelaar besefte opeens dat ie toch wel aan de bak moest haha.

We hebben het huis uiteindelijk voor een prima prijs verkocht. Een leuk aantal biedingen, die vrij dicht bij elkaar lagen. Er was ook niet exorbitant overboden, zoals je hier wel vaker hoort. Maar we zijn wel tevreden na het stroeve begin.

Hoe staat het er bij jullie nu voor?

1 like

Wat fijn zeg!

Wij hebben van de 3 bezichtigingen 1 bod ontvangen. Net iets boven de vraagprijs. Maar de verkopers leken niet echt betrouwbaar/goed voorbereid. Ze wilden ook nog op een ander huis bieden en ze hadden nog geen financieel advies ingewonnen. Dus daar komen we denk ik helaas niet uit.

Inmiddels wel besloten nu echt van makelaar te wisselen. De laatste druppel was dat iemand een briefje door de bus had gedaan voor een bezichtiging (omdat afspraak maken via de makelaar niet was gelukt) en toen hebben we zelf de afspraak ingepland en uiteindelijk was onze makelaar een half uur te laat voor de bezichtiging :roll_eyes:.

Dus wij gaan nu weer helemaal opnieuw beginnen. Erg vervelend maar we hebben nu wel een makelaar die er echt zin in heeft en ons tot nu toe heel goed begeleid. Dus nieuwe ronde, nieuwe kansen.

22 likes

Wow, wat een bizar verhaal van dat briefje😮

Ik snap helemaal dat het niet leuk is om opnieuw te beginnen, maar het klinkt wel echt als de beste keuze.

Het gaat het echt waard zijn denk ik. Heel veel succes gewenst :two_hearts:

2 likes

Inmiddels verhuisd, en 10 jaar ouder geworden haha, jee, wat is verhuizen stressvol. Het staat nog vol met dozen en moet veel nieuwe meubels nog in elkaar zetten, maar dat komt wel beetje bij beetje. Heel belangrijk is dat ik vanaf dag 1 zoveel rust ervaar in mijn nieuwe huis. Hoor geen geluiden van buren of van buiten. Het is of ik van de hel in de hemel ben beland. Sta al een paar jaar 24/7 aan, veel stress, hopelijk ga ik me wat beter in mijn vel voelen door mijn verhuizing, maar vermoed van wel.

Vandaag paar rondjes vuilstort nog, en rondje kringloop, laatste dingen uit oude huis halen. En dan even flink aan de schoonmaak daar. Donderdag sleutel inleveren. Dinsdag komen nieuwe eventuele huurders. Hoor dan ook of het laminaat mag blijven of niet (vermoed van niet…) maar een goede vriend haalt het dan eventueel dinsdagavond of woensdagavond eruit voor me. Hij is aannemer, en neemt dan ook een aanhangwagen mee om volgende dag naar de stort te brengen, erg fijn.

Straks mijn katjes weer ophalen, benieuwd wat ze van het huis vinden :slight_smile: Zij hebben paar dagen in kattenpension gezeten, wilde ze de stress niet aandoen. Zal vies tegenvallen vrees ik want in oude huis kattenluik en dat gaat hier niet. Dat wordt portiertje spelen.

18 likes

Wij hebben onze eerste woning gekocht! Na heel veel bezichtigingen, teleurstellingen, stress is er zoiets moois op ons pad gekomen; we hebben het huis van verre familie mogen kopen! Ik ben zo blij en dankbaar dat er in deze tijd nog mensen zijn die het een ander gunnen :two_hearts::two_hearts::two_hearts:

53 likes

Wij hebben in februari een huis gekocht met behulp van een aankoopmakelaar. We zijn bij hem gekomen doordat we eerst een hypotheek gesprek bij hem hebben gehad. Het proces is heel voorspoedig en fijn gelopen met hem. Hij reageerde snel etc. Maar nu willen we graag een gesprek met hem over een bouwdepot eventueel en nu gaat het zo moeizaam? Hij reageert niet tot amper.
Voelt echt een beetje lullig en weet niet zo goed wat we moeten doen. Aan hem blijven trekken of opzoek naar iemand anders

Maar is de aankoopmakelaar ook jullie hypotheekadviseur? Want anders zou ik zeggen dat je dat bij een hypotheekadviseur moet bespreken. Voelt onlogisch om dat met je makelaar te doen, dus dan zou ik wel snappen dat ie niet zo snel reageert (los van het feit dat ie dat ook gewoon kan communiceren natuurlijk)

3 likes

Ja! Sorry dat is misschien een beetje onduidelijk maar hij is dus in eerste instantie onze hypotheekadviseur maar heeft ons later ook geholpen als aankoopmakelaar!

2 likes

Ons appartementje staat al best wel een tijd te koop en dat geeft veel stress (ook ivm dubbele lasten). We hebben ook een hele specifieke doelgroep dus de makelaar zei van tevoren al houd er rekening mee dat het wat langer kan duren. Nu is er eindelijk een serieuze geinteresseerde en ik hoop zo hard dat dit hem gaat worden… :cry: Misschien kan de kracht van het forum helpen. Willen jullie aub met me meeduimen???

29 likes

Mijn bod op een appartement is vanmorgen geaccepteerd wtf, ging zoveel sneller dan verwacht. Ben helemaal van de leg :”)

35 likes

Wat voor doelgroep dan (als je dat wil delen)

In ieder geval veel succes!!

1 like

In onze (kleine) stad zijn de meeste appartementencomplexen met lift, maar wij hebben alleen een trap en het is op de 3e verdieping. Doelgroep ouderen valt daarmee helaas af. Voor de gemiddelde starter is het dan eigenlijk net weer iets te duur. Het is pas een paar jaar geleden gebouwd, dus wel “luxe” maar niet mega groot. Dus ik denk voor iemand die alleen is met een bovengemiddeld salaris of een stel starters die het nieuwbouwgevoel chill vinden en de ruimte groot genoeg (en geen/voorlopig geen kinderwens hebben?). Zoiets… maar die groep (b)lijkt best schaars :frown:

En de huidige woningmarkt zit ook gewoon niet mee. Er staan superveel oud-huurwoningen te koop en dat is voor ons echt concurrentie.

1 like

Oh ja dat klinkt wel specifiek. Maar hopelijk niet onmogelijk.
Wel heel vervelend van de dubbele lasten zeg. Kan me voorstellen dat dat stress oplevert.
Ik ga voor je duimen dat het snel verkocht wordt!

2 likes

Nu is het denk ik door de vakantieperiode gewoon een rustige periode qua verkoop, maar ik duim voor je mee dat er snel een geinteresseerde koper gevonden wordt! Mijn vriend en ik zijn bezig met de aankoop van een ander huis en we gaan daarom ons huis verkopen. Zowel het immokantoor als onze notaris hebben ons aangeraden om de timing van alles zo te zetten dat we ons huis pas op de markt brengen eind augustus/begin september omdat zij verwachten dat het dan sneller gaat verkocht geraken dan in de kalme zomermaanden.

1 like