Huizen/woningmarkttopic #4

Momenteel herken ik het ook niet inderdaad, maar mijn vriend heeft er destijds ook moeite mee gehad (chemie sector).
Hij had geluk dat zijn manager het onzin vond en gewoon een stempel erop drukte, maar vanuit ‘hoger’ (HR etc.) mocht het eigenlijk niet meer afgegeven worden.

Ook bij vrienden hoor ik wel dat er soms super moeilijk over gedaan word.

1 like

Ik vind dat ook onzin. Nadat wij getekend hadden voor de hypotheek had mijn vriend ontslag genomen en bij een andere werkgever gaan werken.
Alleen op moment van tekenen is een verklaring of vast contract e.d. nodig.
Puur bureaucratie als je het mij vraagt.

Uitzonderingen daar gelaten.

2 likes

Voor de mensen die een huis gekocht hebben: heb je de sloten van je nieuwe huis laten vervangen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Niet direct na de overdracht, maar toen de stucadoor onze huissleutel kwijt was zijn wel de sloten vervangen (op hun kosten). Ik vond het geen fijn idee dat iemand (een onbekende) die sleutel nog zou kunnen hebben, maar bij de oud bewoners had ik geen slecht gevoel. Die spraken we ook nog regelmatig over post etc.

3 likes

Puur alleen omdat we twee nieuwe deuren lieten plaatsen, want de oude waren echt OUD. Overigens ook pas na 1,5 jaar ofz.

4 likes

Ik heb een oud sociaal huurwoning gekocht en geen idee wie de vorige bewoners waren. Wel had ik meteen betalingsherinneringen in de post, woon ik alleen en vond mijn vader het een heel prettig idee. Hij heeft zelf de sloten vervangen.

3 likes

Over 1,5 week komt de fotograaf voor de verkoop van ons huis. Geef me please jullie unhinged tips voor wat ik moet doen qua styling.
Ik heb uiteraard alle tips over opruimen en persoonlijke spullen weghalen al gelezen. Ik wil unieke tips! :smile:

1 like

Alles zo leeg mogelijk maken. Verse bloemen ergens neerzetten schijnt te helpen. En bak een cake of appeltaart op de dag van de bezichtigingen want die geur schijnt mentaal ook iets te doen.

4 likes

Opruimen, omkruid wieden, dure dingen weghalen en verse bloemen werken idd. Ook bij bezichtigingen weer een bloemetje neerzetten zodat het lijkt alsof het niet alleen voor de foto was.

6 likes

Alle lampen aan in huis (indien mogelijk niet op standje tl-verlichting), nieuwe toiletrollen aan de houder, zorgen dat je beddengoed niet gekreukt op bed ligt (even strijken of een sprei erover), setje fris gekleurde douchegels op het plankje, met zo’n meubelmarker alle beschadigingen in lakwerk op deuren/kozijnen/plinten/etc wegwerken, dat waren de tips van onze makelaar waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

3 likes

Al deze tips inderdaad en alle vuilnisbakken verwijderen! @Dr.Watson

3 likes

Vensterbanken zo leeg mogelijk, gordijnen/lamellen/vitrage hebben ze het liefst helemaal open zodat er veel licht naar komt. Vuilnisbakken weg, eventuele mat in de badkamer of bijvoorbeeld bij de achterdeur ook (vloeren eigenlijk zo leeg mogelijk). Kapstok zo leeg mogelijk op een stuk of 3 mooie jassen en een tas na. Ritsen van de sierkussens netjes aan de onderkant als je die op de bank hebt. Bedden strak opgemaakt en zo min mogelijk persoonlijke dingen in het zicht. Keuken strak getrokken op een mooi zeeppompje, een kookboek en een mooie pan op het fornuis na. Het was een hoop opruimen en tijdelijk opslaan in de schuur in ons geval :laughing:

1 like

En oh ja: zo min mogelijk snoeren in het zicht. Stekkers waar het kan ook even uit stopcontacten halen als die op de foto’s zichtbaar zijn

Ik kan het iedereen aanraden tbf, ook bij een huurwoning meteen nieuwe sloten erop. Heeft mij altijd een heel prettig gevoel gegeven. De oude slotej kun je altijd nog achterhouden voor als de verhuurder de oorspronkelijke sloten graag terugwil, dat ligt niet in de weg

1 like

Veel is genoemd. Ze hebben licht nodig dus ook ramen zou ik schoonmaken. En evt. spiegels.

Ik vond mn huis echt steriel aanvoelen. Alles was uit het zicht weggehaald en weggemoffeld. Was ook weg hebben. Fotograaf had last minute nog de badmat weggemoffeld.

1 like

Ik kreeg een hele lijst van de makelaar, daar tond ook op dat ik wat citroenen en een basilicum plantje op het aanrecht moest zetten…:sweat_smile:

1 like

15 jaar inschrijftijd maar dan heb je ook wat!

2 likes

Hoe dan… Is dit Amsterdam?
Het is echt zo lastig nu als je te weinig verdient voor particuliere huur / een hypotheek. Helemaal als je alleen bent. Hopelijk heeft de sociale huur in jouw regio ook lotingen en heb je een keer geluk!

2 likes

Hoe geweldig is dit huis? Of gewoon een normale woning? Jeeetje

1 like

ja dit is een klein appartementje in amsterdam. Ik word er wel eens moedeloos van, werk als vpk maar krijg geen urgentie omdat mijn micro-studio als zelfstandige woonruimte wordt gezien. Zit hier al 8 jaar in en wil zo graag ruimte om ooit moeder in te worden. Probeer het ook in Utrecht en Hilversum maar daar heb ik minder wachttijd (9 en 2 jaar) opgebouwd dus ook helaas nog geen kans. Maargoed ooit komt het wel goed. /einde klagerij