Oh dat is wel jammer. Kunnen jullie zelf niet verder zonder dat die man klaar is? Ben wel benieuwd wat jullie gaan doen, een uitbouw ofzo?
Helaas niet, gaat over het doen van heel de klus en zelf hebben we echt twee linkerhanden. Gaat echt om elektra verleggen, nieuwe keuken plaatsen, stucen, vloeren leggen, badkamer naar boven verplaatsen… aardig wat Maar komt uiteindelijk wel goed. Hoop ik. Zo spannend.
Oh shit, wat balen! Wat voor soort reden is het dan, als je het wilt delen? Een heel strenge eis oid.?
Haha opzich is 5000€ per week verdienen door 2 weken te wachten inderdaad geen slechte deal hihi.
Maar ik snap je wel, ik ben een beetje een zacht gekookt ei als het aankomt op mensen ‘afwijzen’… Zeker als je het goed met ze kan vinden en dat zij misschien al denken de deal binnen te hebben etc :’) …
Weer een huis dat het niet geworden is. Ben er onderhand een klein beetje klaar mee. Kan iemand even zeggen dat het goed komt?
Het komt goed!
Shit zeg! Wel raar, want een adviseur moet eigenlijk wel weten wie wat wel en niet financiert… Maar klopt idd dat sommige verstrekkers bepaalde woningen gewoon niet financiert
het komt sowieso goed.
jullie huis staat ergens, maar jullie moeten het nog even vinden.
het is gewoon écht zo dat je het niet kunt forceren. op een keer valt alles op zn plek en begrijp je waarom al die andere huizen het niet zijn geworden
Ons ‘huis’ is zo goed als klaar, daar bedoel ik dan alleen de buitenkant mee. Het volledige dak, het metselwerk is bijna klaar, garage is bijna klaar, deel van de kozijnen zitten er al in. Nu wordt het dus alleen maar frustrerender met wachten, want er staat al een huis… nu de binnenkant nog. Wel binnenkort eindelijk de buurtbijeenkomst! Ben zo benieuwd naar onze buren.
Holy shit ze hebben mn bod geaccepteerd
Ik heb een huis gekocht! Een HUIS!
Vandaag weer een huis zonder vervolg, want ze gaan al met anderen om de tafel.
Hoii ik kom hier even binnenvallen.
Mijn vriend en ik zijn al een aantal maanden bezig met het bezichtigen van huizen. We hebben inmiddels al op 12(!) Huizen geboden en steeds worden we overboden ik word er zo moedeloos van.
Hebben jullie dit ook meegemaakt? En hoe gaan/gingen jullie daarmee om?
Hoort er allemaal bij. Als je eenmaal jullie huisje hebt dan ben je blij dat al die andere huizen het niet geworden zijn!
Ik heb 2 jaar in een kamer van 12 m2 gezeten en elke euro omgedraaid, niks leuks gedaan, niet op vakantie geweest om 10.000 euro te kunnen sparen zodat ik een startkapitaal had. Ik heb ook lang gezocht naar een huis, en ben ook weggestuurd door makelaars dat we in deze markt voor ons budget echt niet binnen een jaar een huis konden vinden, of gewoon afgesnauwd aan de telefoon dat we wel rekening mee moesten houden dat we flink moeten overbieden.
Het is mij ook niet komen aanwaaien hoor? Wij waren ook moedeloos en gefrustreerd en ik werd ook helemaal gek in m’n oude woonruimte.
Maar het is geen glijdende schaal snapje, het is niet dat je steeds dichterbij een huis komt, je hebt niks tot je iets hebt. En dat is gewoon kut, maar het tij kan in een week keren. Uiteindelijk hebben wij binnen 1 week bezichtigd, geboden en is ons bod geaccepteerd. 8 weken later woonden we er.
Het kan gewoon snel gaan maar daar heb je precies niks aan als je nog daarop wacht. En ja ik voelde me ook kut als er weer een huis doos onze vingers glipte of we overboden werden of het überhaupt al verkocht was als we reageerden… maar echt niet dat ik een van die huizen nu zou willen ruilen tegen het huis waar we nu wonen! Al kreeg ik geld toe.
Zo gaan die dingen gewoon en er komt echt, op een dag, misschien wel helemaal uit het niks, ineens een huis op je pad. Daar moet je gewoon in blijven geloven.
Of niet. Want dan komt het juist .
Het is een slopend traject dat is gewoon zo!
Hebben jullie advies. Ik wil een huis kopen in Utrecht, maar de kans is er dan ik in de komende 3 jaar naar het buitenland moet voor een jaar voor mijn werk.
Nu ben ik zelf niet zo risiconemend, dus vind het nogal spannend allemaal.
Zouden jullie kopen en bij naar het buitenland gaan onderhuren of huren zodat ik meteen weg kan stel ik moet naar het buitenland?
Dankjulliewel voor het meedenken!
Ik zou huren, simpelweg om mezelf de rompslomp te vermijden van het kopen van een huis op de top van de markt en het vervolgens verhuren. (Edit; maar ik ben zelf ook erg risicovermijdend, hebben een appartement in Utrecht en keken of we het zouden kunnen verhuren als wij lang op reis gaan. Vond het zoveel dingen te regelen dat ik bijna liever zelf de lasten hield).
Je mag in Utrecht niet zomaar voor een jaar onderhuren/verhuren. Daarnaast mag het vaak ook niet van de hypotheekvertrekker en als je een appartement koopt vaak ook niet zomaar van de vve. Tot slot ben je als je zelf echt een jaar weg bent ook niet in de buurt om je plichten als verhuurder na te komen (onderhoud etc).
Ik weet hier alleen over dat je niet bij elke hypotheek mag verhuren. Dus dat is het enige nuttige advies wat ik kan geven haha: als je dat wilt let daar op:)
Het heeft allebei voor- en nadelen. De markt zal echt alleen maar gekker worden. Er is geen enkel teken dat hij binnenkort finaal instort en het tij zal keren. Dus ja, je kan nu investeren in stenen en daar later de vruchten van plukken. Alleen je geeft zelf al aan dat je niet heel graag risico’s neemt en die neem je hoe dan ook bij het kopen en vervolgens verhuren van een huis. Als het laatste al mag (zie bovenstaande comments).
Onderschat vooral de verhuurrisico’s niet en wat jouw verplichtingen zijn als verhuurder. Wil je dit wel als je in het buitenland zit? Ik zou me goed laten informeren door iemand die hier veel verstand van heeft.
En stel een huis kopen en deze over 1-2 jaar verkopen?
Je mag van vrijwel geen enkele hypotheekverstrekker verhuren. Want voor hypotheken op panden voor verhuur zijn heel andere regels van toepassing.
Binnen zulke korte tijd kopen en verkopen zou ik niet logisch vinden. Dan gooi je vrijwel je hele kosten koper weg voor niks, want die zul je vrijwel zeker moeten betalen. Taxatie is waarschijnlijk niet koopprijs+nog wat extra. Dan is 10-15k over 2 jaar héél veel geld.